| کد خبر: 183564 |

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

از آقای نوبخت در خواست دارم تا با تخصیص اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به صورت نقدی، به تکمیل این پروژه کمک کند، پیمانکاران پروژه به شرط دریافت وجه نقد حاضر به ادامه همکاری هستند نه اوراق؛ در گروه تلفیق سازمان برنامه و بودجه پیگیر تخصیص این مبلغ هستیم.

تین‌نیوز | 

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بزرگراه اهر-تبریز پاسخگوی نیازهای آینده نیست، گفت: تکمیل پروژه آزاد راه تبریز-باکو که از شهرستان‎های اهر و هریس نیز می‌گذرد، به رفع نیازهای ترافیکی منطقه در کنار بزرگراه اهر- تبریز کمک می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایسنا،  بیت اله عبدالهی با بیان این مطلب اظهار کرد: پیمانکاری پروژه آزاد راه تبریز-بیله سوار-باکو را بخش خصوص بر عهده داشته و در حال حاضر سرمایه‌گذاری برای این پروژه پیدا نشده است، با توجه به این که بزرگراه اهر-تبریز پس از گذشت چند سال، دیگر پاسخگو نخواهد بود، می‌توان با تکمیل این پروژه نیازهای ترافیکی مردم را تا حد زیادی برطرف کرد.

وی در ادامه در توضیح علت محقق نشدن بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز در دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: ۲۲ کیلومتر از آزاد راه اهر-تبریز تقریبا آسفالت شده و علت به بهره‌برداری نرسیدن آن نبود گاردریل و علائم خط کشی است.

وی افزود: از آقای نوبخت در خواست دارم تا با تخصیص اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به صورت نقدی، به تکمیل این پروژه کمک کند، پیمانکاران پروژه به شرط دریافت وجه نقد حاضر به ادامه همکاری هستند نه اوراق؛ در گروه تلفیق سازمان برنامه و بودجه پیگیر تخصیص این مبلغ هستیم.

وی ادامه داد: به همراه معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در تلاش هستیم تا بخشی از این پروژه تا عید سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد، حدود ۱۰ کیلومتر از پروژه بزرگراه اهر-تبریز نیز آماده آسفالت‌ریزی است و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی، آسفالت‌ریزی این بخش نیز شروع می‌شود.

عبدالهی با بیان این که پیمانکاری این پروژه را یک شرکت وابسته به بنیاد مسکن برعهده دارد، گفت: طی جلساتی که با مدیرعامل این شرکت داشتیم، بر ضرورت شروع هرچه سریع‌تر این پروژه تاکید کردیم؛ چرا که این پروژه سال‌ها به طول انجامیده و این جاده یکی از حادثه‌خیزترین و پرترددترین جاده‌های کشور است، در تلاش هستیم تا خرداد ماه سال آتی، ۳۱ کیلومتر از این پروژه ۹۰ کیلومتری زیر بار ترافیک برود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسیرهای تبریز-اهر، هریس و مغان تنها مناطقی هستند که خطوط ریلی ندارند، اظهار کرد: با وجود این که بهترین معادن طلای کشور در هریس و اهر واقع شده‌اند و این مناطق از ظرفیت‌های گردشگری بسیار بالایی برخوردار هستند، متأسفانه در سال‌های گذشته نسبت به این مناطق کم لطفی شده است، سرمایه گذاری در این مناطق ضرورت دارد که احداث راه آهن نیز یکی از راه‌های توسعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین