◄ لزوم تغییر در ساختار نظارتی و حاکمیتی بخش ریلی مسافری
توسعه خصوصیسازی در صنعت ریلی مسافری کشور، بدون جدا کردن و تفکیک وظایف حاکمیتی از بخش تصدیگری و اپراتوری امکانپذیر نیست.
توسعه خصوصیسازی در صنعت ریلی مسافری کشور، بدون جدا کردن و تفکیک وظایف حاکمیتی از بخش تصدیگری و اپراتوری امکانپذیر نیست.
به گزارش تیننیوز مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا با بیان این مطلب افزود: برای توسعه خصوصیسازی در صنعت ریلی مسافری، راهآهن ج.ا.ا با وظیفه اجرایی و اپراتوری همزمان، نباید نقش حاکمیتی و دستوری داشته باشد.
محمد رجبی ادامه داد: بخش خصوصی در بخش مسافری صنعت ریلی باید اختیارات بیشتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد تا بتواند نسبت به عرضه و تقاضا قطارهایش را کم یا زیاد کند.
وی خاطرنشان کرد: مرجع تنظیم مقررات بهعنوان نماینده دولت و بخش حاکمیتی که به تعیین ضوابط و مقررات و آییننامهها در حوزه مسافری ریلی میپردازد تا نظارتها را بر این اساس انجام دهد و نباید به گونه کنونی، خود را رقیب بخش خصوصی بداند.
مدیرعامل رجا تأکید کرد: وقتی شرکتهای خصوصی امکان مانور در ارائه خدمات گوناگون با قیمتهای مختلف بر اساس عرضه و تقاضا، یا حذف و اضافه کردن قطارهایشان را نداشته باشند، عملاً امکان مدیریت در هزینه و درآمدهای خود را ندارند.
رجبی از زیانده بودن بخش مسافری ریلی در اکثر کشورها حتی کشورهای توسعهیافته یاد کرد و گفت: بخش مسافری ریلی باید از طرف دولت حمایت خوبی شود تا شرکتهای خصوصی فعال در این صنعت شکل گیرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.