| کد خبر: 210194 |

◄ به بهانه روز خلبان؛ کرونا و پوست‌اندازی آموزش خلبانی

امسال در حالی روز خلبانی در تمامی جوامع گرامی نگاه داشته می‌شود که سایه کرونا بر آینده ایرلاینها و حرفه خلبانان سایه افکنده است.

تین نیوز

 امسال در حالی روز خلبانی در تمامی جوامع گرامی نگاه داشته می‌شود که سایه کرونا بر آینده ایرلاین‌ها و حرفه خلبانان سایه افکنده است. آینده‌ای مبهم که توانسته بر روی روحیه خلبانان اثر داشته باشد اما آنچه در این میان مهم است، مقوله آموزش در حوزه خلبانی در دو بخش آموزش ورود به خلبانی و همچنین بازآموزی و حفظ مهارت خلبانان حرفه‌ای است.

کرونا تمامی کلاسهای آموزشی را تعطیل کرد و با افزایش محدودیت‌های اجتماعی و حفظ قرنطینه، مدارس آموزش خلبانی و مدیران آموزش شرکت‌های هواپیمایی را با مشکل‌های متعددی مواجه ساخت‌.

آموزش صحیح و پیوسته با هوانوردی و علی‌الخصوص خلبانی، رابطه تنگاتنگی دارد و کرونا، سبب شد تا این حلقه اتصال چندین ساله قطع شود.

کرونا نشان‌داد که جوامع و همچنین شرکت‌هایی که فرهنگ و پتانسیل بهره‌برداری از فضای مجازی و دنیای اینترنت را دارند، پیشتاز دوران جدید کرونا و یا پساکرونا هستند. آن‌هایی که از سال‌های قبل به بهانه‌های دیگری مانند کاهش مراجعه حضوری، کمک به بحران ترافیک، حفظ محیط زیست و یا آموزش در منزل، رابطه خود را با پرسنل و دانشجویان در حوزه مجازی تعریف کرده و توسعه داده‌اند، برنده رقابت دنیای کنونی هستند.

در کشور ما، متأسفانه علاوه بر آنکه دستورالعمل‌های منظم و مشخصی در حوزه آموزش آنلاین در تمامی حوزه‌های دانش و علم وجود ندارد، ضعف فرهنگی بسیاری نیز در عدم اعتماد جامعه به آموزش آنلاین وجود دارد.

حوزه هوانوردی نیز از این امر مستثنا نیست و بسیاری از مباحث تئوری و نظری از قابلیت آموزش آنلاین برخوردارند.روز جهانی خلبان، فراتر از تبریک‌های مرسوم به خلبانان است، روزی است که می‌توان با نگاهی متفاوت به مشکلات این حرفه استراتژیک پرداخت.آموزش و حفظ سطح دانش خلبانان در تمامی حوزه‌ها، امری ضروری و با اهمیت است و آموزش آنلاین هوانوردی و خلبانی، می‌تواند دریچه جدیدی به دنیای خلبانی باشد.

روز خلبان مبارک

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    همش حرف اضافی ... من خوشم نمیاد ازیشون