| کد خبر: 189898 |

به اعتقاد محمدعلی کرونی، مترو تهران از سال گذشته دچار کاهش مسافر شده است.

تین‌نیوز | 

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از عدم تحقق وعده‌های شهرداری تهران در تامین واگن، مترو تهران و ایجاد بحران در این بخش خبر داد.

به گزارش تین نیوز علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، اظهار داشت: متاسفانه در دوره جدید اقدامات شایسته‌ای در جهت تامین واگن‌های مترو شهر تهران صورت نگرفته است.

کرونی با بیان اینکه در دوره قبل مدیریت شهری ۷۰ دستگاه واگن مترو سفارش داده شده بود، گفت: از بهمن ماه سال گذشته و در دوره جدید مدیریت شهری، عملیات ترخیص این ۷۰ دستگاه واگن آغاز شد که براین اساس قرار بود هر ماه یک رام قطار که شامل ۷ دستگاه واگن است، به چرخه حمل و نقل متروی تهران افزوه شود که متاسفانه از آن تاریخ تاکنون حتی یک رام قطار هم به متروی تهران اضافه نشده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از تجهیزات این واگن‌ها هنوز از گمرک ترخیص نشده است، بیان داشت: نحوه ترخیص قطعات به اشتباه صورت گرفته است و در برخی موارد نیز قطعات مورد نیاز قطار‌ها در کمرگ مانده است که این‌ها همه به سوء مدیریت در حوزه حمل و نقل شهری باز می‌گردد.

وی به نقل ازمیزان با بیان این‌که شبکه حمل و نقل مترو به لحاظ تامین واگن و مسافرپذیری وارد مرحله بحرانی شده است، افزود: مترو تهران از سال گذشته دچار کاهش مسافر شده است.

وی ادامه داد: وقتی خدمات مناسبی به مسافران مترو ارائه نمی‌شود، مردم ترجیح می‌دهند با خودرو‌های شخصی، تاکسی و یا سایر مد‌های حمل و نقلی تردد کنند.

کرونی با بیان این‌که کمرگ نهایت همکاری را با شهرداری تهران داشته است، گفت: در مجموع حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه کمرگی ترخیص قطعات و تجهیزات مترو بوده است که با رایزنی صورت گرفته با کمرگ بنا شد تا این مبلغ به صورت اقساطی پرداخت شود، اما متاسفانه هنوز بخش عمده‌ای از این مبلغ پرداخت نشده است که این موضوع باعث شده تا کمرگ ۱۵ درصد از قطعات باقی مانده را ترخیص نکند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، کاهش درآمد‌های حوزه حمل و نقل شهری را دلیل اصلی عدم پرداخت مطالبات کمرگ توسط شهرداری تهران دانست و تصریح کرد: یک سری درآمد‌های پایدار حوزه حمل و نقل شهری تهران در دو سال اخیر محقق نشده است که یکی از مهم‌ترین آن ها، درآمد‌های ناشی از طرح ترافیک بود که تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کرونی با ابراز نگرانی در خصوص مترو تهران تصریح کرد: اگر این واگن‌ها بزودی وارد ناوگان مترو تهران نشود و خدمات رسانی مترو به مردم بهبود نیابد، ما شاهد دور شدن بیشتر مردم از مترو و استفاده آن‌ها از سایر وسایل حمل و نقل خواهیم بود که می‌تواند افزایش تارفیک و آلودگی هوا را در پی داشته باشد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی به این نکته نیز پرداخت که، در آمد حاصل از پارک حاشیه‌ای خودروها، بخش دیگری از این درآمدها است که تلاشی برای تحقق آن صورت نگرفته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین