| کد خبر: 140151 |

سهم 37 درصدی راه‎‎‏‏آهن یزد از حجم عملیات بار کشور

مدیر کل راه‌ آهن یزد با اشاره به سهم 37 درصدی راه‏‏‌آهن یزد از حجم عملیات بار کل کشور، از کسب جایزه تعالی دو ستاره توسط راه‌ آهن یزد برای اولین بار خبر داد .

تین نیوز

مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به سهم 37 درصدی راه‏‏‌آهن یزد از حجم عملیات بار کل کشور، از کسب جایزه تعالی دو ستاره توسط راه‌ آهن یزد برای اولین بار خبر داد .

«سید مصطفی داوودی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه یزد در مورد عملکرد باری راه‎‎آهن استان، تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش شبانه‎‎روزی پرسنل راه‎‎آهن استان شاهد رشد 23 درصدی در حوزه حمل بار از طریق راه‎‎آهن استان بودیم چرا که با توجه به جایگاه نخست یزد در کشور، حتی رشد یک درصدی نیز حائز اهمیت بود.

وی با بیان این که پارسال راه‏‏‌آهن استان با افزایش سه میلیون تن، در مجموع 14 میلیون تن بار حمل کرده است، از کسب جایزه تعالی دو ستاره توسط راه ‎‎ آهن یزد برای اولین بار خبر داد و گفت: راه ‎‎ اهن یزد در سال گذشته به لحاظ رشد بار حتی از راه‎‎ آهن مشهد که رتبه سه ستاره دارد نیز پیشی گرفت .

داوودی با بیان این که حفظ این جایگاه بسیار دشوار است، ابراز امیدواری کرد که راه ‏‏آهن یزد علاوه بر حفظ این جایگاه بتواند رتبه سه ستاره راه ‏‏آهن کشور را نیز کسب کند .

وی در ادامه با اشاره به این که در سه ماهه ابتدایی امسال راه ‎‎ آهن یزد موفق به بارگیری و  حمل چهار میلیون تن بار کرده است، گفت: علاوه بر این حدود 21 میلیون تن بار نیز در این مدت در محدوده راه ‎‎ اهن یزد تردد داشته است و خوشبختانه با این حجم عظیم عملیات در این مدت شاهد حتی یک مورد جزئی سانحه در راه ‎‎ آهن استان نبوده‏‏ایم که افتخاری بزرگی برای این اداره کل است .

مدیر کل راه ‎‎ آهن یزد از رشد هفت درصدی عملکرد حمل بار راه ‎‎ آهن یزد در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد .

به گفته وی، امسال با تخلیه روزانه 1.5 میلیون تن بار در راه‏‏اهن یزد از این لحاظ رشد 38 درصدی را داشته ‎‎ ایم و این در حالی است که در سال گذشته در این حوزه رشد 90 درصدی در مقایسه با سال قبل از آن برای راه ‎‎ آهن یزد به ثبت رسیده است .

وی تحقق سهم 37 درصدی حجم عملیات بار کل کشور توسط راه ‎‎ آهن یزد را نتیجه تلاش ‎‎ های تمام پرسنل این مجموعه خواند .

داوودی در ادامه با اشاره به کمک راه‏‏اهن یزد به رشد اقتصادی استان و کشور با انجام اقدامات اساسی، از احیای خط متروکه شرکت فولاد آلیاژی برای تامین مواد اولیه(آهن اسفنجی) از گندله‏‏سازی اردکان تا محل این شرکت برای اولین بار در کشور خبر داد .

وی همچنین از انجام مذاکرات با شرکت غله با توجه به وجود خطوط فرسوده ریلی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر سه کیلومتر از این خط ریلی با اعتباری پنج میلیارد تومان در حال انجام است .

این مسئول با اشاره به کمبود خطوط ریلی ایستگاه مبارکه در جوار ایستگاه بافق که از عوامل بروز تاخیر در این مسیر بود، اضافه کرد: در این محدوده چهار کیلومتر خط جدید با اعتبار 30 میلیارد ریال اضافه شده است .

وی به تعامل راه ‎‎ آهن با معدن سنگ اهن چغارت که از معادن مهم استان در جوار شهر بافق است برای جابجایی یک سوم محوله‏‏های این معدن از طریق خطوط ریلی اشاره کرد و گفت: در این  راستا در تلاش برای راه ‎‎ اندازی خطوط جدیدی با عنوان خط 17 در اقدامی مشترک با این معدن هستیم .

داوودی از تلاش برای افزایش دو برابری سهم باربری ریلی در این حوزه با هدف کاهش مشکلات حمل محموله‏‏های معدنی در جاده ‎‎ ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که از این طریق شاهد افزایش ایمنی جاده‏‏ها و کاهش تصادفات و آلودگی ‎‎ های زیست محیطی به دنبال کاهش موثر مصرف سوخت باشیم .

مدیر کل راه ‎‎ اهن یزد به اضافه شدن 18 کیلومتر بلاک بین ایستگاه ‎‎ های چغارت و مبارکه اشاره و خاطرنشان کرد: بهسازی این مسیر پس از 22 سال در حال انجام است و پیش ‎‎ بینی می ‎‎ شود تا پایان سال خاتمه یابد .

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.