| کد خبر: 162709 |

واگن‌سازی تهران برنده مناقصه بزرگ 630 دستگاه واگن مترو تهران

مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران گفت: واگن سازی تهران، برنده مناقصه بزرگ 630 دستگاه واگن مترو تهران شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران گفت: واگن‌سازی تهران، برنده مناقصه بزرگ 630 دستگاه واگن مترو تهران شد.

به گزارش تین‌نیوز، گلشنی در این‌باره گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد در اوایل سال 95 مقرر شد دو هزار دستگاه واگن برای تامین قطارهای مترو در شهرهای مختلف کشور تامین شود.

او  گفت: حدود 8 ماه پیش مرحله یکم فرآیند مناقصه بین‌المللی تامین و تولید 630 دستگاه واگن برای مترو تهران به منظور ارزیابی فنی پیمانکاران (RFQ) آغاز شد. هر شرکت خارجی با مشارکت یک شرکت واگن‌ساز داخلی می‌توانست در این مناقصه شرکت کند.

گلشنی تصریح کرد: در این مرحله و پس از بررسی‌های لازم، 5 شرکت ایرانی و 11 شرکت خارجی حائز شرایط لازم شناخته شدند. در مرحله دوم، از متقاضیان درخواست شد پیشنهاد فنی و بازرگانی خود را ارائه نمایند.

به گزارش شرکت واگن‌سازی تهران، بنابراین تا 16 دی ماه سال جاری (آخرین موعد مقرر) سه پیشنهاد ارائه شد که پس از گشودن پاکت الف، دو مورد از این پیشنهادها مردود و ضمانت نامه مشارکت شرکت واگن سازی تهران به مورد تایید واقع شد و پس از مدتی بررسی و سپس بازگشایی پاکت قیمت، نهایتاً در تاریخ شانزدهم اسفندماه 96 پیشنهاد مربوطه به تایید نهایی وزارت کشور رسید و بدین ترتیب این مشارکت برنده مناقصه اعلام شد.

 در گفت‌ وگویی که با مدیر عامل شرکت واگن‌سازی تهران انجام شده است تولید واگن در این شرکت مورد بحث قرار گرفت.

سهم تولید ملی در این 630 دستگاه واگن مترو چه قدر است؟

در حال حاضر سهم ساخت داخل واگن‌های فعلی حدود 25 درصد است که در این مناقصه پیش‌بینی شده طی سه مرحله تا 55 درصد افزایش یابد. این موضوع باعث می‌شود شرکت واگن‌سازی تهران به لحاظ دانش فنی وتکنولوژی ارتقای ویژه ای یافته و در انتها توانایی تولید مستقل و کامل واگن مترو را داشته باشد.

تولید این 630 واگن از چه تاریخی آغاز و در چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید ؟

به محض انعقاد قرارداد مربوط، فرآیند تأمین فاینانس حدود 6 ماه تا یک سال به طول می‌انجامد و پس از نهایی شدن فاینانس و وصول نخستین قسط پیش پرداخت، قرارداد اجرایی خواهد شد. از آن زمان واگن سازی تهران متعهد خواهد بود ظرف مدت 5 سال این واگن‌ها را تولید و تحویل دهد. البته باید بگویم به جهت طراحی جدید و تست‌های ابتدایی این واگن ها مدت زمان پنج ساله در نظر گرفته شده و چنانچه طراحی جدید و تست های مربوط لازم نبود، امکان تحویل واگن ها در مدت زمان سه سال وجود داشت.

آیا بین تولیدات قبلی شما و 630 دستگاه واگن جدید ،تفاوت خاصی وجود دارد؟

بله؛ یکی از اصلی ترین وجوه تمایز، مشخصات فنی بالای واگن‌های موضوع مناقصه است که پیش بینی شده در سطح واگن های درجه یک اروپایی باشد. وجه تمایز دیگر هم افزایش ساخت داخل است که در این رابطه به تکنولوژی پیشرفته تولید بدنه آلومینیوم و همچنین بوژی، ترمز، درب ها و سیستم تهویه واگن دست خواهیم یافت.

شرکت واگن‌سازی تهران در حال حاضر چه پروژه هایی را در دست تولید دارد؟

در حال حاضر پروژه ساخت 91 دستگاه واگن مترو تهران در حال اجراست که 70 واگن تاکنون تحویل داده شده و 21 واگن دیگر هم در مراحل مونتاژ قرار دارد که امیدواریم در اوایل سال 97 به بهره برداری برسد. پروژه دیگر 100 واگن خط 2 مترو شهر مشهد مقدس است که 45 واگن آن تحویل داده شده و 55 واگن دیگر هم طی سه ماه آینده تحویل خواهد شد. برای سال آینده هم پروژه 70 دستگاه واگن آلومینیومی در دستور کار است که ان شاءالله از اوایل تابستان سال 97 تولید آن‌ها نیز آغاز خواهد شد.

در پایان بفرمایید که مشخصات و ویژگی های بارز شرکت واگن‌سازی تهران چیست ؟

شرکت واگن سازی تهران که از سال 1382 تأسیس شده، بیش از 1100 دستگاه واگن یک طبقه، دوطبقه و لکوموتیو را برای مترو تهران و استفاده هم‌وطنان عزیز تأمین کرده است که بخش عمده ای از این تعداد در این شرکت ساخته شده که این تیراژ تولید واگن مترو در ایران منحصر به فرد است. تنها شرکتی هستیم که واگن بدنه آلومینیومی تولید می کنیم و ظرفیت بسیار بالایی داریم تا جایی که می‌توانیم تمام نیازهای مترو تهران و هم چنین بخش عمده ای از نیاز سایر شهرهای ایران را هم فراهم کنیم. کارکنان متخصص و زحمتکش و مهندسان مجرب و پر توانی داریم که همگی از قوت‌های مهم ما محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.