| کد خبر: 166920 |

◄ ارائه اسامی متخلفان قاچاق خودرو به سازمان بازرسی

زمان درج شده در اسناد تاریخی است که واردات خودرو به کشور ممنوع بوده و عده‌ای با دسترسی به سایت اقدام به ثبت غیر قانونی به منظور واردات خودرو به کشور کرده‌اند.

تین نیوز

نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان خودرو کشور در واکنش به واردات غیرقانونی 6 هزار 400 دستگاه خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش به کشور در سال گذشته گفت: در زمان بسته بودن سایت، 15 هزار خودرو به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، میثم رضایی رئیس انجمن واردکنندگان خودرو کشور اما در توضیح مطلب فوق، اظهار کرد: مانیفیست بارنامه کشتی، مستندات و سایر مدارک واردات غیرقانونی آن تعداد خودرو که  اشاره شد توسط رسانه‌های مکتوب در زمان افشای این خبر منتشر شده و موجود هست.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر وجود برخی اسناد واردات خودرو در زمان ورود و تحویل خودرو به کشتی و گمرک افزود: زمان درج شده در اسناد، تاریخی است که واردات خودرو به کشور ممنوع بوده و عده‌ای با دسترسی به سایت اقدام به ثبت غیرقانونی به منظور واردات خودرو به کشور کرده‌اند.

رضایی با بیان این نکته که «با خاطیان برخورد قانونی صورت گرفته است اما پس از واردات چندان کارساز به نظر نمی‌رسد»، گفت: متاسفانه با این اقدام غیر قانونی هزاران خودرو به کشور وارد شد و برخوردی هم که پس از آن صورت گرفت مفید فایده نخواهد بود. این اتفاق قطعاً در سایه ضعف دستگاه‌های نظارتی رخ داد که حاصل آن، واردات خودروهایی بود که ماه‌ها انجمن واردات خودرو تلاش می‌کرد تا از مبادی قانونی اقدام به انجام آن کند.

وی با انتقاد از نظارت درون‌سازمانی بر واردات خودرو و فقدان یک دستگاه نظارتی خارج از وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: سازمان بازرسی کل کشور و شخص آقای سراج نیز به این موضوع ورود پیدا کرده اما جلسات مشترک برگزار شده با سازمان بازرسی کل کشور تا به امروز خروجی نداشته است.

رضایی انحصار در یک بخش را موجب فراهم شدن زمینه رانت دانست و گفت: وقتی عده‌ای محدود می‌توانند از امکانات دولتی به منظور واردات استفاده کنند، زمینه قاچاق آن کالا در کشور فراهم می‌شود و تفاوت‌ قائل شدن‌ها باعث بروز برخی تخلفات می‌شود که حتی از درون صنف واردکنندگان نیز در آن حضور دارند و برخی از آنها شناسایی شدند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو کشور از ارائه اسامی متخلفان به بازرسی کل کشور خبر داد و خاطرنشان  کرد: متاسفانه این اتفاق افتاد و ورود مجلس به این مهم و پرداختن به بحث گری‌مارکت‌ها قطعاً می‌تواند شرایط واردات خودرو به کشور را قانونمندتر از گذشته کند و دست مافیای خودرو را در زمینه واردات خودرو  ببندد. حباب قیمت خود یکی از عوامل شکاف بین عرضه و تقاضا است.

رضایی در پاسخ به این سوال که برای محدود کردن این قبیل افراد چه چاره‌ای اندیشیده شده است، گفت: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت کارت بازرگانی کسانی که مبادرت به این کار کرده‌اند برای همیشه مسدود شده ولی ثبت  یک شرکت جدید و دریافت کارت بازرگانی از این طریق قطعا برای این چنین افرادی سخت نیست و باید برای جلوگیری از تکرار آن بخش خصوصی را به صورت جدی به این بخش وارد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.