| کد خبر: 179904 |

قطعا قرارداد اجرای عملیات متروی پردیس-تهران باید دنبال شود چراکه در غیر این صورت به یکی از معضلات آینده این شهر تبدیل خواهد شد. ما باید حواسمان باشد که پردیس ظرفیت بارگذاری بیشتری به دلیل شرایط جغرافیایی و اکوسیستمی ندارد، به همین دلیل باید در همین مقیاس پاسخگوی مسایل باشد.

تین‌نیوز | 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قطعا قرارداد اجرای عملیات متروی پردیس-تهران باید دنبال شود چراکه در غیر این صورت به یکی از معضلات آینده این شهر تبدیل خواهد شد. ما باید حواسمان باشد که پردیس ظرفیت بارگذاری بیشتری به دلیل شرایط جغرافیایی و اکوسیستمی ندارد، به همین دلیل باید در همین مقیاس پاسخگوی مسایل باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر و مترو شهر جدید پردیس امروز پنج‌شنبه (۶ دی‌ماه) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس، فرید موسوی و فاطمه ذوالقدر نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین شماری از مدیران ملی و منطقه‌ای ذیربط برگزار شد.

اسلامی در این جلسه با تاکید براینکه باید تا حد امکان در مسیر تولید مسکن تسهیل‌گری داشته باشیم تا مردم به شایستگی بتوانند برای خود سرپناهی تهیه کنند، گفت: وظیفه دولت تولید مسکن نبوده و زمینه‌سازی برای خانه‌دار شدن مردم ماموریت اصلی آن به شمار می‌رود. ما باید همواره به پایداری جریان تولید مسکن در کشور توجه کنیم، چراکه برقراری تناسب بین عرضه و تقاضا در این بخش اهمیت بسیار بالایی دارد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر به تعادل‌بخشی در بازار مسکن به‌ویژه در بین اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه نیاز داریم، گفت: در این راستا باید ضمن پایش مستمر سیاست‌های این حوزه به جامعه و خودمان اطمینان دهیم که جریان تولید مسکن به طور پایدار برقرار بوده و فعالان عرصه به همراه مردم می‌توانند بدون دغدغه برای خانه‌دار شدن آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقدام گسترده‌ای در حوزه ساخت مسکن مهر با تعاریف و اشکال مختلف در دستور کار قرار گرفته است که باید به هر صورت تمام شود. خوشبختانه ما در همان ۳ هفته‌ اول کار خود در وزارتخانه دلایل توقف، رکود و مشکلات موجود در این حوزه را شناسایی کرده و راهکارهای لازم برای خروج از این وضعیت را تبیین کردیم؛ به گونه‌ای که هیچ موضوع ناشناخته‌ای برای ما در این بخش وجود ندارد مگر آنکه از حیث مشکلات حقوقی خارج از قلمرو فعالیت ما باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تمامی بخش‌های فنی و مهندسی پروژه‌های مسکن مهر با حضور مسئولین و کارشناسان ذیربط بررسی و اقدامات لازم جهت رفع مشکلات برنامه‌ریزی شده است. این در حالی است که عوامل شتاب‌دهنده برای اتمام هرچه سریع‌تر واحدها نیز با دقت و همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال ۹۸ لحاظ شده است.

اسلامی با اشاره به برنامه جدید شرکت عمران شهرهای جدید مبنی بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح شهرهای جدید کشور گفت: ما در اوایل انقلاب ساخت حدود ۶۰ شهر جدید را پیش‌بینی کرده بودیم و امروز نیز با هدف جلوگیری از دست‌اندازی به اراضی کشاورزی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام به ایجاد شهرک‌های اقامتی و گردشگری در برخی از نقاط کشور کردیم که شرکت عمران شهرهای جدید ماموریت پیگیری آن را بر عهده دارد. ماموریتی که اقدامی راهبردی محسوب شده و علاوه بر افزایش قدرت مالی شرکت پتانسیل مالی خوبی را برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد فراهم خواهد کرد.

عضو کابینه دولت تدبیرو امید در خصوص نحوه برخورد با پیمانکاران متخلف بیان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید باید طبق امور پیمانی با پیمانکاران برخورد کند و اگر شاهد قصوری در این زمینه از سوی سازندگان شد تا حد امکان با گفتگو مشکل را برطرف نماید چرا که بدون شک پیمانکاران در چگونگی پیشبرد پروژه‌های خود به دانش، تسلط و قدرت کارفرما نگاه می‌کند. بنابراین ما در این بخش به شدت نیازمند تقویت دانش کارفرمایان به ویژه در مسائل حقوقی، فنی و قراردادی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس بیان کرد: این نوید را به مردم می‌دهیم که تیم مدیریت با کفایتی در این دوره پروژه‌ها را دنبال می‌کند، به امید روزی که پردیس به شهری فاخر تبدیل شود، خواهیم بود. هرچند که جانمایی‌ها ونحوه پیشرفت پروژه‌ها به دلیل مشکلات با برنامه اولیه تفاوت دارد ولی امروز این واقعیت در اختیار ما قرار دارد و سعی داریم آن را به نحو احسن ساماندهی کنیم.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا قرارداد اجرای عملیات متروی پردیس-تهران باید دنبال شود چراکه در غیر این صورت به یکی از معضلات آینده این شهر تبدیل خواهد شد. ما باید حواسمان باشد که پردیس ظرفیت بارگذاری بیشتری به دلیل شرایط جغرافیایی و اکوسیستمی ندارد. به همین دلیل باید در همین مقیاس پاسخگوی مسائل باشد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین