بازدید سایت : ۱۰۲۶۰۸
| کد خبر ۲۹۸۱۸۶
کپی شد

◄ ورود رسمی کامیون‌ های گازسوز پرقدرت به بازار ایالات متحده

دیمولر تراک آمریکای شمالی (DTNA) و شرکت فناورانه کامینز (Cummins Inc.) از آغاز عرضه اولین کامیون سنگین در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای ایالات متحده با موتور گازسوز ۱۵ لیتری خبر دادند.

ورود رسمی کامیون‌ های گازسوز پرقدرت به بازار ایالات متحده
تین نیوز |

دیمولر تراک آمریکای شمالی (DTNA) و شرکت فناورانه کامینز (Cummins Inc.) از آغاز عرضه اولین کامیون سنگین در صنعت حمل ونقل جاده ای ایالات متحده با موتور گازسوز ۱۵ لیتری خبر دادند. این کامیون جدید، نسل پنجم کشنده محبوب Freightliner Cascadia است که به پیشرانه نوآورانه Cummins X15N مجهز شده و هم اکنون امکان سفارش گذاری آن فراهم است.

به گزارش تین نیوز، این همکاری در کمتر از هشت ماه پس از آغاز تولید انبوه موتور X15N انجام شده است. این پیشرانه بخشی از خانواده HELM™ شرکت کامینز محسوب می شود؛ پلتفرمی ماژولار که برای بهره گیری بهینه از سوخت های متنوع همچون گاز طبیعی، دیزل و هیدروژن طراحی شده است.

ویژگی های کلیدی موتور X15N

  • طراحی اختصاصی برای استفاده از گاز طبیعی فشرده (CNG)

  • گشتاور و توان کافی برای عملیات حمل ونقل برون شهری سنگین

  • بهبود ۱۰ درصدی در مصرف سوخت نسبت به موتور گازسوز ۱۲ لیتری قبلی کامینز

  • گواهی آلایندگی با استاندارد NOx کمتر از ۵۰ میلی گرم

  • قابلیت پیکربندی با مخازن سوخت قاب شاسی و پشت کابین

تمرکز بر پایداری و کاهش آلایندگی

گریگ ترینن، معاون توسعه بازار حمل ونقل جاده ای در DTNA، می گوید:«موتور X15N نخستین پیشرانه ای است که به طور خاص برای تأمین نیازهای حمل ونقل برون شهری با سوخت گاز طراحی شده است. این موتور به ما امکان می دهد راه حل هایی پایدار و قابل اتکا برای مشتریان فعلی و آتی گاز طبیعی ارائه دهیم.»

لیندون جونز، معاون فروش موتور در کامینز آمریکا نیز افزود:

«X15N دروازه ای به سوی نسل جدیدی از کاربران گاز طبیعی است. این همکاری با Freightliner، دامنه انتخاب مشتریان را گسترش داده و موتورهای گازسوز را در میان ناوگان های حمل ونقل بیش از پیش تثبیت می کند.»

زمان عرضه و ویژگی های کامیون Cascadia نسل پنجم

تولید انبوه کشنده نسل پنجم Freightliner Cascadia با موتور X15N از تابستان ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. این کشنده در پیکربندی های کابین خواب دار و بدون خواب با فاصله ۱۲۶ اینچ از سپر تا پشت کابین (BBC) عرضه می شود. همچنین تجهیزات آماده سازی شاسی برای نصب مخازن CNG نیز به صورت سفارشی قابل ارائه خواهد بود.

نسل پنجم Cascadia با تمرکز بر ایمنی، بهره وری سوخت و ابزارهای هوشمند تجاری بازطراحی شده و به سامانه های ایمنی Detroit Assurance با نسخه ششم ترمز خودکار فعال (ABA6) مجهز شده است. بهبود طراحی آیرودینامیکی در سپر Max Aero و کاپوت جدید، مصرف سوخت را کاهش داده و سودآوری را افزایش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.