| کد خبر: 173171 |

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس از انتقال خط تولید اتوبوس‌های هیبریدی و برقی از بلاروس به ایران خبر داد.

تین‌نیوز | 

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس از انتقال خط تولید اتوبوس‌های هیبریدی و برقی از بلاروس به ایران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر به مذاکرات اولیه برای تولید اتوبوس برقی و هیبریدی اشاره کرد و گفت: خط تولید اتوبوس‌های هیبریدی و برقی با همکاری بخش خصوصی داخلی و شرکتی از بلاروس که تولیدکننده اتوبوس‌های هیبریدی و برقی است، در ایران راه‌اندازی خواهد شد.

او درباره امکان تاثیرگذار بودن تحریم‌های آمریکا بر این توافق گفت: به دلیل همکاری نداشتن این شرکت بلاروسی با شرکت‌های آمریکا، تحریم‌های این کشور برای طرف بلاروسی مشکلی به وجود نمی‌آورد علاوه بر آن حدود ۷۰ درصد قطعات اتوبوس‌های برقی و هیبریدی در  بلاروس و ۳۰ درصد بقیه از سایر کشورها تامین می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد:  یک دستگاه اتوبوس هیبریدی و برقی در آینده نزدیک به طرف ایرانی برای انجام تست در شرایط آب و هوایی کشورمان تحویل داده خواهد شد و انتقال خط تولید این شرکت به کشورمان پس از طی شدن فرآیندهای قانونی و اداری و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.

سبحانی‌فر ادامه داد: براساس مذاکرات انجام شده سازمان ملی استاندارد ایران استانداردهای روز اروپا را شرط صدور مجوز فعالیت این شرکت بلاروسی در کشورمان تعیین کرده است.

او گفت: بر اساس توافقات در مرحله نخست این اتوبوس‌ها به‌صورت سی‌کی‌دی به کشور وارد خواهد شد که هزینه ورود هر دستگاه اتوبوس هیبریدی به کشور حدود ۳۰۰ هزار دلار است.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس  افزود: خط تولید اتوبوس‌های هیبریدی و برقی بلاروسی پس از مدت کوتاهی در تهران راه‌اندازی خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    قبل خرید خط تولید باید اتوبوس بلاروسی به ایران اورده شود و تست های طولانی شود!
    رطوبت شمال ، گرما جنوب ، شیب خیابان های تهران ، سوخت داخلی و ... نکات مهمی هستن که باید در عمل بررسی شوند!

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین