| کد خبر: 210560 |

پرداخت هزینه فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیما از جیب مسافران!

یک مقام مسئول گفت: آژانس‌ها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند اما با افزایش مسافر این اقدام مشمول پرداخت هزینه است.

تین نیوز

یک مقام مسئول گفت: آژانس‌ها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند اما با افزایش مسافر این اقدام مشمول پرداخت هزینه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تاکنون هیچ خسارتی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی پرداخت نشده است، گفت: خسارت‌هایی که به شرکت‌های هواپیمایی بابت شیوع ویروس کرونا و لغو بلیت‌ها وارد شده، حدود ۳ هزار میلیارد تومان است.

سامانی ادامه داد: خسارتی که وزیر راه و شهرسازی برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته است حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، اما هنوز نحوه تخصیص و پرداخت آن به شرکت‌های هواپیمایی اعلام نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه همزمان با شروع مجدد سفر‌های بین استانی و انجام پرواز‌ها همچنان تعداد پرواز‌ها به شهر‌های مختلف کاهش یافته است، گفت: همزمان با کمبود تقاضا و مسافران، روزانه دو یا سه پرواز برای برخی از شهر‌ها انجام می‌شود.

او افزود: بسیاری از آن‌ها مربوط به مراکز استان‌ها است، اما هنوز پرواز‌ها به شهر‌های مختلف با کاهش چشمگیری همراه است.

ضدعفونی مرتب تمامی ناوگان هوایی کشور

او با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی به صورت کامل در هنگام ورود به فرودگاه‌ها و یا هواپیما‌ها غربالگری و تب سنجی از مسافران را انجام می‌دهند، اظهار کرد: فاصله گذاری اجتماعی اگر در بازه‌ای از زمان باشد که تعداد مسافران زیاد باشد، مسافران باید هزینه‌ بیشتری را پرداخت کند تا بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی جبران شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: داخل ترمینال‌ها و هواپیما‌ها به صورت کامل و روزانه ضدعفونی می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی هم ماسک در هنگام پرواز در اختیار مسافران قرار می‌دهند و در طول پرواز هم به صورت خودکار فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

هیچ پرواز خارجی انجام نمی شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه پرواز‌های خارجی به دلیل ممنوعیت‌هایی که ایجاد شده به صورت کامل تعطیل شده است و تنها دو پرواز در هفته به پاریس و لندن انجام می‌شود،گفت: البته برای انتقال مسافران ایرانی هم و یا بازگرداندن مسافران ایرانی در صورت درخواست مجوز خدمات ارائه می‌شود، اما فعلا هیچ پرواز خارجی به جز این دو مسیر انجام نمی‌شود.

 بخش هوایی شرایط خوبی ندارد

او بیان کرد: بخش هوایی کشور هم اکنون شرایط خوبی ندارد و حتی بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی هم،  اکنون قادر به پرداخت حقوق‌ کارمندان خود نیستند، بنابراین باید هرچه سریعتر به این موضوع از سوی سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهرسازی بابت پرداخت خسارت‌ها رسیدگی شود.

 گفتنی است، چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  درباره تکمیل  شدن ظرفیت صندلی  هواپیماها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی  گفته بود: باید فقط ۶۰ درصد از صندلی‌های هواپیما‌ها استفاده شود  و اگر شرکتی این فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکند سازمان هواپیمایی کشوری با آن برخورد خواهد کرد.

او ادامه داد: شیوه فاصله گذاری هوشمند در بخش حمل و نقل همه شرکت‌های حمل و نقل از جمله ریلی، جاده‌ای و هوایی ابلاغ شده  است و اکثر شرکت‌های هواپیمایی هزینه لغو (کنسلی) بلیت‌ها را به مسافران پرداخت کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.