| کد خبر: 190616 |

◄ اسلامی: از « ایران‌ایر » خواستم از «شرکت ATR» شکایت کند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت ATR به قرارداد به ایران پشت پا زد، عنوان کرد: من از «ایران‌ایر» خواستم که حتماً در دادگاه بین‌المللی از این شرکت شکایت کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت ATR به قرارداد با ایران پشت پا زد، عنوان کرد: من از «ایران‌ایر» خواستم که حتماً در دادگاه بین‌المللی از این شرکت شکایت کند.

به گزارش تین نیوز، در حاشیه جلسه هیئت دولت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به موضوع قیمت بلیت هواپیما در راستای سفرهای تابستانی اشاره کرد و گفت: تغییری در قیمت بلیت هواپیماها وجود ندارد. مردم از سایت‌های رسمی بلیت هواپیما را تهیه کنند. اگر ایرلاین‌ها تخلف کنند سازمان هواپیمایی کشوری با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص قراردادهای خرید بلیت هواپیما از شرکت‌های ATR، بوئینگ و ایرباس گفت: این شرکت‌ها برخلاف قانون قراردادها را لغو کردند.

اسلامی گفت: شرکت ATR در زمان عقد قرارداد در رکود اقتصادی به سر می‌برد، به بخشی از تعهداتش عمل کرد و ۱۳ هواپیما را تحویل داد اما پس از مدتی به قراردادها پشت پا زد. من از «ایران‌ایر» خواستم که حتماً در دادگاه بین‌المللی از این شرکت شکایت کند.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه راهبرد ما تأمین هواپیماست، گفت: راه‌های گوناگونی برای تأمین هواپیما و تجهیزات موردنیاز وجود دارد که شرکت‌های هواپیمایی ما همواره موفق بوده‌اند و ناوگان مورد نیاز را تأمین کرده‌اند.

طرح جدید برای خانه‌دار شدن کارمندان دولت

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح جدید دولت برای خانه‌دار شدن کارمندان خود پرداخت و گفت: این طرح به این شکل است که کارمندان از بدو ورود در صندوق پس انداز مسکنی که برای آنها ایجاد می شود پس‌انداز کنند و در یک زمان‌بندی مشخص منازلی که احداث می شود به آنها واگذار و در اقساطی تعیین شده و ۱۵ ساله پول مسکن‌شان را مستهلک کنند.

اسلامی با بیان اینکه این طرح در مراحل کارشناسی تدوین شده و اکنون در فرآیند بررسی و تصویب قرار دارد و باید به رئیس جمهور گزارش این طرح را بدهیم، تصریح کرد: مشارکت دستگاه‌های اجرایی حتماً تسهیل و تسریع کننده هست، به ویژه دستگاه های اجرایی که زمین دارند و می توانند زمین را برای خانه دار شدن کارمندانشان تخصیص بدهند.

وی افزود: ما در هفته های آینده هر هفته با دستگاه های مرتبط رایزنی هایی را انجام می دهیم و هر دستگاهی که آماده تر باشد مبادله تفاهم نامه را شروع می‌کنیم.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: اولویت این است که از زمین‌های خود دستگاه‌ها برای این کار استفاده کنیم، به ویژه در شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند و نیاز بیشتری برای مسکن وجود دارد.

اسلامی گفت: طرح مسکن اقساطی کمک می‌کند تا مشکل مسکن تا حدودی برطرف شود. امیدواریم با تغییر دولت‌ها، این طرح آسیب نبیند.

وی گفت: در همه ارگان‌ها باید صندوق پس‌اندازی شکل گیرد تا افرادی که استخدام شوند بدانند ظرف مدت کوتاهی صاحب‌خانه خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، گفت: تاکنون در راستای تحقق این پروژه، ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و روزانه در حال رشد است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.