| کد خبر: 154251 |

نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌ها نهایی شد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اول هفته، نتایج نشست جمع بندی نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور و نسخه نهایی برای معاون‌اول رییس‌جمهوری ارسال می شود تا ایشان در این‌باره جلسه‌ای تشکیل بدهد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اول هفته، نتایج نشست جمع بندی نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور و نسخه نهایی برای معاون‌اول رییس‌جمهوری ارسال می شود تا ایشان در این‌باره جلسه‌ای تشکیل بدهد.

به گزارش ایرنا، نوزدهم شهریورماه معاون‌اول رییس‌جمهوری پس از مطالعه گزارش دفتر هیات دولت درباره «ارزیابی ایمنی جاده ای ایران» از وزیران کشور، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و فرمانده نیروی انتظامی خواست نقشه راهی را با توجه به «وضع ایمنی جاده‌ها و حوادث رانندگی و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن»، تدوین و پیشنهاد کنند.

«اسحاق جهانگیری» به آنان برای انجام این وظیفه 2 ماه وقت داد.

به نوشته جمعه تارنمای وزارت راه و شهرسازی، در دومین نشست کمیته ویژه نقشه راه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور داشتند.

آخوندی درباره جزییات این جلسه گفت: نشست جمع بندی نهایی کمیته ویژه نقشه راه کمیسیون ایمنی راه های کشور به منظور بررسی دستور معاون اول رییس جمهوری درباره تهیه نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور با حضور نمایندگانی از همه دستگاه‌های زیربط کارشناسی و بررسی شد.

در این نشست معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، قائم‌مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، معاون عمرانی وزارت کشور و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند.

نسخه نهایی نقشه راه با هماهنگی و نظر نمایندگان سازمان‌های مرتبط تدوین شده است.

این سند بعد از نهایی شدن باید در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مطرح شود.

همزمان با تدوین نقشه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، بحث راهبرد افزایش ایمنی و رئوس برنامه عملیاتی ملی ایمنی راه‌های کشور و کلیت آن در نود و یکمین کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مورد تایید اعضا قرار گرفت و تصویب شد مرحله دوم برنامه شامل جدول زمان‌بندی و برنامه‌های تفصیلی اجرایی در مدت 2 هفته نهایی و ارایه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.