| کد خبر: 138377 |

مدیرعامل راه‌آهن در گفتگو با تین‌نیوز تشریح کرد

◄ جزئیات همکاری ریلی ایران و ایتالیا

در سال 97 شاهد طراحی، ساخت و اجرای پروژه مربوط به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین راه‌آهن ایران و شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا خواهیم بود.

تین نیوز

در سال 97 شاهد طراحی، ساخت و اجرای پروژه مربوط به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین راه‌آهن ایران و شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا خواهیم بود.

شرکت‌های راه‌آهن ایران و ایتالیا در هفته‌ای که گذشت، سه سند همکاری در زمینه آموزش و سرمایه‌گذاری امضا کردند که براساس این اسناد، مقرر شد علاوه‌بر تأمین ناوگان سریع‌السیر ریلی توسط شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا، احداث خط 125 کیلومتری قطار سریع‌السیر بین قم-اراک نیز در دستور کار قرار گیرد. براساس این تفاهم‌نامه که به امضای سعید محمدزاده، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و «رناتوما زونچینی» مدیرعامل شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا و دانشگاه علم و صنعت (دانشکده راه‌آهن) رسید، مقرر شد علاوه‌بر تأمین ناوگان سریع‌السیر ریلی توسط این شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا، احداث خط 125 کیلومتری قطار سریع‌السیر بین قم- اراک و ایجاد همکاری‌های آموزشی و علمی نیز در دستور کار قرار گیرد.

در این‌باره، گفت‌وگوی کوتاهی با مدیرعامل راه‌آهن ج.ا.ا داشتیم که در آن به جزئیات تفاهم‌نامه همکاری پرداخته شده است. سعید محمدزاده امضای این تفاهم‌نامه همکاری را در جهت اجرای پروژه راه‌آهن سریع‌السیر قم-اراک دانست و عنوان کرد که این پروژه در کنار پروژه راه‌آهن قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان می‌تواند به ایجاد هماهنگی خطوط ریلی کشور به‌عنوان بخشی از یک کریدور بزرگ ریلی، کمک کند. وی خاطرنشان کرد: امید داریم که این پروژه ریلی با همکاری مشترک راه‌آهن ایتالیا و پیمانکاران داخلی و با تأمین مالی کشور ایتالیا به سرانجام خود برسد.

محمدزاده بخشی از این تفاهم‌نامه که بین راه‌آهن ایتالیا، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه کاربیا امضا شده را در جهت انتقال دانش فنی، تأمین و آموزش نیروی انسانی کشور برای انجام پروژه‌های ریلی و طرح‌های مطالعاتی و تبادل استاد عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه‌ها به رشد تخصص نیروهای داخلی کشور کمک می‌کند.

در ادامه از سعید محمد زاده پرسیدیم، آیا این تفاهم‌نامه‌ها بین یک دانشگاه و یک شرکت راه‌آهن از هر دو کشور امضا شده است؟

مدیرعامل راه‌آهن افزود: این تفاهم‌نامه در دو بخش، یکی بین راه‌آهن ایتالیا و دانشگاه کاربیا، و دانشگاه علم و صنعت ایران و راه‌آهن ج.ا.ا است و دیگری نیز بین راه‌آهن ایران و شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا است.

محمدزاده درباره تاریخ سررسید برای انعقاد قرارداد تعیین شده گفت: اگر تفاهم‌نامه به‌خوبی پیش رود اٍن‌شاالله در سال 97 امیدواریم شاهد طراحی و ساخت راه‌آهن باشیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدزاده در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه ایتالیا در زمینه دانش ریلی ید طولایی دارد، آیا برای ساخت ناوگان مورد نیاز ایران هم، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است، گفت: تفاهم‌نامه فعلی ارتباطی با ساخت ناوگان ندارد اما تفاهم‌نامه‌های دیگری در این زمینه داریم که امیدواریم بتوانیم آنها را نیز به به مرحله قرارداد برسانیم.

در آخر از مدیرعامل راه‌آهن پرسیدیم که با توجه به رفع تحریم‌ها، برای امضای این تفاهم‌نامه‌ها و انعقاد قراردادهای ریلی و ارتباطات مالی بین بانکی در سطح بین‌الملل (سوئیفت) مشکلی نداریم؟

محمدزاده ابراز امیدواری کرد که در مورد این تفاهم‌نامه مشکلی نداشته باشیم و افزود: ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم که مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    راه اهن قم اراک میتواند پازل کوچک راه اهن سریع السیر قم کربلا باشد با گسترش فاز به فاز راه اهن سریع السیر مسافری زیارتی بین شهرهای مذهبی مشهد قم کربلا نجف برقرار کرد .
    از این جهت راه اهن سریع السیر اراک دارای اهمیت است مگرنه به تنهایی اراک مسافر چندانی ندارد