| کد خبر: 152910 |

ورود 30 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

شهردار تهران سهم حمل و نقل عمومی در جا به جایی های شهری تهران را ناچیز دانست و گفت: باید در بخش اتوبوسرانی و حمل و نقل ریلی ظرفیت ها را به نحوی افزایش دهیم که بعد از چهار سال، حداقل 55 تا 60 درصد رفت و آمد ها در شهر تهران را از طریق حمل و نقل عمومی ساماندهی کنیم.

تین نیوز

شهردار تهران سهم حمل و نقل عمومی در جا به جایی های شهری تهران را ناچیز دانست و گفت: باید در بخش اتوبوسرانی و حمل و نقل ریلی ظرفیت ها را به نحوی افزایش دهیم که بعد از چهار سال، حداقل 55 تا 60 درصد رفت و آمد ها در شهر تهران را از طریق حمل و نقل عمومی ساماندهی کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، محمدعلی نجفی روز دوشنبه در حاشیه آئین بهره برداری هفت جام قطار شهری و 30 دستگاه اتوبوس تک کابین درجمع خبرنگاران افزود: از زمانی که خط هفت مترو راه اندازی شد مباحثی درخصوص نداشتن ایمنی کافی و نقص تجهیزات ریلی مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه براساس بررسی کمیسیون عمران شورای شهر ، کارشناسان شهرداری و گزارش وزارت کشور به این جمع بندی رسیدیم که خط مذکور باید تعطیل شود افزود: این خط مترو طی 2 روز آینده کامل تعطیل خواهد شد.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه تعدادی از مردم در جریان تعطیلی این خط قرارندارند، امروز و فردا خدمات رسانی از این خط ادامه خواهد داشت.

شهردارتهران خاطرنشان کرد: ازطریق رسانه ها و بلندگوهای داخل ایستگاههای مترو اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی خط هفت از روز چهارشنبه (10 آبان) تا اطلاع ثانوی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود یکماه و نیم قبل نیز وزارت کشور گزارشی مبنی بر ایمن نبودن خط هفت مترو ارسال و به تعطیلی خط توصیه کرده بود.

شهردارتهران با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات ایمنی خط هفت مترو 6 ماه زمان نیاز دارد یادآورشد: تلاش می شود تا پیش از عید نوروز تامین ایمنی این خط به اتمام برسد.

نجفی گفت:تلاش می شود سهم استفاده حمل و نقل عمومی تا چهار سال آینده به ۶۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی های انجام شده حل موضوع حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا 2 مهمترین درخواست شهروندان است گفت: تلاش می شود تا چهار سال آینده سهم استفاده از حمل و نقل عمومی تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

نجفی گفت: امیدواریم بتوانیم با تغییرات مدیریتی انجام شده استفاده بهینه تر در زمینه حمل و نقل عمونی ملموس باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی در جا به جایی شهروندان ناچیز است اظهار کرد: باید با مدیریت بهینه سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری مردم را افزایش دهیم.

شهردارتهران با بیان اینکه حمل و نقل عمومی باید جایگاه بالاتری در مقایسه با گذشته داشته باشد، خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی در عدالت اجتماعی شهری تاثیرگذاراست.

وی یادآورشد: اگرمی خواهیم تهران را به شهرانسان محور تبدیل کنیم باید به حمل و نقل عمومی توجه وِیژه ایی داشته باشیم.

وی درادامه به مذاکرات انجام شده با هیات دولت درزمینه افزایش همکاری با شهرداری تهران اشاره و اظهارکرد: رئیس جمهوری علاقه زیادی به توسعه حمل و نقل عمومی داشته و دولت تلاش می کند درحد امکان و توانایی خود به شهرداری کمک کند.

نجفی با اشاره به برگزاری جلساتی با سه کمیسیون مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قول کمک از سوی این سه کمیسیون داده شده و قراراست برخی از مشکلات قانونی توسط مجلس شورای اسلامی برطرف و بخش بزرگی از آن نیز در برنامه بودجه سال آینده رفع شود.

وی با اشاره به موضوع نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تصریح کرد: از سال 89 تاکنون اتوبوسرانی تهران نوسازی نشده و بعضی دستگاههای اتوبوس عمر بیش از 10 سال دارند.

شهردارتهران افزود: امیدواریم دولت در زمینه یارانه وام کمک کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.