| کد خبر: 269788 |

تصادفات نسبت‌ به‌ سال قبل کاهش یافته‌ است

۱۴ نقطه حادثه خیز در محور های مواصلاتی استان توسط کارشناسان مربوطه شناسایی و فرایند اصلاح آن از شش ماه قبل شروع شد که در حال حاضر هفت نقطه به طور کامل اصلاح شده و هفت نقطه دیگر نیز در دست اصلاح است که فرایند اصلاح آن ها نیز بعضا به اتمام رسیده است.

تین نیوز

جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروز ۱۴۰۳ استان یزد از افزایش ترددها در محور های مواصلاتی استان و همچنین کاهش تصادفات نسبت به سال قبل و اصلاح ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده های استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد ابوالحسینی صبح امروز (چهارشنبه یکم فروردین) در حاشیه هشتمین جلسه کارگروه کاهش تصادفات نوروزی گفت: یکی از بحث های مهم ستاد تسهیلات سفر در ایام نوروز بحث تردد و ترافیک درون شهری و برون شهری و کاهش تصادفات است. 

وی ادامه داد: در همین رابطه در استان هدف گذاری شد که نسبت به سال گذشته در ابتدا تلفات جاده ای کاهش و سپس به سمت صفر شدن و همچنین سایر تصادفات جرحی و خسارتی نیز به سمت کاهشی شدن سوق داده شود، تا در نهایت سفرهای ایمنی برای هم استانی ها و همیهنان عزیزمان در سطح جاده های درون شهری و برون شهری استان رقم خورد.   

جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروز با اشاره به اینکه این اقدامات قبل از آغاز ایام سفر شروع شده است گفت: در همین راستا ۱۴ نقطه حادثه خیز در محور های مواصلاتی استان توسط کارشناسان مربوطه شناسایی و فرایند اصلاح آن از شش ماه قبل شروع شد که در حال حاضر هفت نقطه به طور کامل اصلاح شده و هفت نقطه دیگر نیز در دست اصلاح است که فرایند اصلاح آن ها نیز بعضا به اتمام رسیده است.   

ابوالحسینی تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی تا به امروز یعنی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا اول فروردین ۱۴۰۳ نسبت به بازه زمانی سال قبل ۸۰ درصد تصادفات برون شهری و همچنین ۵۰ درصد تصادفات درون شهری کاهش پیدا کرده است. 

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی تردد خودروهای سبک و سنگین در سطح محور های مواصلاتی استان نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۴ درصد افزایش پیدا کرده است، که با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان پیش بینی شده بود که تردد ها کاهشی باشد.   

وی با اشاره اینکه تا به امروز بیش از ۳۴ هزار نفر در استان اقامت پیدا کرده اند افزود: در حال حاضر ظرفیت مراکز اقامتی همچون هتل ها و بومگردی ها تکمیل شده اما در سایر ظرفیت ها آمادگی پذیرش مسافر را داریم و همچنین با توجه به بارندگی و سیلابی بودن استان های غربی؛ در یزد این ظرفیت را داریم تا میزبان همیهنان عزیز باشیم.   

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.