| کد خبر: 143544 |

◄ لزوم تغییر در ساختار نظارتی و حاکمیتی بخش ریلی مسافری

توسعه خصوصی‌سازی در صنعت ریلی مسافری کشور، بدون جدا کردن و تفکیک وظایف حاکمیتی از بخش تصدی‌گری و اپراتوری امکان‌پذیر نیست.

تین نیوز

 توسعه خصوصی‌سازی در صنعت ریلی مسافری کشور، بدون جدا کردن و تفکیک وظایف حاکمیتی از بخش تصدی‌گری و اپراتوری امکان‌پذیر نیست.

 به گزارش تین‌نیوز مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با بیان این مطلب افزود: برای توسعه خصوصی‌سازی در صنعت ریلی مسافری، راه‌آهن ج.ا.ا با وظیفه اجرایی و اپراتوری هم‌زمان، نباید نقش حاکمیتی و دستوری داشته باشد.

 محمد رجبی ادامه داد: بخش خصوصی در بخش مسافری صنعت ریلی باید اختیارات بیشتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد تا بتواند نسبت به عرضه و تقاضا قطارهایش را کم یا زیاد کند.

 وی خاطرنشان کرد: مرجع تنظیم مقررات به‌عنوان نماینده دولت و بخش حاکمیتی که به تعیین ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌ها در حوزه مسافری ریلی می‌پردازد تا نظارت‌ها را بر این اساس انجام دهد و نباید به گونه کنونی، خود را رقیب بخش خصوصی بداند.

 مدیرعامل رجا تأکید کرد: وقتی شرکت‌های خصوصی امکان مانور در ارائه خدمات گوناگون با قیمت‌های مختلف بر اساس عرضه و تقاضا، یا حذف و اضافه کردن قطارهایشان را نداشته باشند، عملاً امکان مدیریت در هزینه و درآمدهای خود را ندارند.

 رجبی از زیان‌ده بودن بخش مسافری ریلی در اکثر کشورها حتی کشورهای توسعه‌یافته یاد کرد و گفت: بخش مسافری ریلی باید از طرف دولت حمایت خوبی شود تا شرکت‌های خصوصی فعال در این صنعت شکل گیرد.

محمد رجبی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.