| کد خبر: 171094 |

◄ علاقه خودروسازان تجاری برزیل برای همکاری با ایران

خودروسازان برزیلی برای ورود به بازار خودروهای کار و تجاری ایران آماده‌اند. سیدعلی عراقچی، مدیر امور بین‌الملل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اعلام این خبر افزود: روز چهارشنبه سفیر و نمایندگان خودروسازان سنگین برزیل با رئیس هیأت عامل ایدرو دیدار کردند.

تین نیوز

خودروسازان برزیلی برای ورود به بازار خودروهای کار و تجاری ایران آماده‌اند.

سیدعلی عراقچی، مدیر امور بین‌الملل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اعلام این خبر افزود: روز چهارشنبه سفیر و نمایندگان خودروسازان سنگین برزیل با رئیس هیأت عامل ایدرو دیدار کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عراقچی ادامه داد: سفیر برزیل به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت این کشور در دیدار با «منصور معظمی» آمادگی دولت خود را برای همکاری با ایران درزمینهٔ سرمایه‌گذاری مشترک، تأمین منابع مالی و حمل‌ونقل به‌ویژه خودروهای تجاری اعلام کرد.

در این نشست نمایندگان خودروسازان برزیلی با اشاره به قابلیت‌های بالای این کشور در حوزه تولید ناوگان حمل‌ونقل مسافری و تجاری، از تصمیم جدی خودروسازان برزیل برای ورود به بازار خودروهای کار و تجاری در ایران خبر دادند.

به گفته عراقچی، نمایندگان خودروسازان سنگین برزیل اعلام کردند حجم تولید خودروهای سنگین شرکت‌های ولوو و ایوکو مستقر در این کشور از حجم تولید کارخانه‌های مستقر در اروپا بیشتر است و تأمین کامل قطعات منفصل (CKD) را ممکن دانستند.

مدیر امور بین‌الملل ایدرو ادامه داد: دولت برزیل در قالب کمیته سرمایه‌گذاری تجارت خارجی (کامکس) و مرکز تجارت توسعه سرمایه‌گذاری (اپکس) به سفیر این کشور برای ایجاد روابط تجاری به‌ویژه در بخش خودرو نمایندگی تام داده؛ به‌گونه‌ای که برزیل در گام نخست این همکاری‌ها تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون یورو فاینانس درنظر گرفته است.

به گفته عراقچی، در ماه جاری هیأت‌های کارشناسی بانکی و فنی برای ادامه مذاکرات و چگونگی تعامل به ایران می‌آیند.

برزیل بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای جنوبی است و در بخش‌هایی مانند خودروسازی، هواپیماسازی و فناوری‌های دیجیتال با ابرقدرت‌های بزرگ این حوزه‌ها رقابت می‌کند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.