| کد خبر: 8010 |

بزرگراه اشرفی اصفهانی؛ حمل و نقل عمومی و ترافیک

بزرگراه اشرفی اصفهانی بزرگراهی است در غرب شهر تهران که از فلکه دوم صادقیه شروع شده و در شمال میدان پونک در محله سیمون بولیوار (چهاردیواری سابق) به اتمام می رسد.

بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، نقطه اتصال شمال غرب پایتخت به مرکز شهر است که با توجه به حجم سفرهای شهری از یک سو بار ترافیکی را در بخشی از شبکه بزرگراهی ایجاد می کند و از سوی دیگر با راه اندازی خط 10 سامانه اتوبوس های تندرو (بی آر تی) تسهیلاتی در حوزه حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بزرگراه اشرفی اصفهانی بزرگراهی است در غرب شهر تهران که از فلکه دوم صادقیه شروع شده و در شمال میدان پونک در محله سیمون بولیوار (چهاردیواری سابق) به اتمام می رسد. این بزرگراه به یاد عطاالله اشرفی اصفهانی نام گذاری شده است.

آشنایی با بزرگراه اشرفی اصفهانی

با وجود این که این گذرگاه بزرگراه نامیده شده است ولی دارای دو تقاطع بوده و از یک میدان نیز رد می شود. یکی از تقاطع ها با بلوار مرزداران است و بزرگراه در نیمه راه خود از میدان پونک عبور می کند.
در طول مسیر این بزرگراه از جنوب به شمال از تقاطع خیابان سازمان آب، تقاطع بلوار مرزداران، زیرگذر بزرگراه حکیم، چهارراه باغ فیض، مجموعه تفریحی سرزمین عجایب، زیرگذر بزرگراه همت، میدان پونک، درمانگاه پیامبر و از روی پل بزرگراه نیایش می گذرد و در نهایت به سیمون بولیوار ختم می شود.

اشرفی اصفهانی


خط BRT در بزرگراه اشرفی اصفهانی
خط 10 سامانه اتوبوس های تندرو از مقابل دانشکده علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در سیمون بولیوار آغاز می شود و با عبور از میدان پونک و میدان صادقیه تا میدان آزادی ادامه مسیر می دهد.
طول این خط حدود 10.5 کیلومتر است و مجموعا در این مسیر 15 ایستگاه برای توقف اتوبوس ها احداث شده است.
این در حالی است که در طی این چند سال اخیر با احداث این خط شاهد افزایش ترافیک و گلایه های ساکنان این منطقه هستیم.
از سوی دیگر کم عرض بودن خیابان ها و همچنین پارک خودرو در معابر از عوامل مؤثر در ایجاد ترافیک است که در همین راستا احداث پارکینگ و ایجاد فضای مناسب برای پارک خودرو در محل های پر تردد و تجاری منطقه در دستور کار قرار دارد.

 
ترافیک حاصل از وجود مجتمع های تجاری و تفریحی در بزرگراه اشرفی اصفهانی

وجود مجتمع های تجاری و تفریحی در بزرگراه اشرفی اصفهانی حجم تردد و سفرهای شهری و همچنین افزایش نیاز به فضای پارک خودرو را در این بخش موجب شده است که در همین زمینه پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است.
علاوه بر این به لحاظ فعالیت مجتمع تجاری تیراژه در این منطقه که حجم تردد و پارک خودرو را در محدوده این مرکز خرید موجب شده است مشکلاتی در تردد خودروهای خدماتی و امداد رسان ایجاد شده است و بدین منظور 600 فضای پارک خودرو احداث شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بانو 1 0

    سلام به نظر من بهتر است تسهیلات وسائل نقلیه درست شود مثلا وقتی کسی از میدان صادقیه میخواهد به این مرکز تجارتی بیاید بتواند راحت بی آر تی بگیردیعنی سوار پله برقی شود و موقع پیاده شدن در این مرکز هم پله برقی کار کند وقتی از 4 دیواری که بسیار ی مردم سوار بی آرتی میتوانند بشوند بتوانند با پله برقی سوار بی آر تی شده به تیراژه بیایند یعنی اول و آخر اشرفی اصفهانی پله برقی باشد به این ترتیب مردم زیادی بجای آوردن ماشین از بی آر تی استفاده کنند که این همه تردد و ترافیک نباشد که هوای بسیار آلوده تنفس کنند. از تیراژه خرید ها آنقدر سنگین نیستند که حتی مردم از میدان صادقیه با ماشین خودشان بخواهند بیایند-تسهیلات در وسائل نقلیه و تشویق مردم که از این وسائل استفاده کنند باعث میشود که اشرفی اصفهانی هوای بهتری داشته باشد .

  • ساکن منطقه ۵ 0 2

    خدا واقعاً نبخشه کسی که منطقه ۲۲ رو راه انداخت و محلهٔ خوب اشرفی اصفهانی رو اینطور اسیر ماشین و شلوغی و ترافیک کرد…