| کد خبر: 197349 |

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای به تین نیوز:

◄ محدودیت هواپیما پاسخگوی تمامی تقاضاها در اربعین نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی یکسری پروازهای برنامه‌ریزی‌شده دارند و نمی‌توانند آن‌ها را لغو کنند بنابراین ظرفیتی که در سال گذشته استفاده شد سعی می‌کنیم همان ظرفیت را ایجاد کنیم.

تین نیوز

عدم افزایش قیمت پروازهای اربعین منجر شد تا زائران استقبال بیشتری برای سفر با هواپیما از خود نشان دهند این در حالی است که اکنون مسافران برای تهیه بلیت پروازهای اربعین به دلیل اتمام ظرفیت پروازها و یا عدم اخذ مجوز پرواز فوق‌العاده از فرودگاه نجف سرگردان هستند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در رابطه با دلایل کمبود ظرفیت صندلی و پروازهای اربعین به نسبت تقاضا توضیح می‌دهد: ما در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم که با توجه به تقاضای موجود در بازار قطعاً به دلیل محدودیت تعداد هواپیما نمی‌توانیم پرواز اختصاص بدهیم اما با این وجود دفاتر در حال فروش بلیت هستند.

او می‌افزاید: از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی نیز یکسری پروازهای برنامه‌ریزی‌ شده دارند و نمی‌توانند آن‌ها را لغو کنند بنابراین ظرفیتی که در سال گذشته استفاده شد سعی می‌کنیم همان ظرفیت را ایجاد کنیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای با بیان اینکه سال گذشته 108 هزار زائر را به عتبات منتقل کردیم، گفت: امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم که ظرفیت سال گذشته را بتوانیم ارائه بدهیم و این طبیعی است که با توجه به محدودیت ناوگان نتوانیم پاسخگوی ظرفیت بازار باشیم و قطعاً باید مردم از شقوق دیگر حمل‌ونقل برای اربعین استفاده کنند.

سامانی ابراز کرد: با این ‌وجود شرکت‌های هواپیمایی تمام ظرفیت خود را بسیج کرده‌اند تا بتوانند برای زائران اربعین پرواز اختصاص دهند که در راستای این موضوع ایرلاین‌ها مجوز 760 پرواز را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از پروازها فروخته و ظرفیت پُر شده است و پروازهای فوق‌العاده که برخی از ایرلاین‌ها باز نکرده‌اند به تدریج عرضه خواهند شد.

سامانی تأکید کرد که مردم در بازه زمانی 20 تا 30 مهرماه نرخ بلیت پروازهای اربعین را گران‌تر از نرخ‌های مشخص شده نخرند، افزود: قرار بر این شد که شرکت‌های هواپیمایی سایت‌های اینترنتی که مورد تائید خودشان است و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری را دارند معرفی کنند تا آن سایت‌ها هم امکان فروش بلیت را به صورت اینترنتی داشته باشند تا مردم در شهرهایی که به دفاتر فروش بلیت هواپیمایی دسترسی ندارد بتوانند از طریق سایت فروش آنلاین، بلیت خریداری کنند.

او اظهار داشت:اسامی این سایت‌ها به زودی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.