| کد خبر: 259921 |

ثبت رکورد ۱۲ ساعت رانندگی زیر آب با تویوتا لندکروزر

یک تیم استرالیایی رکوردهای جدیدی برای طولانی ترین و عمیق ترین رانندگی در زیر آب را با تویوتا لندکروزر اصلاح شده ۱۹۷۸ با نام مستعار Mudcrab به ثبت رسانده است.

تین نیوز

یک تیم استرالیایی رکوردهای جدیدی برای طولانی ترین و عمیق ترین رانندگی در زیر آب را با تویوتا لندکروزر اصلاح شده ۱۹۷۸ با نام مستعار Mudcrab به ثبت رسانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری اسب بخار، تیمی متشکل از مهندسان، غواصان تجاری و علاقه مندان به خودرو هفته گذشته با یک لندکروزر کلاسیک مسیر ۴.۳ مایلی زیر بندر شهر داروین استرالیا راندند و به حداکثر عمق ۹۸ فوت رسیدند. برای انجام این کار، لندکروزر به چیزی بیش از یک اسنورکل نیاز داشت. لندکروزر در شرایطی شروع به کار کرد که به پیشرانه آن به یک موتور الکتریکی تبدیل شده بود و لاستیک ها نیز با ۳۳۰ پوند آب پر شده بود. طبق گزارش ها، این تیم قبل از ثبت رکورد، فقط برای یک تست رانندگی در آب شور برنامه ریزی کرده بود. این مسیر، لندکروزر مادکرب و رانندگان آن را از بندر ماندورا به داروین رساند.

این کار قبلاً در سال ۱۹۸۳ توسط گروه دیگری از داروین با لندکروزر دیگری انجام شده بود؛ آن‌ها نتوانستند تمام مسیر را از طریق بندر عبور کنند، و در فاصله ۱.۸ مایلی به یک طاقچه صخره‌ای برخورد کردند، اما رکوردهایی را برای مسافت و عمق زیر آب ثبت کردند.

متی میچل، رئیس تیم غواصی Mudcrab، در مصاحبه ای با ABC News استرالیا گفت که این تلاش به یک «افسانه شهری» در داروین تبدیل شده و همین موضوع الهام بخش این گروه برای ثبت رکوردهای جدید بوده است. برای این تلاش، ۳۰ غواص تجاری به نوبت پشت فرمان لندکروزر قرار گرفتند؛ در حالی که، این بندر محل زندگی کوسه ها و کروکودیل هاست، بزرگ ترین چالش ها گل و لای بود. لندکروزر چندین بار گرفتار شد و برای بیرون آوردن آن از گل و لای از شناورهای بادی استفاده شد. رانندگی در زیر آب در نهایت ۱۲ ساعت طول کشید، که حدود پنج ساعت بیش تر از برنامه ریزی اولیه بود و خروج Mudcrab از آب های سیاه در حدود ساعت ۹:۰۰ شب رخ داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    حالا بازم بگو ۲۰۶ با لاندکروز فرقی ندارد .

  • مجید 0 0

    فقط بدنه و شاسی lcs بود قربان! الباقیش کاستومایزد شده با انجین الکتریکیه. البته کارشون باامکانات فول یه ماشین باز اقلا به ما حال میده!