| کد خبر: 216058 |

کالاهای معطل‌مانده در بنادر تعیین تکلیف شوند

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: باید کالاهای مربوط به گروه ۴ در بنادر کشور که چندین سال پس از ورود آنها به بنادر هنوز معطل و ترخیص نشده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: باید کالاهای مربوط به گروه ۴ در بنادر کشور که چندین سال پس از ورود آنها به بنادر هنوز معطل و ترخیص نشده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی «فرهاد منتصر کوهساری» ضمن ارائه پیشنهاداتی برای کاهش ماندگاری کالاها در بنادر ایران، اظهار کرد: هماهنگی بین دستگاه های سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک و نیز سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در خروج هر چه سریعتر کالاهای مهلت گذشته از بنادر کشور یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در عمل، محقق شود.

وی ادامه داد: همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در حل مشکلات اسنادی و تأمین ارز صاحبان کالا در بنادر جهت تسریع در فرآیند ترخیص کالا از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر لزوم استفاده از انبارهای تحت کلید گمرک در داخل کشور و انتقال کالا از بنادر به داخل سرزمین اصلی و استفاده از ظرفیت های موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی موجود در داخل کشور، به ضرورت تعیین استاندارد واحد زمان نمونه برداری توسط نهادهای حاکمیتی از جمله سازمان ملی استاندارد، قرنطینه و سازمان غذا و دارو اشاره کرد.

کوهساری با بیان اینکه الزام به نمونه برداری همزمان در حیطه تخلیه کالا از کشتی توسط نهادهای نظارتی باید مدنظر قرار گیرد، گفت: باید کالاهای مربوط به گروه ۴ در بنادر کشور که چندین سال پس از ورود آن ها به بنادر هنوز معطل و ترخیص نشده اند، تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: از دیگر مواردی که باید مدنظر قرار گیرد، ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی (بررسی، نمونه برداری و آزمون) توسط ادارات کل استانی قبل از اظهار کالا در سامانه EPL گمرک برای تمامی صاحبان کالای دولتی و غیر دولتی است.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، مسئله مهم دیگر، الزام به استقرار دفاتر شرکت های بازرسی مورد تأیید مراجع ذیربط جهت انجام امور آزمایشگاهی و نمونه برداری تمامی کالاها از جمله کالاهای اساسی در بنادر کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.