| کد خبر: 181819 |

بخارایی با هشدار در خصوص افزایش تلفات رانندگی:

◄ حریم راه‌ها در 30 کیلومتری شهرهاتصرف شده است

پویش 60-30 به همین موضوع اشاره دارد که 60درصد تلفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتند که اتفاقاً به دلیل خواب آلودگی نیست بلکه به دلیل تصرف حریم و نقض ایمنی در حریم است.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها گفت: بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی۱۳ هزار و ۵۲۹ نفر طی ۹ ماه امسال در حوادث رانندگی جان باختند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ دهم درصد افزایش‌یافته است.

محمد بخارایی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز نسبت به از دست رفتن حریم راه‌ها در 30 کیلومتری شهرها هشدار داد.

وی دراین‌باره گفت: از مدت‌ها قبل تلاش‌کردیم که شهرداری و دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل را نسبت به وضعیت تصادفات و آمار رو به رشد تلفات در 30 کیلومتری شهرها حساس کنیم تا تدابیری اندیشیده شود که مانع ادامه تصرف حریم راه‌ها شود.

او بابیان این‌که اکنون در بیش‌تر استان‌ها حریم راه‌ها تصرف‌شده است؛ توضیح داد: از باز کردن مغازه تا حضور دست‌فروش‌ها در حریم راه‌ها و هم‌چنین تبدیل حریم به انبارها و پارکینگ که بخشی از آن توسط خود شهرداری‌ها صورت می‌گیرد عامل خطر جدی برای ایمنی شده است.

بخارایی با توضیح این‌که موضوع حریم مهم است اما از آن غفلت شده است؛ ادامه‌داد: پویش 60-30 به همین موضوع اشاره دارد که 60درصد تلفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که اتفاقاً به دلیل خواب آلودگی نیست بلکه به دلیل تصرف حریم و نقض ایمنی در حریم است.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها ادامه‌داد: بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی۱۳ هزار و ۵۲۹ نفر طی ۹ ماه امسال در حوادث رانندگی جان باختند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ دهم درصد افزایش‌یافته است.

بخارایی تصریح‌کرد: لازم است که آمار بالای مرگ، مصدومیت و معلولیت حوادث رانندگی، در کنار آسیب‌های اجتماعی این حوادث، به دغدغه مسئولان قوای سه‌گانه،تبدیل شود و با تشکیل یک نهاد راهبر  موضوع تصادفات جاده‌ای متولی پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.