| کد خبر: 151676 |

در آستانه اربعین:

◄ تمهیدات ترافیکی محور ایلام-مهران برای زائران اربعین

70 درصد مسیر ایلام به مهران چهار بانده می‌شود و تقریباً حدود 27 کیلومتر آن در آستانه اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام خبر داد که در آستانه اربعین امسال 27 کیلومتر از چهار بانده محور ایلام به مهران زیر بار ترافیک می رود.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام  در گفت‌وگو با تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان برای پذیرش زائران اربعین سال 96 گفت: 70 درصد مسیر ایلام به مهران چهار بانده می‌شود و تقریباً حدود 27 کیلومتر آن در آستانه اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی دراین‌باره توضیح داد که از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران ۱۰۵ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و 27 کیلومتر از آن برای اربعین امسال آماده‌سازی و تحویل خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام توضیح داد که اکنون تمام محور با پیشرفت های فیزیکی مختلف در حال چهار خطه شدن و تبدیل به بزرگراه است و گفت: اولویت با نقاط پرحادثه و گره‌های ترافیکی محور است  که تا اربعین حذف شود.

دلخواه در خصوص ایمن‌سازی مسیر تردد زائران نیز گفت: ایمن‌سازی کل مسیر در حال انجام است و قرار است با نصب نیوجرسی، روشنایی، خط‌کشی و هم‌چنین نصب تابلو و علائم در کل مسیر منتهی به مرز مهران ایمنی تردد زائران نیز تأمین شود.

وی توضیح داد: در همین راستا 7 نقطه حادثه‌خیز در مسیرهای منتهی به مرز مهران شناسایی و عملیات ایمن‌سازی آن آغاز شده است و تا اوایل آبان ماه تکمیل خواهد شد. روشنایی این نقاط به همراه روکش اسفالت و لکه‌گیری این مسیرها نیز جزئی از برنامهٔ ایمن‌سازی این نقاط است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام  در خصوص وضعیت تجهیزات مستقر در مرز مهران نیز گفت: امسال شبکه آب مرز مهران را با انجام لوله‌کشی اصلاح کردیم و امسال دیگر مشکل تأمین آب نداریم ضمن اینکه94 گیت در مرز مستقر شده است تا از به وجود آمدن صف‌های طولانی جلوگیری شود.

به گفتهٔ دلخواه، مرز مهران امسال از 8 استان زائران اربعین را پذیرا است که استان‌های  قم، لرستان، مرکزی، البرز، تهران، قزوین، گیلان و مازندران را شامل می‌شود.

 وی خبر داد که نسبت به سال گذشته 20 درصد با افزایش تردد از مرز مهران مواجه خواهیم بود و دراین‌باره گفت: قرار است پنج هزار نفر از زائران اربعین امسال از مرز خسروی اعزام شوند با این‌ حال تا اماده‌سازی کامل مرز خسروی با افزایش 20 درصدی زائران مواجه خواهیم بود.

دلخواه هم‌چنین خبر داد که برای وضعیت بهداشت زائران نیز با زمینی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده‌ایم درمانگاه دائر خواهد شد و گفت:با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است سپاه و ارتش با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در پایانه مرزی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی به کادر درمانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.