| کد خبر: 145468 |

اجرای طرح های عمرانی با اعتبار 50 میلیارد تومان در پایانه های مرزی آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای طرح های عمرانی با اعتبار 50 میلیارد تومان در پایانه های مرزی استان در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای طرح های عمرانی با اعتبار 50 میلیارد تومان در پایانه های مرزی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی، عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در سال جاری برای نوسازی و بهسازی 4 پایانه مرزی استان شامل پایانه های مرزی تمرچین، بازرگان، سرو و رازی قراردادهایی با مبلغ 50 میلیارد تومان منعقد شده است که از این نظر استان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه از 23 مرز زمینی فعال کشور 5 مرز در آذربایجان غربی قرار دارد، افزود: آذربایجان غربی در این بخش جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است و همین امر از موقعیت ویژه استان به لحاظ ترددهای بین المللی حکایت دارد که با توجه به این جایگاه نسبت به اجرای طرح های عمرانی در پایانه های مرزی به صورت مستمر جهت ایمن سازی و تسهیل روند ترددها اقدام می شود.

این مقام مسئول اعتبار تخصیصی به طرح نوسازی پایانه مرزی بازرگان را 157 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح از 55 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و طرح توسعه ای و نوسازی پایانه مرزی تمرچین نیز با مبلغ اعتبار 142 میلیارد ریالی در حال انجام است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آغاز به کار عملیات عمرانی طرح جامع پایانه مرزی رازی در سال جاری خبر داد و افزود: برای فاز نخست این طرح نیز 81 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و در نظر است نسبت به ساماندهی رودخانه قطور و احداث پل برروی این رودخانه نیز اقدام شود و به زودی زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی در این بخش در قالب طرح جامع ایجاد می شود که تاثیربسزایی در کیفی سازی خدمات خواهد داشت.

وی در خصوص طرح ساخت سالن مسافری در پایانه مرزی سرو اظهار کرد: برای اجرای این طرح 121 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و در مدت زمان 25 ماهه به مساحت 4 هزار مترمربع به بهره برداری خواهد رسید و در حال حاضر نیز از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبارات تخصیصی این اداره کل در حوزه راهداری یادآور شد: امسال 60 میلیارد تومان در این بخش به آذربایجان غربی تخصیص یافته است که به مرور با انتخاب پیمانکار نسبت به روکش، لکه گیری و درزگیری محورهای مواصلاتی استان اقدام خواهد شد.

وی از برعهده گرفتن ترمیم و بهسازی آسفالت جاده شهید کلانتری به سمت تبریز واقع در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: بدلیل مشکلات بسیاری که برای رانندگان متردد از این مسیر بوجود می آمد و عدم اجرای طرح بهسازی جاده مذکور با وجود پیگیری های مکرر، طرح بهسازی محور مربوطه با تخصیص 44 میلیارد ریال اعتبار را عهده دار شدیم و به زودی عملیات بهسازی و روکش آسفالت آغاز خواهد شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی امسال براثر بارش های بهاری 80 میلیارد تومان خسارت به بخش های زیربنایی و راهسازی استان تحمیل شد که پل های هاشم آباد، گلستانه و پوش آباد بعنوان مهمترین پل های ارتباطی شهرستان ارومیه و اشنویه به طور کامل از بین رفتند اما با اقدامات زودبازده جایگذاری سازه های فلزی انجام و ارتباط بین مناطق برقرار شد و در اقدامی دیگر نقشه های لازم جهت ساخت پل های جدید تهیه و برآورد مالی نیز صورت گرفته است و به محض تامین اعتبار نسبت به آغاز عملیات اقدام خواهد شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.