| کد خبر: 50383 |

تین نیوز | انتشار گزارشی در تین نیوز با عنوان " نارضایتی شدید و انگیزه‌های رو به زوال مهمانداران ایرلاین محبوب داخلی" که گزارشی از گلایه‌‌های مهمانداران یکی از شرکت‌های هواپیمایی بود، بازتاب زیادی در بین این قشر داشت و تعداد زیادی از مهمانداران این شرکت با ارایه نظر و بیان دیدگاه خود ضمن تایید آن چه در این گزارش بیان شده بود، از بخشی دیگر از مشکلات موجود در این شرکت پرده برداشتند.
قابل ذکر است برای این گزارش حدود 200 نظر نوشته شده بود که در گزارش زیر تعدادی از این نظرات بازنشر شده است:

1- تا زمانی که عدالت سازمانی در مشاغل رعایت نشود و مسله انگیزش مورد توجه واقعی قرار نگیرد روزگار هیچ شغلی بهتر نخواهد شد. البته شغل مهمانداری با هیچ شغل زمینی برابر نیست و ساز و کارهای مخصوص خود را دارد اما متاسفانه و هزار حیف که در ایران به این شغل شریف همانند مشاغل کارمندی زمینی( که در جای خود بسیار ارزشمند است) نگریسته می شود و جزئیات کار که بسی مهمتر است از نظرها دور نگاه داشته می شود و همینطور به لحاظ بالا بودن تقاضای این شغل در کشور که البته آن هم فقط به دلیل بیکاری فراوان در جامعه هست، حقوق این قشر زحمتکش و البته بی پشتوانه پایمال می گردد، کمترین کاری که هنوز اکثر شرکت های هوایی انجام نداده اند ارایه تعریف جامع این شغل و بالا بردن شرایط احراز این حرفه از دیپلم به کارشناسی و به تبع آن تخصصی کردن شغل می باشد که پیامد آن امور مهمی مانند سختی کار نیز می تواند به انجام برسد. ضمن همدردی با همکاران عزیز مهماندار در ماهان امیدوارم هر چه زودتر مشکلات این بخش مهم از شرکت های هوایی در تمام شرکت ها مرتفع گردد.

2- بنده خودم مهماندار ماهان هستم و چندین سال است که به عینه شاهد هستم که چطور در این شرکت همه چیز فدای پول می شود و به خاطر یک مسافر بیشتر چطور امنیت پرواز فراموش می شود و هواپیماهایی که عملا شرایط لازم برای یک پرواز امن را ندارند با سر هم بندی روانه پرواز می شوند تا خدای نکرده زنجیره  تزریق پول به جیب ماهان ایر یک لحظه قطع نشود.
با تمام وجود احساس کردم که برای خودشیرینی جلوی مسافر چگونه شخصیت مهماندار خرد می شود و بدون هیچ ملاحظه ای چه فشاراهایی که به آنها وارد نمی شود.
مسافرانی که فکر میرکنند ماهان یک سر و گردن از باقی ایرلاین های داخلی بالاتر است، بدانند که پشت این لایه نازک ظاهر زیبای ماهان توده رنج و عذاب و نفرین نارضایتی کارکنان مظلومش خوابیده است که از این به بعد با سه ماهه شدن قراردادهایشان، امنیت شغلی شان هم به تار مویی بند است.

3- در این شرکت تنها چیزی که مهم نیست شعور و شخصیت ما مهمانداران است و هر کسی اعم از مسافر خلبان سرمهماندار سر فیلیت حتی سر شیفت ترانسپورت و ... به خودشان اجازه می دهند به ما بی احترامی کنند و در نهایت بعد از پیگیری ما در نهایت انصاف و عدالتی که داخل شرکت حکم فرماست ما مقصر اعلام می شویم.
آیا کسانی که صبح از خواب ناز بیدار می شوند و وحی بهشان نازل می شود که امروز بخشنامه صادر کنند به این فکر می کنند که با بخشنامه صادره شعور و شخصیت ما زیر سوال می رود یا نه؟ آیا این آقایان و خانم های برج نشین انصاف و وجدان ندارند که به این قشر زحمتکش اینقدر جفا می کنند؟ 

4- صدای مهمانداران به هیچ جا نمی رسد، اگر هم شکایتی از این وضعیت داشته باشند با توهین و اخراج مواجه می شوند، مخصوصا که جدیدا به خاطر این که همکاران مهماندار برای واحد خدمات پرواز نامه نگاری کردند، به محض این کار شرکت اعلام کرد تمام قرارداد هایی که یک ساله بودند باطل شده و قرارداد جدید سه ماهه بسته شده است و به همه هم گفتند باید امضا کنید. این است مظلومیت این قشر به خاطر عدم وجود واحد صنفی. 

5- ای کاش در مورد استراحت کم بین پروازهای شانگهای پکن بانکوک گوانجو کوالالامپور که در همگی این پروازها فقط 12 ساعت به هواپیما استراحت داده می شود و در این 12 ساعت شما تو مسیر رفت و برگشت هتل وقت استراحت دارید هم می نوشتید و در مورد اینکه ساعت کاری ما از زمان تیکاف تا لندینگ حساب می شود و حتی زمان ورود و خروج مسافر هم  زمان استراحت مهماندار است. خیلی ها می گویند خلبان هم تایمش مثل شماست ولی مالیات حقوق این دوستان از خالص دریافتی ما هم بیشتر است و جای اعتراض برایشان نمی ماند.
کاش از این که ما فیش حقوقی داریم ولی اصلا کسی از آن سر در نمی آورد و الکی دلمان خوش است که فیش حقوقی داریم هم می نوشتید و همچنین از این که در تعطیلات عید بخش نامه می شود مریض نشویم، کنسل نکنیم و ...
 
6- توی این شرکت دلایلی که منجر به نارضایتی ما می شود عبارت است از:
1.اختلاف فاحش حقوق بین مهمانداران و خلبانان،(در هیچ جای دنیا حقوق یک خلبان 18 تا 20 برابر یک مهماندار نیست)علاوه بر حقوق،اعتای تسهیلات برای خلبانان و برای مهمانداران متاسفانه هیچ .
2.توجه نکردن به درخواست های مهمانداران و عدم همکاری قسمت های مختلف شرکت با مهمانداران از جمله خدمات پرواز،برنامه نویسی،ترانسپورت و .....
3.خوار و ذلیل کردن مهمانداران توسط عوامل خدمات پرواز که نسبت به تعیین تکلیف دیگر قسمت ها فقط (بله قربان ) می گویند و از خود هیچ گونه قدرتی ندارند، فقط قدرتشان را در معلق کردن مهمانداران از پرواز و تنبیه این قشر نشان می دهند.
4.باند بازی در خدمات پرواز: انتخاب سر گروه های نا لایق که تا انتخاب شدند رفتارشون کلا عوض شد (البته استثنا هم وجود دارد)کسانی که برای اینکه خودی نشان دهند حاضرند حق هزاران نفر را پایمال کنند، افرادی هستند که هیچ پروازی را انجام نمی دهند و فقط می توانند پروازهای اقامتی و پردیوم دار را انجام دهند، و یا افرادی که با آدم فروشی و ..... نور چشمی شدند و پروازهای vip انجام می دهند.
جالب است که یکی از سر مهمانداران به دلیل ورود کالای غیر مجاز به کشور در یونیفرم ماهان، مدتی از پرواز معلق می شود و بعد از برگشتن به پرواز به عنوان سر مهماندار vip انتخاب می شود، فقط و فقط به خاطر اینکه خانم این آقا سر گروه تشریف دارند و عده ای به خاطر کاری که انجام نداده اند برای مدتی از پرواز معلق می شوند.
خدا خیری به دولت آقای روحانی و جناب ظریف بدهد که برای انجام امور دولت پروازهای خود را با ماهان انجام می دادند تا همین سرگروه ها و سر فیلیت ها و تعدادی نورچشمی ها دسته جمعی یک هفته یک هفته در وین و نیویورک و شانگ های و..... سپری کنند و پردیوم بگیرند و بعد از بازگشت سریع سراغ صادر کردن بخشنامه می روند تا نشان دهند که ما همه فکر و ذکرمان کار است نه باند بازی و رفیق بازی.
5.ادعای ماهان مبنی بر مشتری مداری که فقط این ادعا در عملکرد مهمانداران زحمتکش نمود پیدا می کند و همه موارد زیر نمونه هایی است که مسافر را ناراحت و آزرده خاطر می کند و شرکت هیچ گونه تلاشی برای درست شدن این موارد انجام نمی دهد:
تاخیرهای پروازها به دلیل نقص فنی، اضافه کردن صندلی در ردیف های روبروی دستشویی که بسیار ناخوشایند است، فاصله کم صندلی ها، گرم یا سرد بودن داخل کابین به دلیل نبودن ایرکاندیشن و ...... و بسیاری موارد دیگر که برای توصیف ساعتها وقت لازم است.
امیدوارم این همه درد دل که باز گفتیم گوشی برای شنیدنش باشد.
در آخر با حقوق 1.100.000 الی 1.800.000 متغیر سال 93 را تمام کردیم و می دانم تصور خیلی ها از این حقوق خیلی بیشتر بود و شاید باورشان نشود. 

7- کجای این شرکت را می خواهید درست کنید؟ هر واحد این شرکت به صورت انحصاری دست تعدادی از افراد هست. از کدام معاونت می خواهید شروع کنید؟ از معاونتی که برنج و قهوه از طریق ماهان بدون اطلاع گمرک وارد می کند و در بازار می فروشد؟ از قراردادهایی که ه مجبوریم امضا کنیم؟ از ان امور کارکنانی که برای استخدامی  از واجدین شرایط پول می گیرد و استخدام نمی کند؟ و از گزارشاتی که در مورد اذیت و خستگی مهماندارها ارسال شد و هیچ کس پاسخگو نبود. از توهینی که به مهماندار می شود از قبیل مسافر خارجی و بازم دم کاپیتان گرم که طرفداری اون مهماندار را کرد. از اذیت مهماندارها در پروازهای کشورهابی عربی که شرکت هندلینگ به آن هواپیما ایر کاندیشن نمی داد؟

8- به تمامی موارد فوق اختلاف بسیار فاحش درآمد نیروهای داخل پروازی اعم از خلبان، فنی و مهمانداران را هم باید اضافه كرد! در حالیكه سیاست شركت رسیدن به سطحی از كیفیت است كه در ایرلاین های برتر دنیا وجود دارد، اما متاسفانه در زمینه الگو برداری از اشل پرداخت حقوق و دستمزد آن ایرلاین ها كوچكترین اقدامی صورت نمی پذیرد، این اختلاف درآمدها در پاره ای موارد به بیش از ده برابر هم می رسد كه در هیچ ایرلاینی در هیچ كجای دنیا شاهد آن نیستیم و این موضوع در شرایطی رخ می دهد كه كلیه سختی های تغییراتی كه در سرویس و نحوه ارائه آن صورت می گیرد و به تبع آن رضایت بیشتر مسافران و كسب درآمد بیشتر برای شركت را به دنبال دارد روی دوش مهمانداران است، بعد افزایش حقوق و سایر مزایا برای غیر!

9- در دنیایی که مهمانداران ایرلان های خارجی دارای حقوق و مزایای بالا و با کیفیت هستند، باعث خجالت و شرمساری که ما سر کوچکترین حق و حقوق خود باید این گونه بجنگیم و هیچ نهاد و بنیادی نباشد که ما بتوانیم با مراجعه به آن حق پایمال شده مان را احیا کنیم، وقتی خود هواپیمایی کشوری هم زیر دست همین افراد اداره می شود چه انتظاری باید داشت. همه جای دنیا مهمانداران از کوچکترین حق خود یعنی استفاده از فری شاپ ها برخوردار هستند که ما نسیتیم، چرا راه دور بریم همین جا را در نظر بگیرید ایرلان های داخلی مثل ایران ایر، از حق اشعه و ارتفاع گرفته تا در نظر گرفتن ساعت پروازی از لحظه پیک اپ تا اف شدن خانم ها یک یا دو روز در ماه به علت شرایط خاص بانوان، پردیوم هایی هم که در پروازها می گیرند چه داخلی چه خارجی. امیدوارم هر چه زودتر همه این مشکلات حل بشود.

10- یک مشکل خیلی بزرگ این است که ماهان از بیکاری و وجود نیروی کار در صف انتظار سوء استفاده می کند و با صراحت اعلام می کنند که حقوق و شرایط همین است هر کس نمی خواهد برود. واقعا باید یکی از مراجع رسیدگی کنند. حقوق نا متناسب با ساعات پروازی، استراحت نا کافی، محدودیت مرخصی (4 روز)، محدودیت حمل و نقل برای گروهی از همکاران، الگو برداری غلط از ایرلاین های خارجی، تجهیزات نا کافی و خراب از مهمترین مشکلات این قشر زحمت کش هستند.

11-  غول شرکت های هوایی ایران که چند سالی است توانسته است پا در کفش ایران ایر بگذارد و سرویس بهتر و مزایای ظاهری را برای مسافرانش فراهم کرده و بقیه شرکت ها را به ورشکستگی برده و عملا فروش بلیتی ندارند به چه طریق موفق به این کار شده است؟
 1-مسافران عزیز بدانند که دارند سرویس بیشتر و رنگارنگی را دریافت می کنند که هزینه اش  از حقوق سرشکن شده  مهماندار تحصیلکرده  متاهلی کسر می شود که هفته ای چندین ساعت را خارج از جو سپری می کند و بعد از مدتی باید درد و امراض مختلفی را با خودش خونه نشین کند در حالی که در آن چند سال حقوق اندک، حتی کفاف امورات زندگیش را نداده است چه برسدبه پس انداز.
 2-خانم جوانی که بعد از گذشتن از فیلترهای زیبایی و پزشکی البته با هزینه خودش و ارایه مدارک تحصیلی موفق به به دست اوردن این شغل می شود بعد از مدتی با پیری زودرس پوست و ساییدگی مفصل و کشکک زانو به دلیل کار سنگین در پرواز برای همیشه از انجام حتی یه پیاده روی ساده محروم می شود و به راحتی کنار گذاشته می شود.
و اما این شرکت تبلیغات چی خوب و حفظ ظاهر کن حرفه ای و رقیب ایران ایر در همه مسایل منجمله خرید خودروهای شیک و ابرومند به جهت بزرگ نمایی و غلو رفاه پرسنل، همیشه و همه مدت در سال مرتب در حال جذب نیرو و ذخیره است. جوانان گول ظاهر خورده ای که یکی پشت دیگری در خط مقدم شرکت با حقوق اندک و استراحت ناکافی جسم سالم و ذهنشان را دچار درد و ضعف و خستگی و بیماری و افسردگی می کنند و باز این پروسه انجام می شود و سطوح بالای این مافیای مشتری مداری، خودروهای لوکس و وام های میلیاردی را می گیرند و تقدیم مقامات محترمی می دهند تا مثل روزی که مدیریت عامل در خصوص پرواز مشهد-ساری به مجلس شورای اسلامی دعوت می شوند و به راحتی با برگ برنده و سربلند بیرون می آیند چه برسد که نماینده دلسوزی حرف از حقوق از دست رفته پرسنل این شرکت پیش بیاورد.
با اتفاقی که در این دو ساله در حق پرسنل روا داشته شده دیگر کمتر کسی جوانش را سرراه آگهی های استخدامی و فراخوان های همیشگی این بازی و سیاست لو رفته ماهان ایر می کند. کما اینکه شنیده شده صدای استقبال خیلی ضعیف و پس دادن صندلی های سالن امتحانات از سوی ماهان در مشهد سنگین ترین گوش ها را هم کر کرده...مگر تغییر رویه و تصمیم سرنوشت ساز مدیر عامل محترم سوپاپ نجاتی بر پیکره این کالبد ارایش شده بی روح بشود.

12- آیا با نشر اینگونه اعتراض ها شرایط تغییر می كند و به تمام خواسته های مهمانداران بی دفاع و بدون پارتی جامه عمل پوشانده می شود؟ آیا با دانستن و روشن شدن اذهان مسئولین بالاسری مهمانداران به حقوق از دست رفته خویش خواهند رسید؟ آیا به نظر شما مسئولین محترم ماهان ایر نمی دانند كه مهمانداران خصوصا مهمانداران خانم در چه شرایط اسفناكی به پرواز فرستاده می شوند و چگونه خارج از قوانین بین المللی پرواز از رست و تایم استراحت نا كافی برخوردار هستند؟ آیا مسئولین محترم ماهان از وضعیت مالی زیر خط فقر كه در جامعه كنونی حقوق ماهیانه ٣ میلیون تومانی نیز از خط فقر پایین تر است مطلع نیستند؟ آیا نمی دانند كه مهمانداران ارشد با ٨ ساعت پرواز ماهیانه تنها٢ میلیون تومان دریافتی دارند؟؟ آیا نمی دانند كه روزانه ٧ تومان حقوق مهمانداریست كه ١ سال سابقه پرواز دارد و تمام اعضا و جوارحش از فرط فشار كاری ده ساله سخن از درد می گوید؟
آیا مسئولین از پارتی بازی نیروهای مسئول واحد خدمات پرواز بی اطلاع هستند؟؟؟آیا نمی دانند كه مهمانداران نیز دارای زندگی هستند و با این میزان حقوق دریافتی چرخ زندگی ایشان در گل گیر خواهد كرد و نمی چرخد؟؟ آیا اگر فرزند یكی از مسئولین نیز مهماندار بود حال نه فرزند دختر ایشان باز هم با این حجم پروازی همین مقدار حقوق دریافت می كردند؟؟ همه می دانیم و همه می دانند اما صد آه و افسوس كه از ماست كه بر ماست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ماهان کرو 0 1

    دمتون گرم که صداى مارو رسانه او میکنید. خدا خیرتون بده. تو این شرکت هیچ گوشه شنوایى نیست.

  • مهماندار ماهانی 0 1

    بله کاملا درست که از ماست که بر ماست هی سختی کشیدیم گفتیم مدیر عامل نمیدونه هی خودمونه گول زدیم مگه میشه مدیرعامل ندونه. اینا همش حرف اقای عرب نژاد کامل اگاه به مسایل هست. آقای عرب نژاد یه کمی از خدا بترس مثلا شما سردار سپاه بودید اینه واقعیت اسلام و مسلمونی شما که تو پرواز قرآن میخونی چرا پس بهش عمل نمیکنی شما مگه مسلمان و شیعه نیستی چرا دنیا تو به اخرتت فروختی مگه یه انسان چقدر عمر میکنه چرا یکبار نمیایی با مهمانداران جلسه بذاری حرفاشونو بشنوی.

  • mehmandar mahan ab۶ 0 1

    حضرت علی علیه السّلام می‌فرماید: «اَمّا الظّلم الّذی لا یُترکُ، فَظلمُ العباد بَعضُهُم بعضاً؛ امّا ظلمی که بخشوده نمی‌شود ظلمی است که بعضی از بندگان خدا بر بعض دیگر می‌کنند».(نهج البلاغه، خطبه ۱۷۵)

  • مهماندار ماهان 0 0

    ممنون از این سایت خبری که حرفها و مشکلات من و همکارامو داره به گوش و چشم خیلی ها می سونه. همه ی این مطالبی که تو این روزهای گذشته عنوان شده گوشه ای از مشکلات مایت، سعی میکنم تیتر وار مشکلاتی که به ذهنم میرسه رو بنویسم: ۱ - میزان بسیار کم حقوق نسبت به کار ۲ - عدم وجود هیچگونه تسهیلات ۳ - استراحت بسیار کم بین پروازها به خصوص پروازهای طولانی خارجی ۴ - محاسبه نا عادلانه حق ساعات پرواز و پایین بودن حقوق به ازای هر ساعت پرواز(ساعتی ۷۰۰۰ تومان) ۵ - تنظیم برنامه پروازی به صورت هفتگی بجای ماهیانه که اجازه هرگونه برنامه ریزی برای زندگیمون رو ازمون گرفته. ۶ - محدود کردن مرخصی ها که به سختی بیش از ۵ روز به کسی مرخصی میدهند. ۷ - اختصاص دادن ۱ اتاق در هتل به ۲ نفر در پروازهایی که در شهر دیگری جز تهران اقامت داریم در صورتی که این امر برای خلبانها و نفرات فنی و امنیت پرواز یک اتاق برای هر نفر است. ۸ - پرداخت نکردن حقوق در تاریخی مشخص(هر ماه بین ۱۰ ام تا ۲۰ ام پرداخت میشود!!!) ۹ - کسر از حقوق بین ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه در صورت کنسل کردن ۱ پرواز در ماه. ۱۰ - نبودن قانون و چهارچوب مشخص و مدون برای تشویق یا تنبیه انضباطی و برخورد به صورت کاملا سلیقه ای. ۱۱ - عدم همکاری نیروهای زمینی و مسئولین برای دریافت وام، مرخصی، بلیت فری و غیره توسط مهمانداران. ۱۲ - رفتار ناشایست با پرسنل پروازی توسط مسئولین در صورت بروز هرگونه مشکل در کار چه به صورت عمد یا غیر عمد. ۱۳ - تبعیض و سیلقه ای رفتار کردن به شدت در امر ارتقاء موقعیت کاری برای مهمانداران و سرمهماندارن. ۱۴ - اجبار به ارائه ی سرویس های غذایی نا متعارف و بسیار خسته کننده در پروازها به صلاحدید چند نفر که نه تحصیلات در این مورد دارن و نه تخصص. عدم استفاده از نیروی متخصص در امر برنامه نویسیه پرواز و نا بسمانی بسیار زیاد در این مورد. ۱۵ - حذف کردن کیف پروازی و دادن کیفهای اداری به مهمانداران به بخپهنه های زشت مثل دزدی و غیره. ۱۶ - عدم وجود امنیت شغلی و احتمال از کار بیکار شدن بعد از هر پرواز به هر دلیل ممکن!! ۱۷ - نداشتن منشور حقوق مهمانداران و کلا پرسنل در شرکت ماهان. ۱۸ - اخراجها و تعلیق از کارهای متعدد به دلایل بی ربط به کار و برخورد سلیقه ای با افراد مختلف. ۱۹ - پر و بال دادن به یکسری افراد خاص که با بریدن نون بقیه و خودشیرینی به سرعت ارتقاء کاری میگیرند. ۲۰ - حذف درجه از لباس مهمانداران. ۲۱ - گرفتن حق خرید از مهماندار در فیریشاپ های کشورها و فرودگاه های خارجی یه دلایل نامعلوم. و بسیاری دیگه از مشکلات که روزانه در هواپیمایی ماهان باهاشون دست و پنجه نرم میکنیم. از همکارام میخوام اگه چیزیو از قلم انداختم، لطف کنند و اضافه کنند. امیدمون به خداست که جای حق نشسته.

  • ا. ا 0 0

    اگر اقایون جوابگو نیستند چرا پس ترسیدند و کلی از بچه ها رو چهارشنبه و امروز پنج شنبه به دفتر اقای شکرایی احظار کردند؟! امروز خبرنگارتون رو بفرستید دفتر شکرایی برج ماهان تا اون طفلک ها رو ببینید…

  • مهماندار ماهان ایر 1 1

    همکارای عزیز بنظر من باید اسم افراد گفته بشه تو اینجا شاید از این به بعد خجالت بکشن و از کارها و نیت های پست و کثیفشون دست بردارن.

  • مهماندار 1 0

    واقعا باعثناراحتیه که مهماندارانی که دکوروویترین شرکت هستند بااین همه زحمت از کارگران ساده روزمزدم کمترحقوق میگیرن وباترفندهای روانشناسی یا تهدید میخوان این قشرزحمتکش وروزبه روز کوچیک ترکنن وکم توقع تر

  • یک مهماندار عادل 0 0

    سلام به تمام همکاران محترم منم مثل همه ی شما مهمانداران می خوام نظر بدم تو این مدت هر روز نظراتو می خوندم بعضی هاش به حق بود ولی اکثرش ناعادلانه بود امیدوارم ناراحت نشین ولی اگه کمی به گذشته نگاه کنید می فهمید که اوضاع نه تنها بدتر نشده بلکه تو خیلی از موارد بهتر هم شده حالا میخوام به طور خلاصه چند مورد را شرح بدم ١) کیف پروازی: چرا اینقدر راجع به کیف اظهار نظر ناعادلانه می کنید، مگر با کیف ها چیکار می کردیم، توی کیف ها چی می گذاشتیم که الان با این گفتار همگی رو زیر سوال می برین، ارزش گفتاری این موضوع باعثبی آبرویی همگی ما شده، این کیف سنگینی که مشکل جا داشتیم باهاش الان طبل دزدی بهمون زده، این مسئله خیلی کوچیک همگی را شرمنده کرده و من به عنوان یک مهماندار از تصمیم کیف راضیم مثله خیلی دیگه ازبچه ها چون کتف و کمرم داغون شده بود ٢) چرا آنقدر ناشکریم، قبلا که می خواستم مدیر رو ببینیم ۶ ماه یکبار هم وقت نداشت یا سفر بود یا ماموریت یا جلسه اما الان از مدیر و رئیس و سرفلیت هر وقت اراده می کنیم می بینیمشون، در هر اتاق بازه این کم چیزی نیست، این هم عادلانه نبود ٣) آیا ازآقای(م) مدیر خدمات پرواز، خانم(ر) رئیس مهمانداران، آقای(ج) سرفلیت ٣۴٠، آقای(م ج) سر فلیت bae، آقای(ش) رئیس برنامه ریزی، آقای(ش) رئیس safety و خانم(ت) سرفلیت ٣٠٠ - ۶٠٠ خوشنام تر توی مدیرا داشتیم که الان همه سر کار و جایگاهشون هستند، یادمون نره همیشه خودمون اینارو پیشنهاد می دادیم حالا که آمدن داریم بی ارزششون می کنیم با این حرفها

  • مهماندار ماهان 0 0

    با سلام خدمت همه همکارای گلم منظورم مهماندارای زحمت کش هست. ما اومدیم با هزار بدبختی و ازمون و پزشکی و هزار مورد دیگه مهماندار شدیم. ولی نصبت به کاری که میکنیم واقعا حقوقمون کم هستش و اون اقای به ظاهر محترم … که میگن حقوقتون خوبه و هزار حرف دیگه باید بگم که شما نشستی پشت میز و با خودکارت نقطه بازی میکنی و با موبایلت کلش بازی میکنی منم جای تو بودم همین حرفو میزدم چون شما خیلی کار میکنی و حقوقی که میگیری خیلی کمه. به هر حال شما سعی کن با قشر مهماندار زیاد در نیوفتی چون ما مثل شما حقوق مفت نمیگیریم. شما سعی کن پوزیشن کاریتو سفت بگیری که مثل بعضیا که انقد بچه ها نفرینش کردن کله پا نشی. و شمایی که از بچه های ما غلط املاییمیگیری باید بگم که اقا شما خوبی هوای مسیر خرابه. شاد باشید دوستان پیگیر باشید.

  • مهماندار ماهان 0 0

    تین نیوز جان، جهت اطلاع عرض میکنم، آقایون از این زحمتی که شما کشیدید و همچنین از نامه ی اعتراضی که دوستان درحال جمع کردن امضا برای اون بودن، ترسیدن، و البته از یک تکنیک برای کاهش اعتراضات استفاده کردند، جمعی از ما مهمانداران رو دعوت کردند تا مشکلات رو عنوان کنیم، و این مشکلات قرار شد توسط کاپیتان شکرایی پیگیری بشه، اما بنده به نوبه خودم فکر نمیکنم اتفاق خاصی بیفته و تغییری رخ بده، پس خواهشا تین نیوز جان دست از پیگیری بر ندار.

  • مهماندار ماهان 1 0

    تین نیوز عزیز و خبرنگار محترم و دلسوز و زحمتکش تین نیوز ما تمامی مهمانداران ماهان از شما بابت پیگیری این قضایا ممنون و سپاسگزاریم و از شما خواهشمندیم که به پیگیری خود ادامه دهید و صدای اعتراض ما رو به نمایندگان محترم مجلس برسونید به خدا ما و تمامی اعضای خانوادمون بعد از انتشار این اخبار شمارو هرروز دعا می کنیم همانطور که هرروز مدیران ماهان رو … که تمامی اتفاقات بد اخیرکه برای ماهان اتفاق افتاده از همین نفرینهاست. تین نیوز و خبرنگاران محترم از شما ممنونیم و مدیون زحمات شماییم. از طرف مهمانداران ماهان

  • Question 0 0

    ? Salam, vahed barname nevisi mahan koja hastesh? aya dar borj hastesh

    • مهشید 1 1

      من واسه مهمانداری ماهان قبول شدم نرم یعنی؟

  • نماینده سرمهمانداران 0 0

    سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز من مطمئن هستم که تمامی این کامنت های شما عزیزان بصورت روزانه گزارش گیری میشه و بدست اقای شکرایی و دیگر معاونت ها میرسه، خواهشم از شما اینه که فقط و فقط مشکلات خودتون رو بازگو کنید، طوری نشه که اینجا بخواین با بقیه بحثو تبادل نظر کنیدزیرا افرادی هستند که از طرف شرکت کامنت های مثبت میذارن، تا بقیه فکر کنند که مهماندار راضی هم داریم، در صورتیکه من مطمئن هستم که ٩٩٪ پرسنل مهماندار و سرمهمانداران ارشد از حقوق و مزایا و همچنین پروازهای طولانی با استراحت کم رنج میبرن و از سر ناچاری در این شغل مانده اند، اگر چه بنده میدانم که شرایط بازار کار بسیار خراب و مشکل هست ولی چرا باید اختلاف حقوق خلبان ومهماندار اینقدر بالا باشد، اگر مهماندار استخدام نشده زیاد هست به همان میزان نیز خلبان استخدام نشده هم وجود دارد، در صورتیکه اگر مهماندار از شغل و حرفه خود راضی باشد، رضایتمندی مسافران نیز بالا خواهد رفت که این هدف اصلی هر شرکت یا ایرلان میباشد، بنده از طرف تمامی پرسنل زحمت کش مهماندار ماهان از مدیران دست اندرکار این شرکت تقاضا دارم به معیشت مهمانداران از جمله متاهل ها رسیدگی نماید تا این عزیزان بتوانند در این شرایط سخت جامعه از پس مشکلات خود با حول قوه الهی برایند.

  • 0 0

    مهماندار افسرده ماهان سلام خدمت دوستای گلم و تین نیوز عزیز که مشکلات مارو انتقال میدی هر دم از این باغ بری میرسد مشکل جدید دیگه ایستادن کنار مامیتور ها موقع پخش دمو اخه این واقعا یعنی چی اگه قراره دمو کنیم خوب میکنیم این مسخره بازیا چیه شدیم مسخره خاص و عام اقای[…] هر چیو هر چا میبینه میاد تو ماهان پیاده میکنه اخه یعنی چی دوست عزیز شما که از این حرکت تو ایرلاین های خارجی خوشت اومده و مارو با اونا مقایسه میکنی ایا حقوق و مزایا احترام مارو هم با اونا مقایسه میکنی؟؟؟ هرکی به خودش اجازه میده به ادم توهین کنه به اسم اینکه سر گروهه یا …خانم معلم شما که واسه یه چنج پرواز مارو یه هفته دست به سر میکنی واسه پرواز کوالا خودت با دوستاتون خانم[…] هم اینکارو کردی کوالا ۴٨ و کنسرت شادمهر وووو حالا اگه ما میرفتیم نرسیده به تهران مورد بازخواست قرار میگرفتیم حالم از همتون[…] فقط همین

  • مهماندار ماهانی 0 0

    سلام خدمت تین نیوز عزیز ما مهمانداران ماهان دگ امیدی نداریم همه افسرده شدیم. یعنی کسی تو این کشور نیست فریاد ما بهش برسه و بخواد برای ما کاری بکنه. مدیر عامل میگه شغل مهمانداری تخصصی نیست که حقوق زیاد بشه. نمیدونم ایشون درمورد کار مهمانداری اطلاع کافی ندارن. اگه یه سر به ایرلاینهای نزدیکمون بزنن میفهمن مهمانداری یعنی چی!ما نمیخواستیم این جریان جهانی بشه بخاطر مسایل سیاسی کشور و منطقه ولی مثل اینکه مدیر عامل محترم ارزشی برای ما قاءل نیستن. از تین عزیز خواهشمندیم پیگیری هاشو ادامه بده و فریاد ما رو به گوش مسءولین برسونه.

  • مهماندار ماهانی 0 0

    باسلام تین نیوز عزیز دیدی این همه ما اعتراض کردیم اخرش هم خبری نشد که هیچ جدیدا cd تبلیغاتی تو پرواز ماهان اجرا میشه که آقای رضارشید پور با لباس مهمانداری میاد از ماهان تعریف میکنه. فقط از خلبان میگه یه کلمه از مهماندار نمیگه اصلان انگار تو هواپیما مهماندار نیست خلبان همه کارس. اقای رشید پور شما چطور وجدانت راضی شد بخاطر پول بیای دروغ تحویل مردم بدی از جایگاهی هنری خودت بین مردم گذشتی بخاطر پول. خدایا خودت بفریاد ما برس

  • مهماندار 0 0

    بویینگ ۷۴۷ رو بگو که این اواخر یکی از موتوراش رو هوا ترکید و مجبور به فرود اضطراری شد و شرکت ماهان با کمال وقاحت مهماندارانی که تو همون پرواز مرگ رو جلوی چشماشون دیده بودند رو فرستاد تا با هواپیمای ارباس اون پرواز رو انجام بدن. دوستانی از aviation سردرمیارن میدونن که این دو هواپیما چقدر باهم فرق دارن. آیا یک مهماندار که صدای انفجار موتور هنوز تو گوششه و تمرکزش رو از دست داده میتونه به پرواز بره و حافظ جون امنیت ۲۰۰-۳۰۰ نفر مسافر باشه؟!

  • اشنا 0 0

    با سلام، لطفا قبل از مظلوم نمایى به نکات زیر توجه کنید ١ - لطفا فقط یک مورد فیش حقوقى خلبانان کشورهاى دیگر رأ با فیش مهماندار همان ایرلاین بیاورید تا مشخص شود این فاصله چقدر است پس با مدرک حرف بنزید و شعار ندهید حداقل در قطر این فاصله ده برابرى موجود است، ٢ - شما و بقیه بهتر میدانند چرا کیف ها رأ کوچک کردنند حداقل الان بروید إز کترینگ یک امار بگیرید این حق مالکان شرکت است که جلوى بیرون بردن اموالشان را توسط عده ایى بگیرند، ٣ - شاید یادتان رفته از خریدهاى چندین کارتونى سیگار واقلام دیگر وباعثابروریزى برأى هر ماهانى و هر ایرانى بود و قاچاق انها به داخل و کوچک کردن یک ملت برأى نفع شخصى، اگر خواستید اسامى و میزان قاچاق ومقدار جریمه گمرک را با ذکر تاریخ اعلام بکنم، ۴ - در پایان نظر جنابعالى را به این نکته جلب میکنم که به هر کس به میزان مسئولیت حقوق میدهند نه به کار یدى، که اگر اینطور باشد به کارگران عزیز رمپ که چمدانهاى مسافرین را بار میزنند و تخلیه میکنند باید از همه بیشترحقوق بدهند چون بدن انها خیلى بیشتر از بقیه تحت فشار است،

    • Antifottovat 0 0

      جناب فتوت ماشالله همیشه آنلاینی ها

    • علی 0 0

      میشه دقیقن بفرمایید که میزان مسئولیت مهماندارن چقدر است؟ این اجحاف در مورد همکاران کنترلر هم وجود دارد که با وجود مسئولیت بسیار بالا و شرایط کاری پر استرس و حساس از حقوق و مزایای کافی برخوردار نیستن. این صحبت جنابعالی نشون دهنده ی اینه که شما اشراف کافی به صنعت هوانوردی ندارید.

  • اشنا 0 0

    با سلام تین نیوز عزیز خواهش می کنم صدای مارو به گوش همه برسانید واقعا شرایط سختی پیش رو داریم فقط به ما کمک کنین ما در این شرکت هیچ جایگاهی نداریمو فقط تفاوت فاحش بین حقوق و مضایای خلبانان و رییس های شرکت را مشاعده می کنیم به یاد دارم سال٨۶ که اصلا معلوم مبود به چه منظور به رییس های شرکت bmw کادو دادن و حتی وام های سالیانه ١٥٠ ملیونی اما فقط مهمانداران هستن که حداقل وام انها ٧ ملیون تومان می باشد و از حقوق که اصلا نمی شود حرفی زد و هر سال که معلوم نیست طبق چه ضوابطی تعیین می شود واقعا کمک کنین صدای مارو به همه جای دنیا برسونید.

  • علی 2 0

    Flight attendants or cabin crew(also known as stewards / stewardesses, air hosts / hostesses, cabin attendants) are members of an aircrew employed by airlines primarily to ensure the safety and comfort of passengers aboard commercial flights, on _ select business jet aircraft,[۱] and on some military aircraft.[۲] این تعریف مهماندار هواپیماست در ویکیپدیا. اطمینان از ایمنی پرواز در درجه ی اول و امنیت پرواز و اقدام مناسب در زمان ایمرجنسی و تخلیه ی مسافران و کنترل کابین هواپیما و مسافران در شرایط بحرانی، رساندن کمکهای اولیه به مسافران آسیب دیده و بیمار و… دلایل وجود این شغل هستند. سرویس دهی و پذیرایی از وظایف دیگر مهمانداران است که صرفا جنبه ی تبلیغاتی و اقتصادی برای شرکت دارد. چه بسا ایرلاینهایی که هیچ سرویس پذیرایی در آنها ارائه نمیشود. اما ماهان به این وجه از شغل مهمانداری که در آخرین اولویت قرار دارد توجه بیشتری نشان میدهد. این به این معنی است که این شرکت به پرسنل مهماندار صرفا به شکل ابزاری برای پولسازی بیشتر نگاه میکند و مسافر بیچاره هم که تنها ظاهر را میبیند تصور میکند که ماهان یک ایرلاین پیشرفته و سیف است. در صورتی که در پشت این ظاهر پر زرق و برق خلاء کیفیت آموزشی مناسب، اهمیت به تجربه ی پروازی افراد، ضعف دانش تخصصی و ایمنی پنهان است.

  • رضا 0 0

    آقای عرب نژاد کجایی؟ نزدیک به پنج سال است که به من حقوق می دهی ولی اگر شما را بیرون از هواپیما ببینم نمی شناسم تان!!!

  • سارا 0 0

    چقدر دلتون پره شما مهماندارا یعنی در این حد ناراحتید؟ من دارم مهماندار میشم پشیمونم نکنید

    • 0 0

      هر کاری سختی خودش رو داره بعضی شغلها خیلی راحتن و بعضی ها خیلی حساس و سخت آدم باید به کارش علاقه نشون بده. و کارفرما ها هم نباید از این علاقه سو استفاد رو بکنن

    • 0 0

      چطوری آزمون دادی

  • Nasrinafsarkhalilabad @ gmail. com 0 0

    سلام چرا انقدر حقوق مهمانداری کمه من میخواستم اقدام کنم برای این شغل

  • یلدا 1 0

    سلام من یه دختر 12ساله ساله هستم و شغل مهمانداری رو دوست دارم چی کار کنم مهماندار هواپیما بشم

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین