| کد خبر: 160102 |

◄ نگاه ویژه بودجه 97 به حمل‌ونقل ریلی و عمومی

یک عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس از توجه خاص به حمل‌ونقل ریلی و عمومی در لایحه بودجه 97 خبر داد.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس از توجه خاص به حمل‌ونقل ریلی و عمومی در لایحه بودجه 97 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، رمضانعلی سبحانی فر در جلسه علنی مجلس گفت: توجه به آب و آب‌رسانی، محیط‌زیست و ریز گردها و حمل‌ونقل ریلی ، ساماندهی حمل‌ونقل عمومی، احیای بافت فرسوده و ساماندهی ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین، بهبود بنیه دفاعی و اهمیت به صنعت گردشگری، را از مهم‌ترین اولویت‌های لایحه بودجه ۹۷ برشمرد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم سبزوار در مجلس توجه به تولید و اشتغال، تغییرات اساسی در ساختار بودجه‌نویسی، جایگزین شدن بودجه بر مبنای عملکرد و شفافیت به‌جای چانه‌زنی، جلوگیری از مفاسد اداری و اقتصادی، ساماندهی ردیف‌های اصلی و حذف بخشی از ردیف‌های متفرقه، توجه به آب و آب‌رسانی را از موارد لایحه بودجه ۹۷ برشمرد.

وی افزود: توجه به معیشت و اشتغال و گسترش عدالت اجتماعی از طریق باز توزیع یارانه‌ها و بهبود وضعیت معیشتی سه میلیون نفر از شهروندان زیرخط فقر مطلق کشور از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه است.

وی افزود: سه میلیون نفر بیکار در کشور داریم. علاوه بر این تعداد بیکار در بازار کار خیل عظیمی از جوانان جویای کار نیز طی سال‌های آینده به بازار کار وارد می‌شوند که البته لایحه بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان از صندوق  توسعه ملی، ۲۰ هزار میلیارد تومان  از جابجایی اعتبارات عمرانی، ۳۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی و مبالغ قابل‌توجهی از فاینانس خارجی برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال کشور پیش‌بینی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.