| کد خبر: 204173 |

سفر ۱.۵ میلیارد گردشگر در سال ۲۰۱۹ / خاورمیانه همچنان پیشتاز رشد گردشگری

در سال ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۱.۵ میلیارد سفر بین‌المللی در سراسر جهان به ثبت رسیده است که از رشد ۴ درصدی در مقایسه با سال گذشته آن حکایت دارد.

تین نیوز

در سال ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۱.۵ میلیارد سفر بین‌المللی در سراسر جهان به ثبت رسیده است که از رشد ۴ درصدی در مقایسه با سال گذشته آن حکایت دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اولین آمار و ارقام منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ با ثبت ۱.۵ میلیارد سفر نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی با رشد ۴ درصدی همراه بوده است و صنعت گردشگری جهانی نیز برای دهمین سال پیاپی رشد مثبتی را پشت سر می‌گذارد. 

گردشگری بین‌الملل در حالی در سال ۲۰۱۹ نیز سال قدرتمندی را پشت سرگذاشت که البته نتوانست با آمارهای غیرمنتظره و درخشان سال ۲۰۱۷ (رشد ۷ درصد) و سال ۲۰۱۸ (رشد ۶ درصد) برابری کند. مواردی چون عدم اطمینان پیرامون برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، افت اقتصاد جهانی و همچنین ناآرامی‌ها و تنش‌های ژئوپلیتیکی را می‌توان از عمده دلایل نرسیدن رشد جهانی به رکورد سال ۲۰۱۷ برشمرد.

مقایسه رشد گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ تنها منطقه خاورمیانه نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد بیشتری را به ثبت رسانده است.

مقایسه رشد (%) گردشگری بین‌الملل در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در مناطق مختلف جهان

 

در سال ۲۰۱۹ همه مناطق جهان رشد مثبتی را در جذب گردشگر بین‌المللی داشته‌اند که در این میان منطقه خاورمیانه با رشد ۸ درصدی پیشتاز است و پس از آن منطقه آسیا پاسیفیک با ۵ درصد، اروپا و آفریفا هر کدام با رشد ۴ درصد و منطقه آمریکا با رشد ۲ درصدی گردشگری بین‌الملل همراه بوده است. 

شمار گردشگران در مناطق مختلف جهان و سهم این مناطق از گردشگری بین‌المللی (2019)

در میان کشورهای مختلف نیز فرانسه با ۱۱ درصدبیشترین رشد را در میزان هزینه‌کرد گردشگران به خود اختصاص داده و بیشترین رشد کلی نیز با ۶ درصد به آمریکا اختصاص داد. برخی از بازارهای بزرگ نوظهور گردشگری در سطح بین‌الملل چون برزیل و عربستان از نطر میزان هزینه‌کرد گرشگران ورودی نزول کرده‌اند. 

چینی‌ها هم که بزرگترین منبع تامین گردشگر در جهان هستند در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ رشد ۱۴ درصدی را در سفر خارجی ثبت کردند اما میزان هزینه‌کرد آنها در مقاصد خارجی ۴ درصد کاهش یافته است.

سازمان جهانی گردشگری برای سال ۲۰۲۰ میلادی رشدی بین ۳ تا ۴ درصد را پیش‌بینی کرده است و همانطور که شاخص ضریب اطمینان سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد ۴۷ درصد از کارشناسان معتقدند صنعت گردشگری در سال جاری میلادی روند بهتری نسبت به سال گذشته دارد و ۴۳ درصد نیز بر این باروند عملکردی برای با سال ۲۰۱۹ به ثبت خواهد رسید. برگزاری رویدادهای مهم ورزشی چو المپیک توکیو و رویدادهای فرهنگی از جمله اکسپو ۲۰۲۰ دوبی از مواردی است که می‌تواند تاثیر مثبتی را روند گردشگری بین‌الملل در سال ۲۰۲۰ داشته باشد. 

«زوراب پولولیکا شویلی» دبیر کل سازما جهانی گردشگری در یک نشست خبری در شهر مادرید اسپانیا ضمن اعلام این آمار و ارقام عنوان کرد: در این دورانِ عدم اطمینان و پُر نوسان، گردشگری همچنان جایگاه خود را به عنوان یک بخش اقتصادی قابل اعتماد حفظ کرده است. با توجه به نزول چشم‌اندازهای اقتصادی، تنش‌های موجود در تجارت بین‌الملل، ناآرامی‌های اجتماعی و بی‌ثباتی‌های جغرافیای سیاسی، بخش ما (صنعت گردشگری) همچنان سرعت رشدی بالاتر از اقتصاد جهانی به ثبت رسانده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.