| کد خبر: 153684 |

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد:

تعامل سه جانبه برای حل مشکل ترافیکی مهرآباد

گره کور ترافیکی فرودگاه بین المللی مهرآباد با همکاری سه جانبه بسیج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، اداره کل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین المللی مهرآباد حل می‎شود.

تین نیوز

گره کور ترافیکی فرودگاه بین المللی مهرآباد با همکاری سه جانبه بسیج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، اداره کل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین المللی مهرآباد حل می‎شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: با توجه به افزایش تعداد مسافر و روند روبه رشد تردد خودروها در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران، نیاز به بستر مناسب حمل و نقل کاملا احساس می شود؛ چراکه فراهم بودن بسترهای حمل ‎و نقل، جزو لاینفک فرآیند ارائه خدمات عمومی و ارتقای خدمات به مسافران و مراجعان فرودگاه مهرآباد است.

علی رستمی در همین راستا با اشاره به اینکه اصلاح و لاین‎بندی مقابل ترمینال 1 و و 2 این فرودگاه انجام شده است، افزود: این لاین بندی به این شکل است که لاین تاکسی خودروهای فرودگاهی، اورژانس و حتی عبور و مرور خودروهای شخصی برای پیاده و سوار شدن مسافران نیز مشخص شده است.

وی همچنین از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش ترافیک و ایستایی مسافران در معبر فرودگاهی را «ساماندهی مسیرهای دسترسی فرودگاهی و ترمینالی ،رفع نواقص ترافیکی،اصلاح هندسی محاوط، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی» عنوان کرد و افزود: به همین جهت و در راستای روانسازی ترافیک محوطه فرودگاه مهرآباد در نظر داریم که این طرح را مقابل ترمینال 4 و 6 فرودگاه مهرآباد نیز پیاده کنیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه در دوماه گذشته به منظور اجرای این طرح، زمینه سازی و خشکه چینی انجام شده است، ادامه داد: اجرای این طرح منوط به تخلیه دفتر فنی ساختمان اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بود؛ اما از آنجا که این اداره کل محل و ساختمانی برای انتقال کارکنان خود نداشت؛ از این رو، بسیج فرودگاههای کشور وارد عمل شد و با اقدامی بسیجی وار، طبقه همکف ساختمان مرکز مدیریت دانش را که در آنجا فعالیت داشت، در اختیار این اداره کل قرار داد.

رستمی افزود: اکنون دفتر فنی ساختمان اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تخلیه شده و بزودی مسئولان فروگاه مهرآباد نسبت به تخریب ساختمان و بازگشایی مسیرها برای روانسازی ترافیک و بازگشایی گره کور ترافیکی این محوطه اقدام خواهند کرد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه تا پیش از این ازدحام ترافیکی بویژه در زمان اوج پروازها، یعنی از ساعت 16 تا 20، در فرودگاه مهرآباد، باعث کندی زیادی در تردد وسایل تقلیه می شد، گفت: این مشکل با همکاری بسیج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه مهرآباد انشالله هرچه زودتر حل می شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری بسیارخوب بسیج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این خصوص گفت: اکنون با توجه به اقدامات و همکاری متعهدانه و دلسوزانه بسیج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، در حل معضلات و گره های سیستمی این بار نیز چون همیشه در صحنه های اجرایی وارد عمل شده و از موضع اقتدار در راستای خدمت رسانی و از جان گذشتگی وارد صحنه شد و با تخلیه طبقه همکف ساختمان مرکز مدیریت دانش؛ محل اسکان خود صمیمانه و دواطلبانه همکاری‎های لازم را انجام داد و به همین دلیل از آنها تشکر ویژه می کنیم.

به گفته مدیرکل فرودگاه مهرآباد، با واگذاری محل بسیج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اقدامی مهم در خصوص باز شدن معبر جدید جهت تردد خودروهای منطقه مهرآباد به وجود می آید.

گفتنی است، پیش از این جریان روانسازی ترافیک از سالهای گذشته در محوطه فرودگاهی مهرآباد انجام شده و این طرح نیز بر اساس طرح جامع فرودگاه مهرآباد و در ادامه و تکمیل طرح روانسازی ترافیک در مهرآباد انجام می شود.

لازم به ذکر است، اخیرا نیز با بهره برداری از طرح اتصال مترو به ترمینال2 فرودگاه مهرآباد رفت وآمد مسافران از این فرودگاه نیز تسهیل شد؛ حال نیز انتظار می رود با همکاری صمیمانه بسیج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و در راستای پاسداشت حقوق شهروندی و رفاه حال مسافران، این طرح جدید در دستورکار قرار گیرد؛ چراکه طرح اخیر نیز از جمله طرحهای در راستای سهولت تردد مسافران و مراجعان به فرودگاه مهرآباد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.