| کد خبر: 184472 |

یک راننده پیشنهاد داد:

می‌توان با کمک دولت برای تجهیز ناوگان تاکسیرانی خودروهای مقاوم و تائید شده وارد کشور نمود و عوارض و گمرکی را از آنها برداشت و این خودروها را جایگزین خودروهای بی‌کیفیت داخلی کرد.

تین‌نیوز | 

اگرچه برخی رانندگان تاکسی کرایه برون‌شهری، معتقدند تقسیم‌بندی تاکسی‌ها به دو دسته پلاک «ت» برای حمل‌ونقل درون‌شهری و پلاک «ع» برای حمل‌ونقل برون‌شهری درست نیست و باید تاکسی‌های سواری کرایه پلاک ع هم تحت پوشش سازمان تاکسیرانی قرار بگیرند اما برخی دیگر نیز می‌گویند: سواری کرایه برون‌‌شهری کمبودهای خاص خود را دارد ولی از سوی سازمان راهداری حمایت‌هایی می‌شود که نباید آن را از دست داد.

به گزارش تین‌نیوز، یک راننده تاکسی سواری کرایه برون‌شهری با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: با تجربه‌ای که طی 11 سال کار با تاکسی درون‌شهری داشته‌ام و همه مشکلات و معضلات این شغل را نیز دیده‌ام باید بگویم متاسفانه تاکسیرانی هم آن‌طور که باید از سوی مراجع مسئول و متولی حمایت نمی‌شود.

او به عنوان نمونه به موضوع بیمه رانندگان تاکسی درون‌شهری اشاره کرد و گفت: در بحث بیمه تاکسیرانان  حمایت دولت از آن بخش حذف شده و مدتی است رانندگان تاکسی درون‌شهری با این موضوع درگیر هستند.

این راننده تاکسی سواری کرایه خاطرنشان کرد: همچنین هزینه‌ها و استهلاک تاکسی‌های درون‌شهری نیز به نوبه خود از تاکسی پلاک ع بیشتر است و هیچ‌گونه یارانه و یا کمکی به این قشر نمی‌شود و ....

او افزود: سواری کرایه برون‌شهری کمبودهای خاص خود را دارد ولی اندک حمایتی از سوی سازمان راهداری از فعالان این بخش صورت می‌گیرد و زیر نظر مجموعه بزرگتر وجامع‌تری چون وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، بنابراین به همین اندک لطف که شامل حالمان شده قناعت کنیم و به قول معروف از چاله به چاه نیفتیم.

وی برای حل مشکلات صنفی رانندگان سواری کرایه برون‌شهری نیز پیشنهاد کرد رانندگان  با همت و همراهی همگانی، خواسته‌های خود را اعلام و از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی بخواهند که به رفع کاستی‌ها کمک کنند.

به گزارش تین‌نیوز، او یکی از مهمترین مشکلات این صنف را خودروهایی که در این بخش فعال هستند، دانست و اظهار کرد: طرح تعویض خودروهای سواری کرایه یکی از پیشنهادات ماست، در تمام دنیا بهترین و کم‌هزینه‌ترین خودرو را به ناوگان تاکسیرانی اختصاص می‌دهند اما در کشور ما کاملاً برعکس است.

او گفت: می‌توان با کمک دولت برای تجهیز ناوگان تاکسیرانی خودروهای مقاوم و تائید شده وارد کشور نمود و عوارض و گمرکی را از آنها برداشت و این خودروها را جایگزین خودروهای بی‌کیفیت داخلی کرد و این‌گونه روح تازه‌ای به کالبد خسته ناوگان تاکسیرانی چه درون و چه برون‌شهری دمید و انقلابی نو در این عرصه بنا نهاد.

این راننده تاکید کرد: نمونه بارز این کار نیز کشورهای اطراف کشور خودمان مانند کشور‌های حوزه خلیج فارس و ترکیه هستند که از بهترین و به‌روز‌ترین خودر ها برای تاکسی‌رانی استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عادل بهشتی 0 0

    متاسفانه مافیای خودروسازان وبرنداشتن گمرکی از ماشینهای خارجی برای ناوگان عمومی باعث شده شرایط بداین مجموعه روداشته باشیم .قیمت بالای ارز وبستن گمرکی بسیار زیاد باعث فلج شدن رانندگان برای خرید شده وقیمتهای خودروی بی کیفیت داخلی هم خود مشکل افرین شده امیدوارم مسولین جدید فکری به حال این مشکل بنمایند.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین