| کد خبر: 170439 |

◄ اداره کل راه‌آهن تهران، گزارش اولیه اختلاس اسلامشهر را صادر کرد

اداره کل راه‌آهن تهران خبر اختلاس 100میلیارد ریالی را به پلیس راه‌آهن و قوه قضاییه مکاتبه کرد و به نظر می‌آید چند نفر از کارکنان راه‌آهن اسلامشهر نیز با سارقان همدست و با موضوع مرتبط بوده‌اند اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

تین نیوز

طبق گزارش رییس کل دادگستری اسلامشهر یک اختلاس 100میلیارد ریالی در حوزه راه‌آهن این شهر رخ داده که یازده نفر در ارتباط با این موضوع دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل راه‌آهن تهران در این‌باره گفت: گزارش اولیه و شرح وضعیت این اتفاق را اداره کل راه‌آهن تهران صادر کرد و به اطلاع پلیس راه‌آهن رساند.

شاکری2

رضا شاکری افزود: بنابراین  آن‌طور که جسته و گریخته به گوش می‌رسد، اطلاع‌رسانی درباره این اتفاق از طریق گزارش مردمی نبوده است و حوزه راه‌آهن تهران نیز در حال پیگیری این قضیه است.

شاکری اضافه کرد: کارکنان حقوقی حوزه اداره‌کل راه‌آهن تهران خبر را به پلیس راه‌آهن و قوه قضاییه مکاتبه کردند؛ بنابراین این موضوع از این طریق اطلاع‌رسانی شد و ما نیز در حال پیگیری آن هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن تهران در پاسخ به ارائه جزییات خبر گفت: روابط عمومی راه‌آهن در حال تنظیم جوابیه این موضوع است و تا آن زمان ما نیز منتظر انتشار این جوابیه می‌مانیم.

شاکری تصریح کرد: به نظر می‌آید چند نفر از کارکنان نیز با سارقان همدست و با موضوع مرتبط بوده‌اند اما جزییات آن هنوز مشخص نیست.  

پیش از این رییس دادگستری شهرستان اسلامشهر با اشاره به کشف یک اختلاس در حوزه راه‌آهن این شهرستان گفته بود: یازده نفر از متولیان که در این زمینه مسئولیت داشتند و وظیفه آنان حفظ و حراست از بیت‌المال بوده مرتکب تخلف شده‌اند.

کمیلی

رضا کمیلی‌مقدم اضافه کرد: این افراد هم‌اکنون بازداشت هستند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

کمیلی‌مقدم تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از یکی از شهروندان و پس از پیگیری دستگاه قضایی شهرستان انبارهایی شامل ادوات ریلی در اسلامشهر، شهرستان‌های اطراف و استان‌های دیگر کشف و تعدادی از این انبارها پلمپ شد.

او با بیان این‌که طی این اقدامات از اختلاس دو هزار تن ادوات ریلی جلوگیری شد، خاطرنشان کرد: تاکنون و بر اساس برآوردها ارزش ریالی ادوات ریلی به ۱۰میلیارد تومان و ادوات غیرریلی به چهار‌میلیارد تومان می‌رسد.

کمیلی‌مقدم تاکید کرد: تنها در یک بخش ۱۷۰تن ریل نو و دست‌نخورده که در حال تبدیل به ضایعات بود کشف‌شده و در اختیار متولیان بیت‌المال قرار گرفته است.

رییس دادگستری شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: تاکید دستگاه قضایی بر نظارت عمومی است. چراکه در حادثه اخیر که هنوز در حال بررسی آن هستیم، یک شخص عادی احساس مسئولیت کرد و این حرکت مشکوک را گزارش داد.

این در حالی است که مدیرکل راه‌آهن تهران اعلام گزارش اولیه این سرقت را توسط این اداره‌کل عنوان کرده است.

لازم به ذکر است که اداره کل راه‌آهن تهران از گسترده‌ترین و پرکارترین حوزه‌های عملیاتی راه‌آهن کشور است که علاوه‌بر شبکه گسترده قطارهای حومه‌ای، ادارات بسیاری در شهرستان‌های اطراف خود نیز دارد.

پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز، در صورت انتشار جوابیه از سوی شرکت راه‌آهن، آن را نیز متعاقبا منتشر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار 10 0

    فسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ