| کد خبر: 39484 |

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ جدا کردن مسیر بار از مسافر برای تحقق ترانزیت تایم ریلی

تین نیوز | رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران گفت: اگر بتوانیم در بخش بار راه آهن خطوط را به هم وصل کنیم و نقایص را هم برطرف کنیم ترانزیت تایم محقق می شود.

به گزارش تین نیوز، مسعود دانشمند  در گفتگو با تین نیوز گفت: در ترانزیت چیزی داریم تحت عنوان ترانزیت تایم که اگر درست تعریف نشود نمی توان ترانزیت را درست کرد. ما اگر بتوانیم در بخش بار راه آهن خطوط را به هم وصل کنیم و نقایص را هم بر طرف کنیم می توانیم ترانزیت تایم داشته باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران با اشاره به اینکه قابلیت ترانزیت بار ما در کشور پایین است، ابراز داشت: امروزه در دنیا تجارت بر اساس جاستین تایم Just in time است یعنی تاجر باید بداند این کالا چه زمانی در بازار است اما متاسفانه در کشور ما به علت پایین بودن سرعت و پایین بودن دسترسی، قابلیت ترانزیت بار پایین است.

وی عنوان داشت: تقریبا در تمام راه آهن های دنیا، در یک مسیر، قطار باری منتظر می ماند تا قطار مسافری حرکت کند و بعد به مسیر خود ادامه دهد چون از نگاه منطق، عقل و سلامت، مسافر باید در ارجحیت باشد این در حالی است که از منظر اقتصادی ارجحیت عبور باید بار باشد. در این خصوص راهکاری که می توان پیشنهاد داد جدا کردن مسیر بار از مسافر است.

گفتنی است بر اساس آمار، حجم بار جابه‌جا شده توسط شبکه ریلی کشور در هفت ماهه اول سال جاری، 20 میلیون و 62 هزار، در حوزه ترانزیت 350 هزار تن انواع محصولات از جمله پنبه، کانتینر، چوب و محصولات فولادی و در حوزه واردات حمل 2 میلیون و 96 هزارتن انواع محصولات مانند گندم، مواد معدنی، آهن‌آلات‌، کنجاله و کود‌ بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه و ترابری 0 0

    این پیشنهاد نیازمند هزینه بالای ایجاد خطوط موازی باری و مسافری است در کشوری که هنوز بسیاری از مناطق آن فاقد دسترسی به ریل هستند البته در محورهای پرترافیک که دو خطه کردن مطرح می شود می توان این گزینه را هم بررسی کرد

  • سعید 0 0

    سلام. همین الان که خطوط باری و مسافری یکی هستند از اکثر ظرفیت خطوط ریلی استفاده نمیشود. اگر دو خط موازی احداثشود چه تضمینی هست که بتوان به اندازه کافی قطار روی آن فرستاد تا سرمایه گذاری هنگفت آن برگردد؟ ضمنا با کدام پول؟

  • قربانعلی بیک 0 0

    آنچه آقای دانشمند به عنوان هدف جداسازی تعریف می‌نمایند در راه آهنهای مختلط نیز قابل تحقق است و نیازی به تفکیک بار از مسافر برای وقت شناسی قطکارهای باری نمیباشد۰ یک نمونه بسیار مناسب در راه آهن ژاپن قابل مشاهده است که متوسط سرعت قطارهای باری در آن ۵۰ کیلومتر بود که برای رسیدن به سرعت بالاتر برای قطارهای کانتینری که ۸۰ درصد ترافیک بار را تشکیل میدهند با عرضه قطارهای خودکشی سرعت را به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسانده اند۰ در ایران نیز سالها تجربه حمل قطارهای برنامه ای باری با سرعت متوسط چهار برابر متوسط سایر قطارها وجود داشته۰ البته با برقی کردن خطوط ریلی نیز به این هدف نزدیکتر میشویم و طبق استاندارد یو آی سی در سرعت ۳۰۰ به بالا تفکیک بار و مسافر توصیه شده است۰

  • قربانعلی بیک 0 0

    آنچه آقای دانشمند به عنوان هدف جداسازی تعریف می‌نمایند در راه آهنهای مختلط نیز قابل تحقق است و نیازی به تفکیک بار از مسافر برای وقت شناسی قطکارهای باری نمیباشد۰ یک نمونه بسیار مناسب در راه آهن ژاپن قابل مشاهده است که متوسط سرعت قطارهای باری در آن ۵۰ کیلومتر بود که برای رسیدن به سرعت بالاتر برای قطارهای کانتینری که ۸۰ درصد ترافیک بار را تشکیل میدهند با عرضه قطارهای خودکشی سرعت را به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسانده اند۰ در ایران نیز سالها تجربه حمل قطارهای برنامه ای باری با سرعت متوسط چهار برابر متوسط سایر قطارها وجود داشته۰ البته با برقی کردن خطوط ریلی نیز به این هدف نزدیکتر میشویم و طبق استاندارد یو آی سی در سرعت ۳۰۰ به بالا تفکیک بار و مسافر توصیه شده است۰

  • متنفر از چاپلوسا 0 0

    شما(تین نیوز) مثل اینکه با مدیران اسبق و فعلی خیلی حال می کنین که همه جای سایتتون نظرات اونا رو بارها درج میکنین آخر پاچه خوارا