| کد خبر: 211772 |

تهدید چین به توقف خرید بویینگ

با افزایش تنش‌ها بین دو غول اقتصادی جهان چین و آمریکا، روز گذشته چین تهدید کرد با اقدامات مشابهی علیه شرکت‌های آمریکایی از جمله اپل تلافی می کند.چین دراین میان از تحریم شرکت بویینگ نیز سخن به میان آورده است.

تین نیوز

با افزایش تنش‌ها بین دو غول اقتصادی جهان چین و آمریکا، روز گذشته چین تهدید کرد با اقدامات مشابهی علیه شرکت‌های آمریکایی از جمله اپل تلافی می کند.چین دراین میان از تحریم شرکت بویینگ نیز سخن به میان آورده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز روز گذشته ویلبرراس وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد شرکت‌هایی که از تجهیزات آمریکایی برای تامین ذخایر میکروتراشه هواوی استفاده می‌کنند، تحت کنترل بیشتری قرار می گیرند. این اقدام برای زمین گیر کردن شرکت چینی انجام می‌شود.

روزنامه گلوبال تایمز (روزنامه انگلیسی زبان چینی) نیز روز شنبه به نقل از منبعی نزدیک به دولت چین اظهار کرد که پکن آماده است تا اقدامات متقابل علیه آمریکا انجام دهد. این روزنامه که روزنامه رسمی حزب کمونیست حاکم چین است، گفت که این اقدام‌های تلافی جویانه شامل توقف خرید هواپیماهای بوئینگ نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت آمریکایی بوئینگ که خود را بزرگترین صادر کننده آمریکا می داند پیش از این در بررسی‌های خود پیش بینی کرده بود که چین در ۲۰ سال آینده یعنی تا سال ۲۰۳۷ میلادی حدود ۷ هزار و ۶۹۰ فروند هواپیما به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار از چینی ها سفارش بگیرد.

بر اساس گزارش بوئینگ، تا سال ۲۰۳۷ میلادی معادل ۱۸ درصد از کل هواپیماهای مسافربری تجاری دنیا در اختیار ناوگان هواپیمایی جمهوری خلق چین خواهد بود. طبق پیش بینی شرکت بویینگ، چین در دو دهه آینده کماکان یکی از بزرگترین خریداران هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بویینگ خواهد بود که بیشترین سهم را در این بازار در اختیار دارند.

واقعیت این است که چین بزرگترین بازار هواپیمایی رو به رشد دنیا محسوب می شود به همین دلیل ایرباس و بویینگ به عنوان بزرگترین سهامداران این بازار، کارخانه‌های مونتاژ قطعات در چین ایجاد کرده اند. حال چنانچه جنگ تجاری بین چین و امریکا منجر به تحریم بویینگ از سوی چین شود، قطعا ضربه سختی بر پیکر این غول بزرگ هواپیمایی وارد می شود و ممکن است ادعای بویینگ به عنوان بزرگترین صادرکننده آمریکا تا مدتها فراموش شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.