| کد خبر: 178100 |

در جلسه شورای مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک مطرح شد:

معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم طرح کاهش، از آمادگی همه زیرمجموعه‌های شهرداری برای کنترل آلودگی هوای تهران خبر داد و خواستار همکاری دیگر دستگاه‌ها ازجمله پلیس راهور و وزارت راه در این زمینه شد.

تین‌نیوز | 

معاون ترافیک شهرداری تهران، در جلسه شورای مدیران این معاونت از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ برای اجرای طرح کاهش خبر داد و گفت: این طرح از روز اول آبان شروع‌شده و همه خودروهایی که در تهران تردد دارند بعدازاین باید معاینه فنی داشته باشند وگرنه توسط پلیس جریمه می‌شوند. از روز شنبه هفته جاری نیز اعمال جریمه‌ها آغازشده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، محسن پورسیدآقایی گفت: در همین مدت هم اجرای طرح کاهش با برکاتی روبه‌رو بوده که آثار آن را در هوای تهران دیده‌ایم و امیدواریم با همکاری همه نهادها و مردم، شاهد ادامه بهبود کیفیت هوا در ماه‌های پیش رو باشیم.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این جلسه با توجه به ابهاماتی که در خصوص میزان تاثیر جداگانه باد و باران و کنترل معاینه فنی مطرح‌شده بود، گزارش داد: با مقایسه شرایط مهر و آبان امسال با سال گذشته، مشخص شد که در سال گذشته در این دو ماه دو روز بارانی داشته‌ایم که امسال ده روز افزایش داشته و به ۱۲ روز رسیده است اما تعداد روزهای ناسالم، ۲۰ روز کمتر شده است که نمی‌تواند صرفا ناشی از بارش و تغییرات جوی باشد.

وی همچنین در خصوص تاثیر باد نیز توضیح داد: اگرچه به‌طورکلی باد می‌تواند بخشی از آلودگی هوا را به بیرون از شهر منتقل کند، ولی اتفاقا امسال وجود باد شدید در نیمه اول مهر باعث شد که در برخی روزها گردوخاک از اطراف به تهران بیاید و شاهد چند روز ناسالمِ ناشی از گردوخاک باشیم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران هم از بازدید ۱۳۲۴ خودروی سنگین در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: درمجموع بازدیدهایی که در این مدت داشته‌ایم، ۳۴۶ مورد در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند و جمعا ۴۶۸ مورد هم به علت دودزایی یا نداشتن معاینه فنی جریمه‌شده‌اند. معاینه فنی این خودروها ابطال و برای اعمال در سیستم به سازمان راهداری ارسال‌شده است. وی همچنین از عدم همکاری نهادهای نظامی برای بازدید خودروهای این نهادها گلایه کرد و خواستار پیگیری برای حل این مشکل شد.

در این جلسه پورسیدآقایی از باز شدن نرده‌های چهارراه ولیعصر و دسترسی پیاده برای عبور از خیابان خبر داد و با اشاره به لزوم ترجیح پیاده بر سواره در شهر، گفت: معلوم نیست چه منطقی بر این کار حاکم بوده که ما کار را برای خودروها راحت کنیم اما شهروندان معلول و خانم‌های باردار و افراد سالمند را به‌زحمت زیاد بیندازیم. الان مردم که شب از اتوبوس‌های BRT پیاده می‌شوند، باید از روی نرده‌ها بپرند. چرا باید این‌طور باشد؟

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با توجه به نبود امکان گردش‌به‌چپ در این تقاطع و وجود زمینه‌های تردد امن عابر در چهارراه ولیعصر، دستور داد چراغ‌های عابر پیاده نیز در این معبر نصب شوند و نیروهای پلیس راهور نیز در شروع کار برای هدایت خودروها و عابران حضور پررنگی داشته باشند.

وی هم‌چنین از مسئولیت‌پذیری برخی سمن‌ها که در روزهای اخیر با حضور در محل تقاطع به ترغیب شهروندان برای رعایت نظم در عبور و مرور پرداختند، تشکر کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی هم از رهاشدگی و عدم کنترل خطوط ویژه اتوبوس تندرو شرکت واحد توسط پلیس راهور انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد. به گفته سنندجی، ورود بی‌رویه موتورسیکلت‌ها و خودروهای شخصی، عملا خط ویژه را بی‌معنا کرده و انتظار داریم پلیس راهور در این زمینه فعالانه‌تر برخورد کند.

در این جلسه هم‌چنین مراسم تکریم حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا و جوادی مدیرعامل شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو و معارفه شهید زاده و سفندارمذ سرپرست‌های این دو شرکت برگزار شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین