| کد خبر: 13465 |

◄ گزارشی معنوی از برپایی سفره افطاری شرکت رجا با حضور کارکنان و خانواده ها

تین نیوز | ضیافت افطاری شرکت حمل و نقل ریلی رجا با هدف گردهم آیی کارمندان و کارکنان این شرکت  در فضای ساده و معنوی به منظور ایجاد صمیمیت و همدلی میان آنها در شامگاه 19 تیر در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
 
موضوع افطاری دادن به روزه داران و تقدیر از این بندگان صالح و پاک از سنت های سابقه دار اسلامی است که در تمامی دوران و قرون مورد اهتمام مسلمانان بوده و نه تنها در دوران پیامبر و امام علیهم السلام رایج بوده بلکه در عصرهای دیگر نیز همچنان به قوت خود باقی بوده و می باشد.

روزه داران با پیروزی بر هوای نفس قلب هایشان را از هر گونه کینه و تفرقه پاک می کنند و کدورت‌هایی را که منشاء شیطانی دارد مبدل به صفا و صمیمیت می سازند و ماه رمضان بهترین فرصت برای این دگرگونی و عالی ترین فصل برای وحدت در قلب های موحدین است.

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به این نکته مهم توجهی خاص فرموده و به مسلمین دستور می فرماید که برای ایجاد اتحاد و انسجام میان همه اقشار جامعه همدیگر را به بهانه افطار دعوت کنید تا در سایه ماه رمضان اتحاد و اتفاق هر چه بیشتر میان مسلمانان ریشه بدواند. در این باره آن حضرت می فرماید: «ای مردم! هر کس از شما مومن روزه داری را در این ماه افطاری دهد، برای او است در مقابل این عمل، ثواب آزاد کردن بنده، و آمرزش گناهان گذشته اش.»
 
به گزارش تین نیوز، ضیافت افطاری شرکت حمل و نقل ریلی رجا شب پنج شنبه 19 تیر با گردهمایی قریب به سه هزار نفر از کارکنان این شرکت به همراه خانواده هایشان در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی به همت مرکز روابط عمومی این شرکت برگزار شد.


حدود ساعت 20:30 سالن مملو از مدعوینی شده بود که در فضای گرم و صمیمی در کنار یکدیگر می نشستند و راهنمایان، صندلی هایی که از قبل برای همکاران و خانوادهایشان نگه داشته بودند به آنها نشان می دادند. به طوری که میهمانان همچنان در حال اضافه شدن بودند و بعد از پخش اذان نیز این روند ادامه داشت.

پس از پایان بانگ دلنشین اذان و تلاوت آیاتی از  قرآن کریم، صدای صلوات دسته جمعی حضار فضای سالن را عطرآگین کرد و با نام و یاد خدا، خانواده های زحمتکش رجا، روزه خود را بر سر سفره افطاری بازکردند.

نکته قابل توجه در این مراسم سادگی و صمیمیت حاکم بر فضای موجود بود و از آن مهم تر حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره در کنار کارمندان و بر سر یک سفره، فضای دوستانه ضیافت را دو چندان کرده بود. همچنین ذکر مکرر نام خداوند و اهل بیت، هم از سوی مجریان و هم از طرف میهمانان ویژگی دیگر مراسم بود.

 

در ادامه نیز پس از صرف افطاری و اجرای برنامه های شاد و مفرح، خنده بر لبان خانواده رجا جاری شد تا خاطره آن شب، یک ماه رمضان به یاد ماندنی را در دل مدعوین حک کند.

چهره های شاد و لبخند این خانواده حمل و نقلی به یکدیگر حاکی از حس رضایت مندی آنها از این میهمانی بود به طوری که یکی از کارمندان رجا در این باره گفت: این شب همواره در ذهن من و خانواده ام خواهد ماند، زیرا علاوه بر فضای معنوی این ضیافت، محیط صمیمی و گرمی میان من، خانواده ام و همچنین سایر همکارانم ایجاد شد که قطعا تاثیر بسیار خوبی در مسایل کاری خواهد گذاشت.

رمضان قلی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا نیز با اشاره به برگزاری این مراسم بیان داشت: این سفره و میهمانی متعلق به خداوند است و ما هم به عنوان یکی از بندگان سعی خود را برای جمع کردن خانواده بزرگ شرکت رجا، ایجاد همدلی و فراهم آوردن شرایط برای لحظه ای در کنار هم بودن، فارغ از مسایل کاری کردیم و امیدوارم از لحاظ معنوی و مادی، مقبول درگاه حق و نیز مورد رضایت همکاران زحمت کش شرکت حمل و نقل  ریلی رجا، قرار گرفته باشد. 
 
سید حسن موسوی نژاد، مدیر عامل رجا نیز در مورد ضیافت افطار و گردهمایی خانواده حمل و نقل ریلی رجا ابتدا سخنانش را با این دعا شروع کرد: "اللهم لک صمنا بتوفیقک و علی رزقک افطرنا بامرک فتقبله منا و اغفر لنا انک انت الغفور الرحیم". 

در این مراسم، سعی شد تمامی کارمندان و کارکنان شرکت رجا و عده ای هم از شهر های اطراف در یک فضای ساده به منظور ایجاد وحدت، صمیمیت و همدلی در ماه مبارک رمضان و بر سر سفره خداوند گرد هم جمع و از برکات این ماه مبارک بهره مند شوند.

مطمئنا برکت این ضیافت افطاری برای شرکت حمل و نقل ریلی رجا، فضای دوستانه و برادرانه میان کارکنان، پیشرفت کاری و برای مدعوین هم حضور بر سر سفره افطاری و اجر و ثواب برای شرکت در این ضیافت الهی خواهد بود.


در پایان مراسم و پس از صرف شام، تمامی میهمانان با دل شاد و لب خندان و قلب مملو از ایمان ضمن خداحافظی از یکدیگر، اتفاقات این شب به یادماندنی را با خانواده خود و همکاران، تکرار و خاطره سازی می کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    ای کاش مسءولین راه آهن هم از این کارها بلد بودند انجام دهند. واقعا مسئولین رجا برای پرسنلشون ارزش قائل هستند. به امید روزی که مدیر عامل ماهم برای پرسنل زحمتکش راه آهن ارزش قائل شوند.

  • کارشناس بازرگانی داخلی 0 0

    نظر تحلیلی کارشناس اقثصاد داخلی رو درج کنید. چرا سانسور میکنید.؟؟؟

  • همکار قدیمی 0 0

    (شوخی) رجا از این پس در برج میلاد هم ایستگاه دارد!از همون غذاهایی که تو قطار به مسافراشون میدن میل کردن؟!(جدی) مدیران سابق راه آهن که به رجا رجعت نمودند یه دوره آموزشی مجدد برای همکاران سابقشون که از رجا به راه آهن آمدن برگزار کنن با محوریت تاثیر گذاری حقوق و مزایا در کار و خانواده همکاران راه آهن

  • نظر من و سانسور کردید.. انحصار و … 0 0

    تین جان سانسور از شما بعیده؟؟؟؟؟

  • محمد علی یواش رو 0 0

    جناب موسوی نژاد ایا خرج این مهمانی از بیت المال بود ایا فکر می کنید خدا به این امرراضی است که از جیب مردم برای مدیران و پیمانکاران خرج کنید … این تذهبون

  • محمد 0 0

    رنگ بنر سن رو ببینید تفکر آقای روحانی همه جا اثر کرده