| کد خبر: 172189 |

◄ به‌کارگیری بخشی از واگن‌های مترو در قطار بین‌شهری

رییس هیات مدیره شرکت نوین صنعت رجا از بهره‌برداری واگن‌های مترو در قطار بین‌شهری خبر داد.

تین نیوز

رییس هیات مدیره شرکت نوین صنعت رجا از بهره‌برداری واگن‌های مترو در قطار بین‌شهری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، فرهاد فرهمند‌محمدی گفت: با انجام مذاکره‌هایی با ایدرو مقرر شده بخشی از ۲‌هزار واگن تولیدی مورد قرارداد با شرکت‌های خارجی به ناوگان ریلی بین‌شهری اختصاص داده شود.

او در ادامه گفت: قراردادهای واگن‌سازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با شرکت‌های خارجی بیشتر در زمینه مترو است.

فرهمند محمدی درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر تولید واگن قطار گفت: سیستم الکترونیکی کنترل اصلی واگن‌های خودکشش که اساسا تولید آن‌ها در داخل به دلیل شمارگان تولید پایین اقتصادی نیست، مشمول تحریم آمریکایی‌هاست که نیاز سالیانه به آن‌ها زیاد نیست.

او تاکید کرد: عمده این قطعات از اتحادیه اروپا تامین می‌شود که با توجه به حمایت‌های این اتحادیه از کشورمان در مقوله برجام، تامین آن تاکنون با مشکل خاصی مواجه نبوده است.

فرهمند محمدی ادامه داد: در مقابل، بخش‌ها و قطعات الکترونیک واگن‌های معمولی قابل تامین و تعمیر است و حتی اگر نتوان قطعات اصلی را از اروپا تهیه کرد، می‌توان از قطعات چینی با عمر مفید کم‌تر استفاده و جایگزین کرد.

رییس هیات مدیره شرکت نوین صنعت رجا اذعان کرد: تامین این تعداد از قطعه یادشده، اگر با تحریم مواجه شود از طریق سایر مسیرها و کشورها با صرف هزینه بیشتر ممکن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.