| کد خبر: 191641 |

سیستم حمل‌‌و‌نقل عمومی قم پاسخگوی نیازهای مردم نیست

فرماندار قم با اشاره ضعف زیرساخت‌های حمل‌ و نقل عمومی قم گفت: در وضعیت فعلی زیرساخت‌های حمل‌ و نقل عمومی و ناوگان اتوبوس‌رانی قم پاسخگوی نیازهای روزافزون شهروندان و خیل عظیم مسافران و زائران نیست.

تین نیوز

فرماندار قم با اشاره ضعف زیرساخت‌های حمل‌ و نقل عمومی قم گفت: در وضعیت فعلی زیرساخت‌های حمل‌ و نقل عمومی و ناوگان اتوبوس‌رانی قم پاسخگوی نیازهای روزافزون شهروندان و خیل عظیم مسافران و زائران نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی حیدری روز پنجشنبه در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: حجم عظیم زائران ورودی به قم نوسازی و توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی را ضروری کرده است.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم قم این است که سالانه ۲۰ میلیون زائر داخلی و بیش از ۲ میلیون زائر خارجی وارد این شهر می‌شوند، زیرساخت‌های قم متناسب با ین مسائل باید توسعه پیدا کند.

فرماندار قم گفت: در مراسم نیمه شعبان امسال بیش از ۳ میلیون زائر وارد قم شد، استان با مشکل اساسی در رابطه با جابه‌جایی و حمل‌ونقل زائران در مناسبت‌های ملی و مذهبی روبه‌رو است.

حیدری با اشاره به فرسودگی بخش از ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم نیز بیان کرد: سیستم حمل‌ونقل عمومی قم باید تقویت شود.

در حال حاضر ۳۲۰ دستگاه اتوبوس تحت پوشش سازمان اتوبوسرانی قم فعال می باشد.

تشکیل هیات تخلفات در شورای اسلامی استان

رئیس شورای اسلامی استان قم نیز در این همایش با اشاره به مشکل سکونت اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها تصریح کرد: درصورتی‌که در رابطه با مسئله سکونت دهیاری‌ها؛ شهرستان ملاک عمل قرار بگیرد بسیاری از مشکلات فعلی از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر تصریح کرد: در رابطه با اعضای دهیاری و شوراهای اسلامی روستا نیز باید افرادی انتخاب شوند که نسبت به مساله بودجه‌نویسی و هزینه کرد اطلاع کافی داشته باشند.

آتش زر ادامه داد: هیئت تخلفات در شورای اسلامی استان تشکیل شده، بسیاری از مشکلاتی که در رابطه با شوراها و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد صرفاً به دلیل عدم آشنایی کافی با قوانین و مقررات است.

وی عنوان کرد: در وضعیت فعلی نگاه مثبتی در ارکان مختلف نظام نسبت به شوراها نیست و به نحوی این نهادهای مردمی متولی خاصی ندارند.

همایش روز شهرداری و دهیاری‌های با حضور مسئولان کشوری و قم برگزار و در آن مهم‌ترین مطالبات و دغدغه‌های شهرهای تابع و روستاهای استان موردبررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.