| کد خبر: 206167 |

مرگ ۱۰۲ نفر در حوادث رانندگی یزد طی ۱۰ ماهه امسال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با بیان این‌که خودروهای رانندگان پرخطر از یک هفته تا سه ماه توقیف می‌شود، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰۲ نفر در حوادث رانندگی یزد کشته شدند

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با بیان این‌که خودروهای رانندگان پرخطر از یک هفته تا سه ماه توقیف می‌شود، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰۲ نفر در حوادث رانندگی یزد کشته شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ «رضا زارع» صبح امروز ششم اسفند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که متأسفانه رانندگی برخی افراد در استان یزد تهاجمی بوده و در ردیف رانندگی‌های پرخطر جای می‌گیرند،‌ اظهار کرد:‌ سامانه پیامکی پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور شناسایی رانندگان پرخطر در استان یزد راه اندازی شده است.

وی با اشاره به استقبال شهروندان یزدی از این سامانه پیامکی پلیس، افزود:‌ تاکنون ۳۰۰ مورد پیامک به سامانه ارسال شده که بعد از بررسی‌های لازم ۸۹ خودرو توقیف و ۶۰ خودروی دیگر توقیف سیستمی شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در ادامه راه‌اندازی چهار گشت نامحسوس مجهز به دوربین ثبت تخلف و کنترل سرعت را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار برای کنترل جرائم و تخلفات رانندگی در یزد دانست و گفت: برابر دستور اخذ شده از دادستان خودروهای که تخلف رانندگی پرخطر برای آنها منظور شود از یک هفته تا سه ماه توقیف می‌شوند.

سرهنگ زارع با بیان این‌که بانک اطلاعاتی رانندگانی که در تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی نقش داشته‌اند تهیه شده است، تصریح کرد: در صورت تکرار تخلف خودروی آنها تا شش ماه توقیف می‌شود.

این مسئول با اشاره به حذف قبوض کاغذی در زمان ثبت تخلف، تصریح کرد: از این پس تمام ثبت وابلاغ تخلفات راهنمایی و رانندگی از طریق تلفن همراه انجام و برای رانندگان ارسال می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تعداد تصادفات منجر به فوت در استان یزد ۶۳ درصد افزایش یافته است، گفت:‌ از این تعداد ۳۲ عابرین پیاده بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با اشاره این‌که موتورسواران ۴۹ درصد فوتی‌های تصادفات شهری هستند، بیان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۱۰۲ نفر به دلیل حوادث رانندگی در یزد فوت کردند که از این تعداد ۳۴ نفر آنها عابرین پیاده، ۵۰نفر موتورسوار، ۱۶ نفر راننده سواری واژگون شده، یک نفر راننده وانت بار و یک نفر دوچرخه سوار بوده است.

سرهنگ زارع ساعات ۶ تا ۸ شب و روزهای سه شنبه،‌ پنج شنبه و جمعه را بیشترین روزهای بروز حوادث راهنمایی و رانندگی در یزد دانست و بیان کرد: تصادفات جرحی در استان یزد با آمار پنج هزار و ۲۷۹ نفر نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که امسال در شهر یزد سه هزار و ۵۵۱ مورد تصادف جرحی رخ داده است،گفت:‌ از این تعداد دو هزار و ۲۶۳ مورد موتورسوار و۵۶۳ مورد عابر پیاده بودند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی یزد، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین خیابان کاشانی تقاطع آب‌شاهی مسدود و امکان گردش و دورزدن نخواهد بود.

وی ممنوعیت هرگونه پارک خودرو در خیابان‌های فرخی و قیام به مدت یک ماه و مسدود شدن خیابان سلمان از دیگر اقدامات در دستور کار راهنمایی و رانندگی یزد است.

سرهنگ زارع در پایان با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی ویژه چهارشنبه سوری دریزد، خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل کردن رفت و آمد در چهارشنبه آخر سال محدودیت‌های ترافیکی در میدان فرهنگ،‌دخمه و شهرک مهرآوران اعمال می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.