| کد خبر: 93841 |

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ اجرای پروتکل مقابله با آلودگی‌های نفتی از چهارم مردادماه

تین‌نیوز| معاون دریایی سازمان محیط زیست، از اجرای پروتکل مقابله با آلودگی‌های نفتی از روز چهارم مرداد خبر داد و درباره نحوه شناسایی شناگاه‌های آلوده، گفت: با قراردادن تابلوهای هشدار دهنده یا پرچم‌های رنگی، شناگاه‌های آلوده مشخص می‌شوند.
 
پروین فرشچی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، با اشاره به تصویب پروتکل مقابله آلودگی‌های نفتی، اظهار کرد: پروتکل آلودگی‌های نفتی، برای لازم‌الاجرا شدن، باید در مجالس پنج کشور به تصویب می‌رسید.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروتکل در پنج کشور ایران، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، و قزاقستان، به تصویب رسیده است، گفت: براساس قانون باید 90 روز از تصویب هر پروتکل بگذرد تا آن پروتکل لازم الاجرا شود.
 
به گفته فرشچی از روز 4 مرداد پروتکل مقابله با آلودگی نفتی لازم‌الاجرا می‌شود، به این ترتیب فعالیت‌ها و همکاری‌ها در رابطه با پیشگیری، کنترل، و مقابله با آلودگی نفتی بیشتر خواهد شد.
 
نصب تابلوهای هشدار دهنده برای شناسایی شناگاه‌های آلوده
وی با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان و استفاده مردم از طرح‌های سالم‌سازی، گفت: با همکاری وزارت کشور قصد داریم یک سیستم هشدار برای مردم ایجاد کنیم، به طوریکه با قراردادن تابلوهای هشدار دهنده یا پرچم‌های رنگی، سلامت شناگاه‌ها اطلاع رسانی کنیم.    
 
این مقام مسئول افزود: این موضوع از نظر گردشگری هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند باعث ایجاد رقابت بین سواحل و شناگاه‌های مختلف شود.
 
فرشچی با بیان اینکه یکی از دلایل آلودگی میکروبی شناگاه‌ها، عدم جمع‌آوری صحیح زباله در ساحل است، گفت: دپوی پسماندها و زباله‌ها در نزدیکی شناگاه‌ها یکی از دلایل ایجاد آلودگی میکروبی است.
 
وی با تاکید بر اینکه پایش میکروبی شناگاه‌ها تا پایان سال جاری به صورت ماهانه انجام می‌شود، گفت: برای نخستین بار پایش میکروبی در نوار ساحلی شمال و جنوب کشور در سال 93 آغاز و بر اساس آن پایش‌ها به صورت فصلی انجام شد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.