| کد خبر: 207260 |

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان در حال تکمیل است

استاندار یزد از رو به تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان خبرداد و از شهروندان خواست در زمینه رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری اهتمام بیشتری داشته باشند.

تین نیوز

استاندار یزد از رو به تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان خبرداد و از شهروندان خواست در زمینه رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری اهتمام بیشتری داشته باشند.

محمدعلی طالبی روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت استان یادآور شد: با افزایش مراجعات مردم، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران ⁧مبتلا به ویروس کرونا⁩ در استان درحال تکمیل است و استفاده از ظرفیت ⁧بیمارستان صحرایی⁩ و سایر اماکن را در یزد و برخی شهرستان‌های استان ضروری ساخته است.

وی افزود: شواهد میدانی حاکی از کم توجهی مردم نسبت به ماندن در خانه به عنوان بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌ کروناست و این در حالی است که موفقیت بسیاری از تصمیمات استان در محدودسازی برخی فعالیت‌ها و کاهش ترددهای غیرضروری شهروندان در معابر عمومی است.

طالبی همچنین از استقرار تیم‌های غربالگری و مراقبتی در مبادی ورودی شهرهای استان خبرداد و یادآور شد: امکان بستن ورودی های استان به دلیل نیاز به مجوزهای ملی فراهم نیست کما اینکه هیچ استانی هم تا الآن چنین امکانی را نداشته لذا به جای گوش دادن به شایعات و بزرگ‌نمایی حضور مسافران غیربومی، باید کمک کنیم تا تدابیر پیش‌بینی شده برای جلوگیری از مسافرت به یزد به مرحله اجرا درآید.

استاندار یزد با اعلام  صدور چند مجوز دائم و موقت برای واحدهای تولیدکننده مواد ⁧ضدعفونی⁩ و تأمین مواد اولیه مورد نیاز از داخل و خارج استان تصریح کرد: شرایط توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز در استان در حال پایدار شدن است و توزیع این اقلام به سرعت در کل استان صورت گرفته و امکان دسترسی همه مردم در روزهای اخیر فراهم می شود، ضمن اینکه مواد تولیدی استان با پایین‌ترین نرخ کشوری به شهروندان عرضه می‌شود.

طالبی یادآور شد: تولید ماسک در استان نیز به شرایط ایده‌آل نزدیک می‌شود و تولیدکنندگان موظف به تأمین نیاز استان شده اند، هم اکنون توزیع ماسک به صورت رایگان برای شبکه بهداشت و درمان و برخی صنوف آغاز شده و به زودی به صورت بیشتری در دسترس همگانی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در نشست ستاد استانی، تصمیمات جدیدی برای اعمال برخی سیاست‌های ضروری برای مدیریت بحران کرونا اتخاذ می شود که در خصوص تصمیمات این ستاد به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
تا کنون در استان یزد 14 نفر بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادهاند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.