بازدید سایت : ۱۸۷۹۶
| کد خبر ۷۲۱۸
کپی شد

◄ اخبار شهری در هفته گذشته / از افتتاح تونل امیر کبیر تا نوسازی اتوبوس ها تا پایان دولت یازدهم

◄ اخبار شهری در هفته گذشته / از افتتاح تونل امیر کبیر تا نوسازی اتوبوس ها تا پایان دولت یازدهم
|

تین نیوز | طی هفته گذشته جامعه حمل و نقل با اتفاقات مهمی در حوزه شهری مواجه شده است که از افتتاح تونل امیرکبیر تا تصویب بودجه سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران از جمله مهمترین اخبار شهری هفته گذشته به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بودجه سازمان ها و شرکت های شهرداری در بخش درآمدها با مبلغ 3 هزار و 881 میلیارد تومان و در بخش هزینه ها و سایر مصارف با رقم 4 هزار و 307 میلیارد تومان به تصویب رسید.

بر اساس جمع بندی انجام شده در کمیسیون بودجه، شرکت بهره برداری مترو بیش از 300 میلیارد تومان کمبود دارد؛ سازمان آتش نشانی نیز به کمک 36 میلیارد تومانی و سازمان عمران مناطق هم به حدود رقم 10 میلیارد تومان کمک نیاز دارند.

این بودجه برای 21 سازمان و 18 شرکت وابسته به شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری موظف است بودجه این سازمان ها و شرکت ها را تا پایان اردیبهشت ماه ابلاغ کند و سازمان و شرکت ها باید کلیه فعالیت های خود را در این چهارچوب به انجام برسانند.

17 هزار اتوبوس، نوسازی می شوند
امیر جعفرپور در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: خوشبختانه طبق تفاهم نامه ای که میان وزارت کشور و نفت به امضا رسید، قرار است17 هزار اتوبوس، تا پایان عمر دولت یازدهم نوسازی شوند و بخشی از بودجه هم برای بازسازی ناوگان ها در نظر گرفته شده است.

کاهش 40 درصدی مصرف بنزین
رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور از کاهش 40 درصدی مصرف بنزین از زمان اجرای مرحله دوم طرح افزایش قیمت حامل های انرژی خبر داد و پیش بینی کرد کاهش مصرف بنزین ادامه خواهد داشت.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با استناد به این آمار گفت: جور ناشی از کاهش 40 درصدی مصرف بنزین که عموماً ناشی از کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی توسط شهروندان است، وسایل نقلیه عمومی می کشند.

وی افزود: از زمان آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت، تعداد مسافران حمل و نقل عمومی در هر دو بخش مترو و اتوبوسرانی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

افتتاح تونل امیرکبیر
تونل امیرکبیر هفته گذشته با حضور شهردار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از مدرسان حوزه های علمیه تهران و مسوولان شهری به بهره برداری رسید.

تونل امیرکبیر با دو هزار و 698 متر طول در شرق بازار تهران، حد فاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی(ع) احداث شده است.

این معبر زیرزمینی بعد از عبور از زیر خیابان 17 شهریور و خیابان شکوفه، تا میدان کلانتری امتداد می یابد و پس از آن در تقاطع خیابان درودیان با خیابان نیکنام به دوشاخه مجزا تقسیم می شود.

بر این اساس، شاخه جنوبی از زیر خیابان نیکنام به مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) متصل شده و شاخه شمالی در امتداد خیابان درودیان به مسیر شمال به جنوب این بزرگراه دسترسی دارد.

به این ترتیب نه تنها بخشی از بار سنگین ترافیک منطقه بازار (سه راه امین حضور) به طولانی ترین بزرگراه شمالی- جنوبی پایتخت منتقل می شود، بلکه با پیش بینی یک خط حمل و نقل اضطراری در جهت حرکت از بزرگراه امام علی (ع) به سمت منطقه بازار، برای دسترسی سریع به قلب اقتصادی پایتخت در مواقع بحرانی نیز چاره اندیشی شده است.

پل ستارخان درجا تعریض می شود
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این که پل ستارخان با اتکا بر تجربیات کسب شده از پروژه احداث پل طبقاتی صدر، حفظ و تعریض می شود، گفت : امیدواریم با بهره گیری از تجارب حاصل شده در پروژه احداث بزرگراه طبقاتی صدر و به کارگیری آن در این پروژه، بتوان برخی مشکلات دیرینه منطقه از جمله بحث آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها روی پل ستارخان کنترل شده و موجب بهبود کیفیت زندگی مردم در اطراف این پل شود.

بهره‌مندی خانواده شهدای تاکسیرانی از خدمات رایگان حمل‌و‌نقل درون‌شهری
خانواده شهدای تاکسیرانی، به همت شرکت راهبر سبز تابان، از این پس می توانند به صورت رایگان از تاکسی استفاده کنند.

عباس جلالی، جانشین مدیرعامل شرکت راهبر سبز تابان، در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: طبق این طرح، کارت های VIP را برای خانواده شهدای تاکسیرانی صادر کرده و دفتر خدماتی را هم برای ارائه سرویس رایگان در سطح شهر راه اندازی می کنیم.

توسعه حمل‌و‌نقل ریلی و اتوبوسرانی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت
رئيس كميسيون سلامت شورای شهر تهران گفت: منابع لازم برای توسعه حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

رحمت اله حافظی در گفتگو با تین‌نیوز گفت: در زمینه حمل و نقل، با توجه به ظرفیت شرکت مترو، منابع لازم برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی پیش بینی شده و در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان این که در راه گسترش توسعه حمل و نقل عمومی، کمک دولت می تواند بسیار مفید واقع شود، اظهار کرد: امیدواریم با پرداخت تعهداتی که از دولت قبل باقی مانده، شاهد گسترش حمل و نقل ریلی و ناوگان اتوبوسرانی باشیم.

گلایه مندی استاندار تهران از افزایش نرخ اتوبوس و مترو
استاندار تهران گفت: شهرداری تهران در افزایش نرخ کرایه تاکسی ها با ستاد هدفمندی یارانه ها همکاری داشت، اما در افزایش نرخ اتوبوس و مترو که 100 درصد دراختیار شهرداری است، با این ستاد همکاری نکرد.

سید حسین هاشمی افزود : تعجب می کنم چرا شهرداری در افزایش نرخ کرایه های اتوبوس و مترو با ستاد هدفمندی یارانه ها همکاری لازم را نداشت.

وی ادامه داد: در کمیسیون خاص تهران و کلان شهرها با حضور وزیر کشور و شهردار تهران قرار شد، افزایش نرخ کرایه های حمل ونقل عمومی را عقب بیندازند و سیاست های ستاد هدفمندی یارانه ها در فرصت دیگری اجرا شود و مابه التفاوت آن را دولت تعهد کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • جهانگرد پاسخ

    این چه سیستم افتتاحیه که در تهران مرسوم شده. چرا اکثر تونلها و پلهایی که افتتاح می شوند، تا چند هفته، ماه یا … قابل استفاده توسط شهروندان نیستند یا ساعاتی از شبانه روز بسته هستند؟ من خودم چند بار از اتوبان امام علی عبور کرده ام در چند روز اخیر ولی هر بار این تونل افتتاح شده مسدود بوده. شهرداری عجله داره روبان ببره؟ خوب صبر کنند تکمیل بشه بعد این روبانشو قیچی کنند.