| کد خبر: 172176 |

◄ افزایش نرخ سوخت شاید دو سال دیگر

حسین هاشمی‌تختی‌نژاد با اشاره به این‌که در این شرایط اقتصادی مردم تحمل افزایش قیمت بنزین را نخواهند داشت، افزود: متاسفانه برخی افراد برای ایجاد زمینه و به منظور دستیابی به خواست خود بدون توجه به شرایط کشور اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند که به نفع کشور نیست.

تین نیوز

علیرغم اعلام مجلس و سکوت دولت نسبت به افزایش نرخ سوخت، اما چند ماهی است که جریانی به راه افتاده که در آن تلاش می‌شود به مردم این‌گونه القاء شود که دولت قصد افزایش نرخ سوخت را دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسین هاشمی‌تختی‌نژاد با اشاره به این‌که در این شرایط اقتصادی مردم تحمل افزایش قیمت بنزین را نخواهند داشت، افزود: متاسفانه برخی افراد برای ایجاد زمینه و به منظور دستیابی به خواست خود بدون توجه به شرایط کشور اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند که به نفع کشور نیست.

وی تصریح کرد: شایعابتی که درباره افزایش نرخ بنزین در فضای مجازی منتشر شده مورد تائید مجلس و دولت نیست و تنها شرایط کشور و توجیهاتی که مسئولان به آن استناد می‌کنند می‌تواند نمایندگان مردم در پارلمان را مجاب به پذیرش تغییر نرخ سوخت کند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با تاکید بر این که، در بودجه سال 97 مجلس نیز افزایش قیمت سوخت در نظر گرفته نشده است، افزود: با زمان‌بندی افزایش قیمت بنزین در سال‌های آینده می‌توان به قیمت فوب خلیج فارس نزدیک شد اما، قطع یقین این اتفاق در سال جاری رخ نمی‌دهد.

وی به این نکته پرداخت که شاید با برنامه‌ریزی  دقیق بتوان در طول 2 سال آینده در سایه بهبود شرایط اقتصادی کشور به افزایش نرخ حامل‌های انرژی اقدام کرد، گفت: از سال 91 که مجلس  اقدام به افزایش نرخ سوخت به 1000 تومان در هر لیتر کرد متاسفانه با نوسانات نرخ ارز رو به‌رو شد و لذا به هدفی که نزدیک شدن به فوب خلیج فارس دست پیدا نشد، بلکه افزایش نرخ ارز باعث فاصله گرفتن قیمت سوخت از فوب خلیج فارس نیز شد.                    

تختی‌نژاد با ابراز نگرانی از بروز شوک ارزی دیگری همراه با افزایش نرخ حامل‌های انرژی و پیامدهای منفی ناشی از این اتفاق بر اقتصاد و متاثر شدن زندگی مردم از این رهگذر، تصریح کرد: پیش از هر اقدامی باید به ثبات نرخ ارز و بهبود شرایط اقتصادی کشور پرداخت زیرا مردم بیش از این تحمل فشارهای اقتصادی را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه بدون برنامه‌ریزی دقیق از دستیابی به فوب خلیج فارس نیز فاصله خواهیم گرفت و به اهداف خود در این بخش دست نخواهیم یافت، یادآور  شد: پیش از افزایش نرخ سوخت باید اثرات مثبت و منفی آن به مردم اطلاع داده شود. مردم ایران به خوبی نشان داده‌اند  در شرایط سخت در کنار دولت هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین عباسی 0 0

    ایده ای بسیار عالی