| کد خبر: 178011 |

وزیر راه‌و‌شهرسازی:

ما به رغم برخورداری ثروت‌های خدادادی آن طور که بایسته است در حوزه دریا رشد نکرده‌ایم در عین حال باید امروز خدا را شاکر باشیم که به این باور مشترک رسیده‌ایم که توسعه دریایی را در اولویت‌های جدی خود قرار دهیم و می‌دانیم برای تحقق توسعه ایران این مهم ضرورت دارد.

تین‌نیوز | 

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ما به رغم برخورداری ثروت‌های خدادادی آن طور که بایسته است در حوزه دریا رشد نکرده‌ایم در عین حال باید امروز خدا را شاکر باشیم که به این باور مشترک رسیده‌ایم که توسعه دریایی را در اولویت‌های جدی خود قرار دهیم و می‌دانیم برای تحقق توسعه ایران این مهم ضرورت دارد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی که در هتل‌المپیک تهران برگزار شد، گفت: ایران با برخورداری از دسترسی به دریاهای آزاد که یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی است و قرار گرفتن در یک نقطه استراتژیک در جهان، همواره مورد توجه کشورهای منطقه و البته دنیا قرار دارد. به همین دلیل باید به اقتصاد دریا محور توجه ویژه‌ای نشان دهد و توسعه دریایی را به عنوان پیشران در دستور کار قرار دهد.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین تاکید کرد: برای تحقق توسعه ایران رشد و نمو شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه خودباوری با تکیه بر اقتصاد ملی مورد توجه ما قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین با بیان این‌که دشمن ایران امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شدیدترین تحریم‌های ظالمانه را نسبت به ایران اعمال کرده است، گفت: دشمن باید بداند که عمر تاریخ این کشور (آمریکا) از عمر جوانترین بناهای تاریخی ما کم‌تر است چه برسد به ثروت عظیم انسانی و دانش ایران. دشمن باید بداند که ایرانیان بودند که کانال سوئز را به وجود آوردند و بنابراین با کشور مهم تاریخی مواجه هستند.

اسلامی ادامه داد: ظرفیت‌های ایران برگرفته از روابط آمایشی است و ایران همواره به عنوان قدرت تاثیرگذار در جهان مطرح بوده و خواهد بود. ایران همواره در مقابل این تحرکات ظالمانه منفعل نخواهد بود و با اتحاد مسیر توسعه را به سمت شکوفایی ادامه می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: موضوع اثربخشی که باید در توسعه دریایی مورد توجه قرار دهیم این است که باید در ارتباط با ایجاد ظرفیت‌های دریایی تلاش مضاعفی داشته باشیم. ما باید در صنایع کشتی‌سازی، صنایع پشتیبان و در خدماتی که در دریا به وجود آید و به ویژه ایجاد شرکت‌های حمل و نقل ترکیبی که بتواند قدرت ایران را به جهان نشان دهد تلاش بیشتری کنیم.

اسلامی با اشاره به این‌که امروز کشورهای منطقه تاکید جدی در تکمیل کریدورشمال – جنوب دارند، گفت: در حال حاضر تاکید فراوانی در تکمیل کریدور شمال–جنوب وجود دارد. به همین دلیل ایران باید در ایجاد نقش پایدار خود برای ظرفیت‌سازی و پاسخگویی به این نیاز جدیت و اهتمام ویژه به خرج دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در کریدور شمال و جنوب بنادر جنوبی ایران توسعه مناسب و قابل توجهی دارند، اظهار داشت: اتصال اقیانوس هند به منطقه قفقاز مورد مطالبه کشورهای پیرامون به ویژه هند است. علاقه‌مندی کشورهای پیرامون از جمله هند و روسیه برای استفاده از کریدور شمال – جنوب خوشبختانه تبدیل به پروتکل شده است. به همین دلیل باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌سازی‌ها افزایش یابد.

این مقام مسئول هم‌چنین یادآور شد: چیزی که امروز در دستور کار داریم بحث شرکت‌ها و ظرفیت‌هایی است که بتوانند تعهد ایران را در تکمیل کریدور شمال – جنوب نشان دهند و به همین منظور پارک‌های لجستیکی که در طرح حمل و نقل پیش‌بینی شده هم‌چنین توسعه ریلی به منظور اتصال ایران به کشورهای همجوار از جمله ظرفیت‌های مکملی هستند که می‌توانند نقش توسعه اقتصادی را ایفا کنند که بدون شرکت‌های کارآمد محقق نمی‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: از همه فعالان اقتصادی تقاضا می‌کنیم در جهت تکمیل کریدور شمال – جنوب و ایجاد ظرفیت‌هایی که در توسعه موثر باشند اهتمام نشان دهند و با حمایتی که ما در وزارت راه و شهرسازی از آن‌ها داریم این ظرفیت‌ها را شکل و توسعه دهند.

وی موضوع مهم‌تر مورد بحث خود را منابع انسانی و ثروت‌های انسانی برشمرد و گفت: رشته‌ها و مراکز آموزشی دریایی مستلزم ثروت انسانی و برای آن که نیروهای انسانی کارآمدتری را آموزش دهیم باید در این زمینه نیز برنامه های مدونی را داشته باشیم تا در مدار فعالیت و بهره‌برداری قرار گیرند.

اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی جامعه کشور شرایطی است که باید تمامی حرکت‌ها پرسرعت‌تر باشد و پیش‌بینی آینده‌ای که از ایران وجود دارد و سهم آن در منطقه به سمت حداکثری برسند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین