| کد خبر: 190438 |

◄ برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها، برای خرید سیستم اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت را خرید سیستم اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور اعلام کرد.

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت را خرید سیستم اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور اعلام کرد.

محمد امیرانی در گفتگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با بیان اینکه در پنج سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای خرید سیستم‌های کمک ناوبری شده است، عنوان کرد: در راستای این موضوع می‌توان به خرید سیستم‌هایی نظیر ILST، VOR/DME، سیستم‌های فرستنده و گیرنده برج اپروچ، سیستم سویچینگ و ... اشاره کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی ما در خرید تجهیزات، خرید سیستم اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور است تا برای 15 و 20 سال آینده دغدغه‌ای نداشته باشیم.

امیرانی اعلام کرد: شرکت فرودگاه‌ها برای خرید سیستم اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور به عنوان یک شاهراه حیاتی برنامه‌ریزی کرده است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه تمامی ورودی‌های سنسورهای نظارتی وارد سیستم اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور می‌شود و در اختیار مرکز کنترل فضای کشور قرار می‌گیرد، افزود: به خاطر دارم زمانی موضوع افزایش یک‌باره پروازهای عبوری از آسمان ایران اتفاق افتاد که در راستای آن  700 پرواز روزانه به هزار و 400 پرواز در روز رسید که اگر سیستم سوئیچینگ مرکز کنترل کشور که حدود 20 سال گذشته از شرکت تالس خریداری شده بود، نبود پذیرش این تعداد پرواز علی رغم زحماتی که کنترلرهای ما می‌کشیدند امکان‌پذیر نبود. 

او افزود: این سیستم بود که به ما در آن مقطع زمانی کمک کرد تا پذیرای این حجم ترافیک پروازهای عبوری از فضای کشور باشیم.

امیرانی با تأکید بر اینکه لازم است دقیقاً ما چنین پیش‌بینی را برای 15 سال آینده داشته باشیم، ابراز کرد: اگر در آینده مجدد فضای کشور ما با افزایش ترافیک مواجه شود ما باید سیستم قابل‌اعتمادی داشته باشیم تا پاسخگوی این حجم ترافیک باشد و از سوی دیگر کشورهای منطقه نیز سیستم‌هایشان را بروز کرده‌اند و ما اگر می‌خواهیم با زبان سیستم با آن‌ها صحبت کنیم لازم است که سیستم‌های خودمان را به‌روزرسانی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.