| کد خبر: 149917 |

اقدام جهانی برای حفاظت از اقیانوس‎ها

سطح مناطق تحت حفاظت اقیانوس‎ها تا سال 2020 میلادی 10 درصد افزایش می‎یابد.

تین نیوز

فعالان دولتی و خصوصی بیش از 112 کشور جهان سرمایه گذاری بالغ بر 7 میلیارد دلار (6 میلیارد یورو) برای مقابله به مشکلات اقیانوس‎ها را متعهد شدند. این تصمیم در کنفرانس" اقیانوس ما "در کشور مالت گرفته شد.

به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز، منابع مالی صرف تقویت مبارزه با آلودگی های دریایی، وسعت دادن به مناطق حفاظت شده، افزایش امنیت دریایی، اجرای برنامه های اقتصاد دریایی، توسعه شیلات و ماهیگری پایدار، افزایش اقدام های اتحادیه اروپا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی می شود.

شرکت کنندگان در کنفرانس "اقیانوس ما" همچنین بر ایجاد منطقه ای محافظت شده با مساخت بیش از 2.5 میلیون کیلومتر مربع تاکید کردند. این مساحت بیش از نیمی از مساحت اتحادیه اروپاست.

اقیانوس ها نزدیک به 70 درصد از زمین را پوشانده اند. این اقیانوس ها هستند که بیشتر اکسیژن زمین را تامین می کنند و نزدیک به 30 درصد از کربن هوا را به خود جذب می کنند. زندگی نزدیک به سه میلیارد نفر از مردم جهان به اقیانوس ها وابسته است. غذای اصلی یک میلیارد نفر از مردم جهان غذای دریایی است.

با وجود این، اقیانوس ها با تهدید های جدی روبرو هستند. این تهدیدها شامل آلودگی، تغییرات آب و هوایی، ماهیگیری بی رویه، و فعالیت های مجرمانه در سطح آبها می شود. آلودگی دریاها مشکل بسیار بزرگی است چراکه سالانه بیش از 10 میلیون تن زباله وارد دریاها می شود. پیش بینی می شود که تا سال 2050 میلادی در دریاها بیش از ماهی، پلاستیک وجود داشته باشد.

در کنفرانس اقیانوس ما که از سال 2014 برگزار می شود شرکت های مختلفی از قبیل شرکت های شیلات، تا شرکت های هواپیمایی، و شرکت های فناآوری واقع در سلیکون ولی حضور می یابند. کنفرانس سال 2018 در اندونزی و سال بعد از آن در نروژ برگزار می شود.

در کنفرانس امسال شرکت های تولیدکننده کالاهای مصرفی متعهد شدند که مقدار پلاستیک کمتری در محصولات خود استفاده کنند.

از سوی دیگر، کشورهای شرکت کننده متعهد شدند که سطح مناطق تحت حفاظت اقیانوس ها را تا سال 2020 میلادی به 10 درصد افزایش دهند.

 

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.