| کد خبر: 72868 |

گردآوری آخرین وضعیت بنگاه‌ها توسط اتاق‌های بازرگانی

وبلاگ تین نیوز، محسن جلال‌پور |  دیروز همراه با جمعی از اعضای هیأت رئیسه، ناهار را با دكترمسعودكرباسيان و دكتر محمود اسلاميان صرف کردیم. یاد روزهایی افتادم که این دو بزرگوار، عضو هیأت رئیسه اتاق ایران بودند و هر هفته چند بار همدیگر را می دیدیم.

حالا مسعودخان سکان گمرک را در دست دارد و محمودخان سکان صندوق بازنشستگی را. جای مهندس شافعی را هم خالی کردیم که این روزها بد جوری سرما خورده و کسالت دارد و همچنین مهندس سلیمانی که امیدوارم شاد و سلامت باشند.

حالا که یادی از هیأت رئیسه قبلی کردم، اجازه بدهید از دکتر نهاوندیان هم یادی کنم که هیچ کس نمی تواند جای ایشان را در اتاق ایران پر کند.
گفت وگوی ما بیشتر حول وحوش مسائل کلان اقتصاد کشور بود و همه نسبت به تداوم رکود و بحرانی تر شدن وضعيت بنگاه ها اظهارنگرانی کردیم.

هرچند دولت يازدهم اقدامات خوبی را در طول بيش از دوسال دوران حياتش پی گیری کرده ولي هنوزگشايشي در رونق دربنگاه هاديده نمی شود.
نظر جمع بر نياز جدی كشور به جذب سرمايه های جديد بود و اعتقاد جدي آنها این بودكه اتاق هم باید همه توانش را دراين زمينه به كارگيرد.

دراين ميان چندپيشنهاد ازطرف دوستان مطرح شدكه دردستور كار اتاق بگذاريم.

اول اين كه همايش های جذب سرمايه دربخش هاي مختلف به صورت تخصصی دربرنامه اتاق ايران قرارگيرد.

دوم اين كه ازاتاق های شهرستان ها بخواهیم حداكثرتا يك ماه آينده آخرين وضعيت ميدانی بنگاه ها را مشخص و درقالب يك گزارش مستند به اتاق ايران ارسال کنند تا بتوانیم تصویری واقعی و به روز ازشرايط بنگاه ها تقديم دولت و مجلس کنیم.

دكتركرباسيان و دكتراسلاميان هم ازمشكلات ناشی ازشرايط فعلی و افت ميزان صادرات و واردات، طی ماه‌های اخير و همچنين مشكلات ناشی از تأمين مالی در صندوق بازنشستگی صحبت كردند كه از یک سو بسیار نگران کننده بود ولی از سوی دیگر امیدوار شدیم که با تمهیدات این دو مدیر تکنوکرات،خیلی دچار مشکل نشویم.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.