| کد خبر: 174039 |

◄ نسخه جدید نقشه راه فناوری‌های دریایی در راه است

دبیر گروه مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انتشار نسخه جدید نقشه راه فناوری‌های دریایی خبر داد.

تین نیوز

دبیر گروه مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انتشار نسخه جدید نقشه راه فناوری‌های دریایی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مارین نیوز، امیرحسین صفرقلی گفت: نسخه جدید و به روز نقشه راه فناوری‌های دریایی در ۲۰ محور فناوری تکمیل و مطالعات آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

او تصریح کرد: در نسخه قبل مطالعات یازده محور فناوری تکمیل و نقشه راه آن‌ها نهایی شده بود که خلاصه مطالعات این محورها در کتاب نقشه راه فناوری‌های دریایی ایران ارائه شده و با بررسی وضع موجود فناوری، ترسیم درخت فناوری و ارزیابی توانمندی‌ها، فرصت و چالش‌های موجود در توسعه فناوری‌های مربوطه و درنهایت فناوری‌های اولویت‌دار زمان و نحوه دستیابی به آن‌ها مشخص شده است.

نقشه راه

صفرقلی افزود: پوشش‌ها و رنگ‌ها، کامپوزیت‌ها، پیش برنده‌ها، محرکه اصلی، محرکه‌های خاص، ربات‌های زیرسطحی، سیستم‌های بهره‌برداری بستر دریا برای منابع نفت و گاز، سکوهای شناور، اندازه‌گیری موقعیت و وضعیت شناور و سازه‌های دریایی، طراحی و مدل‌سازی شرایط محیطی، تجهیزات اندازه‌گیری شرایط محیط زیستی، تجهیزات آزمایشگاهی دریایی، استانداردهای طراحی سازه‌های دریایی، سیستم نگهداری و تعمیرات سازه‌های دریایی، سیستم نگهداری و تعمیرات تجهیزات دریایی، استخراج ترکیبات طبیعی از منابع دریایی، پرورش آبزیان در محیط‌های محصور دریایی، انرژی‌های حاصل از امواج و انرژی‌های حاصل از جزر و مد محورهای اصلی فناوری است که نقشه راه آن‌ها تهیه‌شده است.

دبیر گروه مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی ستاد دریایی معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری گفت: تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی از سال 93‌با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی آغاز شد و پس از شناسایی حدود 50‌محور اصلی فناوری در حوزه‌های مختلف دریایی مقرر شد شناسنامه محورهای فناوری باهدف شناسایی اولویت‌های فناورانه تهیه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.