| کد خبر: 211088 |

رشد منفی ۱۵.۸ درصدی گردشگری ایران در ۲۰۲۰

متوسط رشد گردشگری ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ همزمان با شیوع بحران جهانی کرونا بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری منفی ۱۵.۸ درصد بوده است.

تین نیوز

متوسط رشد گردشگری ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ همزمان با شیوع بحران جهانی کرونا بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری منفی ۱۵.۸ درصد بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی گردشگری در گزارش ویژه "گردشگری و کووید-۱۹" اطاعاتی درباره آثار منفی شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری بین‌المللی و مناطق و کشورهای مختلف در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ منتشر کرد که بر اساس آن گردشگری ایران علی‌رغم رشد مثبت ۳۴ درصد در ژانویه و مثبت ۱۱ درصد در فوریه، با اوج‌گیری بحران کرونا در ماه مارس با نزول ۸۱ درصدی ورودی گردشگران بین‌المللی همراه شده است که متوسط رشد منفی ۱۵.۸ درصد را برای ایران از ابتدای سال میلادی تاکنون رقم زده است. 

در این گزارش متوسط رشد ورود گردشگران بین‌المللی در سطح جهان نیز منفی ۲۲.۴ درصد گزارش شده است که در این میان منطقه آسیا-اقیانوسیه با متوسط منفی ۳۵ درصد بیشترین نزول را به خود اختصاص داده و اروپا با منفی ۱۹ درصد، آمریکا با منفی ۱۵ درصد و آفریقا با متوسط رشد گردسگر منفی ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. منطقه خاورمیانه با متوسط رشد منفی ۱۱ درصد کمترین نزول در جذب گردشگر بین‌المللی را از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون داشته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.