| کد خبر: 159138 |

◄ افزایش ۹۵ درصدی جابه‌جایی کالا در جاده‌های مازندران

در ۹ ماه سال جاری بیش از ۴۴۶ میلیون تردد وسایل نقلیه در راههای استان ثبت شده است.

تین نیوز

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران در ۹ ماه سال جاری بیش از ۴۴۶ میلیون تردد وسایل نقلیه در راههای استان ثبت شده است.

محسن هاشمی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۴۶ میلیون تردد وسایل نقلیه در سطح محورهای مازندران به ثبت رسیده است، افزود: این میزان از تردد ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و مازندران از این لحاظ به عنوان دومین استان پردد کشور شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جابجایی کالاها و مسافر در مازندران از طریق جاده‌ها انجام می‌شود، افزود: این جا به جایی‌ها در بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان انجام می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه ۱۱ هزار دستگاه ناوگان باری حدود ۱۳ میلیون تن کالا را در جاده‌های استان جابه جا می‌کنند، ادامه داد: بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه مسافربری، ۱۲۴ شرکت حمل و نقل کالا، ۱۶۴ شرکت مسافربری، ۶ شرکت حمل ونقل بین المللی کالا و دو شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر در این بخش فعال هستند.

هاشمی یادآور شد: ۴۵ دوربین نظارت تصویری در نقاط حساس ومحورهای اصلی استان قرار دارند که ۱۲ دوربین در هزار، ۷ دوربین در محور سوادکوه و ۸ دوربین در محور کندوان وجود دارد.

 رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه ۱۰۲ عدد سامانه تردد شماری تمامی محورهای استان را تحت پوشش دارد، عنوان کرد: آمار تردد در سطح محورهای استان به صورت لحظه‌ای ثبت و جمع آوری و اطلاع رسانی در خصوص حجم تردد جاده‌ها انجام می‌شود.

وی از مهمترین سامانه‌های جاده‌ای را سامانه ثبت تخلف سرعت نامید و اظهار داشت: در گذشته ۸ سامانه در محورهای بزرگراهی استان فعال بود که در حال حاضر این رقم به ۵۲ سامانه ثبت تخلف افزایش یافته است که در سال اجرایی آینده به این تعداد ۱۵ تا ۲۰ سامانه افزوده خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.