| کد خبر: 58218 |

سواحل خلیج فارس در بوشهر میزبان گردشگران تابستانی

تین نیوز | بنادر دیر، کنگان و عسلویه در استان بوشهر طی تعطیلات عید سعید فطر بیشترین میزان گردشگران ورودی به استان را به خود اختصاص خواهند داد.
 
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر  گفت: ستاد تسهیلات سفرهای استان جلسات خود را برای آمادگی ویژه استقبال از گردشگران در تعطیلات عید فطر برگزار کرده است.
ناصر امیرزاده، اظهار داشت: پیش بینی می شود شهرستانهای ساحلی استان در این ایام میزبان گردشگران زیادی به خصوص از استان های همجوار باشند.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود بندر دیر، بندر کنگان و بندر عسلویه بیشترین میزان گردشگران را در تعطیلات عید فطر را به خود اختصاص دهند.

امیرزاده عنوان کرد: همچنین پیش بینی می شود سواحل پارک ملی دریایی نای بند واقع در عسلویه نیز گردشگران بسیار زیادی را در این ایام پذیرا باشد.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اذعان داشت: در این بنادر انواع امکانات گردشگری دریایی از جمله قایق سواری ، جت اسکی و پلاژهای شنا وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها استفاده کنند.
امیرزاده عنوان کرد: همچنین بندر گناوه نیز به دلیل دارا بودن مراکز خرید همواره مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

به گفته وی، به همین منظور تمام واحدهای ارائه دهنده خدمات گردشگری در این بنادر از آمادگی کامل برای ارائه خدمات گردشگری به مسافران برخوردار هستند.

این مقام مسئول در استان بوشهر تاکید کرد: از نظر اقامت مشکلی وجود ندارد و مکان های اقامتی بنادر ذکر شده جوابگوی اقامت مسافران ورودی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به گرمای شدید هوا امکان اقامت گردشگران در کمپینگ های ساحلی وجود ندارد اما گردشگران می توانند در شب و با خنک شدن هوا چند ساعتی را در این کمپینگ ها به استراحت بپردازنند تا سفر خاطره انگیزی را در سواحل خلیج فارس تجربه کنند.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه سخنان خود اظهار داشت: باید توجه داشت که هم اکنون نیز با وجود ماه مبارک رمضان، گردشگری در سواحل استان رونق دارد.

به گفته وی، هر شب بعد از افطار بومیان استان برای شنا کردن وارد پلاژهای ایجاد شده در طول نوار ساحلی می شوند و از تفریحات دریایی بهره می برند.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: با وجود شناورهای تفریحی در طول نوار ساحلی استان این امکان برای گردشگران فراهم است که در آبهای اطراف بنادر استان به گشت دریایی بپردازند.

وی یادآور شد: همچنین یکی دیگر از مهمترین جاذبه های گردشگری در نظر گرفته شده برای مسافران ورودی به سواحل استان برنامه ریزی برای تجربه ماهیگیری توسط آنها ست.
امیرزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین مشخصات استان بوشهر و شغلی اصلی مردم آن صیادی است، بنابراین می توان از ماهیگیری نیز به عنوان تفریح مفرحی برای جذب بیشتر گردشگران به سواحل استان بهره برد.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزیهایی که در حال انجام است در آینده نزدیک شرایطی را فراهم کنیم که بخش زیادی از گردشگرانی که علاقه مند به استفاده از تفریحات دریایی هستند وارد سواحل بوشهر شوند.

وی در ادامه سخنان خود به انجام برنامه ریزیهای دقیق برای ایجاد گردشگری دریایی در عسلویه اشاره کرد و گفت: همانطور که قبلاً نیز عنوان کرده ایم با همکاری مقامات استانی و سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار است خط دریایی و انواع امکانات گردشگری دریایی در عسلویه ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی این امر مهم در ماه مبارک رمضان برگزار نشده است اما پس از اتمام ماه مبارک جلسات لازم برای شکل گیری گردشگری دریایی در عسلویه از سر گرفته خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.