| کد خبر: 172709 |

◄ تبدیل ریال به دلار اصلی‌ترین مشکل ایرلاین‌های خارجی در ایران است

سرپرست سابق شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی یکی از اصلی‌ترین مشکلات ایرلاین‌ها خارجی در ایران را مشکل تبدیل ریال به دلار دانست و عنوان کرد: اگر قرار باشد که شرکت‌های هواپیمایی خارجی ۱۰ هزار تومان را به یک دلار تبدیل کنند طبیعی است که این شرکت‌ها تمایلی برای ادامه حضور در بازار ایران نخواهند داشت.

تین نیوز

مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی یکی از اصلی‌ترین مشکلات ایرلاین‌ها خارجی در ایران را مشکل تبدیل ریال به دلار دانست و عنوان کرد: اگر قرار باشد که شرکت‌های هواپیمایی خارجی ۱۰ هزار تومان را به یک دلار تبدیل کنند طبیعی است که این شرکت‌ها تمایلی برای ادامه حضور در بازار ایران نخواهند داشت.

محمدعلی ایلخانی در خصوص این‌که اخیرا سه شرکت هواپیمایی خارجی اعلام کرده‌اند که قصد دارند بازار ایران را ترک کنند به خبرنگار این شبکه خبری می‌گوید: یکی از اصلی‌ترین دلیل این موضوع به مشکل ارزی برمی‌گردد. در حال حاضر  ایرلاین‌های خارجی بلیت را در داخل کشور به ریال می‌فروشند و برای این‌که پول خود را از ایران خارج کنند باید آن را تبدیل به دلار کنند که هنوز قیمت دلار برای این شرکت‌ها مشخص نیست.

 وی در ادامه می‌گوید: اگر قرار باشد که شرکت‌های هواپیمایی خارجی ۱۰ هزار تومان را به یک دلار تبدیل کنند طبیعی است که این شرکت‌ها تمایلی برای ادامه حضور در بازار ایران نخواهند داشت.

بر اساس گفته او؛ طبیعی است که وقتی دلار بالا می‌رود میل به سفر در بین مردم کاهش می‌یابد و درنهایت صرفه اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای پرواز به ایران کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عدم صرفه اقتصادی را دلیل خروج ایرلاین‌های خارجی دانست و افزود: پیش‌بینی من این است که بعد از ثابت شدن قیمت دلار در کشور، مجدد شرکت‌های هواپیمایی خارجی که بازار ایران را ترک بودند به کشور بازگردند.

او گفت: درحال‌حاضر ایرلاین‌های خارجی نمی‌دانند ریالی که از فروش بلیت به دست آورده‌اند به چه قیمتی باید تبدیل به دلار کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.